Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg litt uvel etter poliomyelitt vaksine

Fruktkake

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i dag tatt vaksine for poliomyelitt på min skole, og omtrent fem minutter senere kjente jeg at jeg ble kvalm og svimmel, noe som er normalt for meg etter sprøyter. Så jeg la meg ned på gulvet, og etter noen minutter klaret det opp (var bevisst), og jeg tilbake til klassen. Mot slutten av dagen merket jeg at jeg hakket tenner. Jeg tenkte å gå til helsesøsteren etter oppfordring av en klassekamerat, men jeg møtte klasseforstanderen min som sa at alt var tull og at klassekameraten min ikke visste noe om dette. Jeg godtok dette, og gikk tilbake til klassen når friminuttet var over. Nå kjenner jeg at det skjer noe på det som er inni huden under haken min, det er ikke vondt, ei ubehagelig men det er fremdeles ikke bra. Er dette vanlig? Jeg fant ikke dette under noen av symptonene på statens nettside.

Bivirkninger

ømhet og rødhet på injeksjonsstedet

kortvarig feber (sjelden)

allergiske reaksjoner i form av generalisert urtikaria (meget sjelden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ble kvalm og svimmel, noe som er normalt for meg etter sprøyter. Så jeg la meg ned på gulvet, og etter noen minutter klaret det opp (var bevisst),

Nå kjenner jeg at det skjer noe på det som er inni huden under haken min, det er ikke vondt, ei ubehagelig men det er fremdeles ikke bra.

Etter det du beskriver, ser det ut som du har sprøyteskrekk.

Det er nok psysisk hva du føler, hvis du ikke har andre symptomer.

Råd: Ro deg ned idag. Slapp av, ta en lang varmt dusj

vaio ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...