Gå til innhold

Problemer med - og alternativer til - SE W550i

Anbefalte innlegg

Etter bare halvannet år begynner min SE W550i å oppføre seg rart. Plutselig forsvinner all lyd (mp3 spiller virker ikke, lydfiler vil ikke avspilles, ringelyder høres ikke, alarmlyd høres ikke - noe som er spesielt irriterende ettersom jeg bruker mobilen som vekkeklokke). Det eneste som fungerer når den klikker er å restarte mobilen. Men selv det er et prosjekt; den kan bruke flere minutter på å skru seg av, og jeg må ofte prøve x antall ganger før den vil skru seg på igjen. Iblant er den treg når jeg blar i menyene, den kan henge seg opp et sekund eller fem før den reagerer. Den er rett og slett ikke helt normal lenger.

Er det noen andre som har hatt lignende problemer med samme mobil?

Jeg vurderer å bytte til ny mobil, men har egentlig ikke lyst. Jeg er så fornøyd med funksjonene på W550i (radio, internett, kamera, notat-systemet der du i tillegg kan ha huskelapper på hoveddisplayet, lommelyktfunksjonen). Jeg kan leve uten mp3 på neste mobil, men vil nødig gå miste de andre funksjonene. Er det noen mobilkjennere som tilfeldigvis vet om noen alternativer... som har ovenfornevnte funksjoner, og ikke er atlfor dyre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei!

Jeg har også en w550i, og i likhet med din har min begynt å "tulle" med lyder og sånt. av og til vil den ikke spille av mp3-filer, ergo hører jeg ikke om folk ringer osv. Har (hadde, før mp3 sluttet å klikke) den gamle grandiosa sangen som vekkerklokke (helt umulig å sove når den sangen spiller). En morgen våknet jeg av "RESP.RESP.RESP.RESP." hehe :p Og etter det spiller den bare når den selv vil :)

I tillegg vil telefonen bare lade sånn innimellom, når det passer den selv. Og jeg må putte laderen inn på en helt spesiell måte om det skal oppstå kontakt. Utrolig irriterende. Av og til går det en uke med fikling før den vil lade.

Ellers har jeg også vært veldig fornøyd med min 1 år og 3 mnd gamle w550i. Super telefon :)

Har nå bestilt meg en w810. Den er litt gammel, så den kan du få ganske billig nå. Tror det er en veldig bra telefon, har stort sett bare fått skryt. Jeg hadde egentli ikke lyst på "vanlig" telefon, og lurte veldig lenge på å kjøpe w710i eller z710i (klapptelefoner). Du kan jo se på de også.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat en slik morgen idag... ingen Tori Amos sang som vekket meg, bare den irriterende vibrasjonslyden... hehe

Tusen takk for svar forresten. Jeg har tenkt på å kjøpe en nyere modell av samme telefon, men samtidig er jeg litt skeptisk - jeg lurer på om disse raritetene er et spesifikt w550i problem, eller om sony ericsson mobiler generelt ikke er så holdbare i lengden? En mobil skal ideelt sett vare i flere år..

Men ... jeg ender nok opp med w710 til slutt likevel. For det ER jo en genial telefon... :)

Lykke til med din nye forresten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...