Mushaboom Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Første kirke i verden: Sverige åpner for homovielse Nå kan altså homifile vie seg på like premisser i Sverige som hetrofile. Hva synes dere om det? Pesonlig synes jeg at utviklingen er flott, uten at jeg kommer til å begrunne dette, og jeg håper at vi får det samme i Norge snart. /Diskutér. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er enig med deg Tiamin for håpentligvis så kommer dette og i Norge snart. Lenke til kommentar
patham Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Falt nesten av stolen min når jeg leste det :!: Må bare klappe for sveneskene og håper vi kommer etter, men det skjer vel ikke før om en 10 år. Endelig begynner holdninger å falle men regner med at det er mange homofile som enda må oppleve fordommer fra folk som tror de er så mye bedre. Nei virkelig et steg i riktig retning Endret 16. mars 2007 av disabled Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Flere kirker i USA som har viet homofile i flere år nå. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Flere kirker i USA som har viet homofile i flere år nå. 8168851[/snapback] Men de har ikke fått de samme rettighetene som "mann og kvinne", if i'm not mistaken.. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Ah! Et steg i riktig retning, etter å ha sett så mye negativt i det siste rundt dette, er det gledelig at det tas et stort framskritt. Dette er veldig viktig for en tolerant og åpen utvikling! Endret 16. mars 2007 av PureJoy Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Flere kirker i USA som har viet homofile i flere år nå. 8168851[/snapback] Men de har ikke fått de samme rettighetene som "mann og kvinne", if i'm not mistaken.. 8169107[/snapback] Homofile som inngår partnerskap her i Norge, får akkurat samme rettigheter som "mann og kvinne".. (unntatt adopsjonsmulighet, som ikke har noe med ekteskapsinstituttet å gjøre uansett) Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Første kirke i verden: Sverige åpner for homovielse Nå kan altså homifile vie seg på like premisser i Sverige som hetrofile. Hva synes dere om det? Pesonlig synes jeg at utviklingen er flott, uten at jeg kommer til å begrunne dette, og jeg håper at vi får det samme i Norge snart. /Diskutér. 8168762[/snapback] Galskap, moralen er i forfall! Homofile er syndere, de motstrir seg Guds vilje! De må kureres Hehe, godt verden går framover! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Deilig å se at verden går fremover. Slutt å plage homofile, de er mennesker de óg. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Når da partnerskap og ekteskap gir samme rettigheter, hva er da så viktig med å få lov å kalle partnerskapet for ekteskap? Lenke til kommentar
KGU Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Canada vier da også homofile gjør de ikke? Spania også? Og noen stater i USA som det blir sagt her. Massachussets bl.a. Tror uansett ikke de kommer til å holde på tradisjonen så lenge. Konservativ religion er sterkt voksende i Sverige for tiden. Endret 17. mars 2007 av KGU Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Canada vier da også homofile gjør de ikke? Spania også? Og noen stater i USA som det blir sagt her. Massachussets bl.a. Tror uansett ikke de kommer til å holde på tradisjonen så lenge. Konservativ religion er sterkt voksende i Sverige for tiden. 8177432[/snapback] Å, som jeg hater religion! Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, dette her synes jeg ikke noe om. Jeg er 120% imot homofili. Synes det er et stort skritt i feil retning av den svenske stat å åpne for homovielse. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, dette her synes jeg ikke noe om. Jeg er 120% imot homofili. Synes det er et stort skritt i feil retning av den svenske stat å åpne for homovielse. 8179012[/snapback] Du er en trist og rar liten mann. Jeg syns dette er kjempeflott. Jeg klapper for svenskene. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Helt enig, Plomma. Jeg strekker meg så langt, at jeg tar av min virtuelle hatt for svenskene. La oss for all del håpe at Norge følger etter. Endret 18. mars 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Åherregud som dere quoter og dobbeltposter. Jeg får helt vondt i hue. Detta er dessuten heeeelt bak mål i forhold te tema. Kan dere ikke lage egen tråd om dere skal diskutere videre? On topic: Svenskene er visst alltid et hestehode foran oss nordmenn, forhåpentlig kan snart mann&mann/kvinne&kvinne vies i Norge óg (: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Neste person som ikke reduserer sitatmengden får en god og sterk advarsel. Siter KUN det som er relevant for svaret ditt, og kun to ledd bakover. Slett alt som ikke har noen betydning for hva du svarer. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Sånn, da ble tråden 2.5 sider kortere, grunnet en kraftig avsporing. Hold dere til temaet. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Gogo Sverige. Jeg er ikke så fryktelig stolt av å bo i Norge, men jeg er stolt av å være nabolandet til Sverige. Tror ikke det er helt tilfeldig at Sverige, som et av de minst religiøse landene i verden, blir de første. Godt å se at kristendommen fortsatt kan formes til det man vil ha. EDIT: fjernet noe siden det var svar på avsporing Endret 18. mars 2007 av araziel Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Da jeg ennå ikke her sett/hørt et eneste fornuftig argument for at homoer ikke skal skal kunne vies på like premisser som mann/kvinne, så mener jeg selvfølgelig dette er bra gjort av Sverige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå