Gå til innhold

IBM Aptiva 2171

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en god, gammel IBM Aptiva 2171 (64G) fra 1999 fungerende som server her hjemme. Nå har strømforsyningen begynt å lage en mindre trivelig lyd og jeg tenkte derfor å investere i en ny. Har ikke god greie på PSU-er og lurer følgelig på hva slags strømforsyning jeg må kjøpe til denne.

Legger ved noen bilder om det er til hjelp.

post-24025-1174063410_thumb.jpgpost-24025-1174063397_thumb.jpgpost-24025-1174063373_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Alt som er like godt eller bedre på første bilde (der hvor ampere på railsa står)

Gjerne kjøp en litt kraftigere så den holder til en utviding med disker eventuelt?

8169298[/snapback]

er den psuen som står i dette kabinettet fra før av standard atx lengde? den virket litt kort...

ifølge atx spesifikasjonene skal en psu være 140mm dyp, hvis den psuen som står i kabinettet er kortere enn det så blir det verre og finne en passende psu.

Lenke til kommentar

Stemmer, PSU-en er kortere enn vanlig.

Endte opp med at jeg flyttet hele innmaten til et annet kabinett med fungerende PSU, ulempen her er at denne bråker noe hinsides -> ikke brukbart. Har fått tak i en Compaq Evo(et-eller-annet), her er problemet at det er "umulig" å finne riktige chipsetdrivere slik at jeg får benyttet til nettverks- og skjermkort.

Edit: Modellnavn bekreftet (D510 SFF) og riktige drivere installert, fungerer som bare det :O)

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...