jknudtsen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Heisann, Jeg spiller til daglig for det meste CS, Battelfield 242 og Fm. Hvilke av disse to prosessorene er best til mitt bruk? Er det stor forskjell på dem? http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...34;c:36124;r:pg https://prisguiden.no/product.php?productId=44805 Har dere andre forslag? (AM2 sokkel) Takker for svar! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) hmm, jeg er ingen ekspert når det kommer til AMD prosessorer, men forskjellene er som følger: 1: Den fra Amentio(3800+ X2 EE) er strømsparende, dvs EE = Effect Efficiency(correct me if im wrong). Det betyr at den produserer mindre varme, og bruker mindre strøm. 2: Den fra Prisguiden(4200+ X2) er raskere enn 3800+'en. 3800+ = 2.0GHz 4200+ = 2.2GHz EDIT: Denne Ville jeg nok investert i. Rimelig, og du får masse for pengene. Kjøp deg en kjøler og overklokk om ønskelig. En annen ting: I denne tråden kommer du garantert til og får "råd" om og bytte til S775(Intel) p.g.a Core 2 Duo er så vanvittig mye bedre. Der må jeg nok skuffe deg, for det er de ikke. Jeg er selv intelmann og nyter godt at C2D knuser AMD når det gjelder toppklassen, men når det kommer til mid-budsjettklassen er det ganske jevnt. C2D er ikke så veldig mye bedre enn di vil ha det til. Endret 16. mars 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 hmm, jeg er ingen ekspert når det kommer til AMD prosessorer, men forskjellene er som følger: 1: Den fra Amentio(3800+ X2 EE) er strømsparende, dvs EE = Effect Efficiency(correct me if im wrong). Det betyr at den produserer mindre varme, og bruker mindre strøm. 2: Den fra Prisguiden(4200+ X2) er raskere enn 3800+'en. 3800+ = 2.0GHz 4200+ = 2.2GHz EDIT: Denne Ville jeg nok investert i. Rimelig, og du får masse for pengene. Kjøp deg en kjøler og overklokk om ønskelig. En annen ting: I denne tråden kommer du garantert til og får "råd" om og bytte til S775(Intel) p.g.a Core 2 Duo er så vanvittig mye bedre. Der må jeg nok skuffe deg, for det er de ikke. Jeg er selv intelmann og nyter godt at C2D knuser AMD når det gjelder toppklassen, men når det kommer til mid-budsjettklassen er det ganske jevnt. C2D er ikke så veldig mye bedre enn di vil ha det til. 8168554[/snapback] Veit. Intel er ikke mye bedre før man kommer opp i E6600+ Pluss at du får mye mer for pengene, hvis du kjøper AMD. men, så er også Intel mer framtidsrettet da men Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 X2-4200 er raskere pga høyere frekvens. Ikke mye som skiller de. At 3800n er en EE modell taler absolutt for den. 893 er også en grei pris. Gode muligheter for et budsjett system med grei ytelse. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Veit. Intel er ikke mye bedre før man kommer opp i E6600+ Pluss at du får mye mer for pengene, hvis du kjøper AMD. men, så er også Intel mer framtidsrettet da men 8168691[/snapback] Hvem vet om K8L teknologien kommer til og bli en slager..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå