Gå til innhold

Prosessor til ekstrem multitasking

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kompis med å sette sammen en pc.

Oppsummert: Han spiller poker....MYE poker.

Han har en visjon om å kjøre 4 skjermer. Tre av de skal fylles med bord. Den fjerde skal vise msn, winamp, 8-9 forskjellige pokerklienter (hovedsoftwaren der man velger bord etc), pokertracker (veldig ressurskrevende program som laster inn og lagrer data fra hendene man spiller), HUD (heads up display...eksternt program som henter data fra pokertrackre databasen og legger opp stats på de forskjellige pokerbordene) osv.

Det vil altså bli MANGE program som kjøres på en gang, og maskinen burde helst aldri henge seg opp.

Hva kreves av prosessor/RAM for noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg som skal ha pcen. For å gi et eksempel så bruker pcen min nå (en junky p4 2.8ghz med bare 512mb ram) ca. 80% CPU om jeg kjører pokertracker, 1 client med 8 bord, gametime som overlay program (dette tar mesteparten), msn, winamp og firefox.

Skal jeg da ha 12-16 bord med 2-3 clienter + forskjellige overlay programmer (evt. 20-30bord og 10 clienter, men da uten overlay), winamp, vlc viewer med en tv serie på ene skjermen, firefox, msn med ca. 10 vinduer, og f.eks dn/terra-aksjehandel sidene oppe som begge dreper denne pcen bør jeg ha en rimelig kraftig maskin vil jeg tro?

Skal også ha 2 skjermkort og 4x 20" 1600x1200 skjermer kobla til (med forskjellig bilde på hver skjerm), 4 harddisker á 500gb (minst) og gjerne kobla i raid.

nye 4 core prosessoren til intel et alternativ kanskje?

takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...