ggfl_empire Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Heisann! Er ny her, fikk et tips om at dere gjerne kunne hjelpe med mitt lille problem... Jeg kjører vista nå, men kunne tenkt meg og hatt xp og, siden programmer som hammer, sony ericsson prog. virker ikke på Vista. Jeg har lagd ny partisjon på en ny harddisk som skal ha XP. Men når jeg starter pcen, og velger og boote fra cd'en, så laster den inn drivere, og når den er ferdig, så kommer det bare en svart skjerm, med en liten blinkende bindestrek oppe i venstre hjørne... Har prøvd og fjerne hardisker, satt i nye, forskjellige XP cd'er, men ingenting... Noen som vet? Kompis sa det gjerne va skjermkorte, men det virker jo fint på CS her, osv... Lenke til kommentar
southhome Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er det satadisk ,så trenger du diskett med sata/raiddriverne til hovedkortet som må installeres tidlig i xp-installasjonsprosessen. Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Formater den nye partisjonen med et godt harddisk program som PM eller lignende. Lenke til kommentar
ggfl_empire Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Ja, det er S-ata disk.. Den andre er IDE med sånn S-ata overgang... Men er det en annen måte og gjøre det på? Jeg har da ikke diskettstasjon Men hvis det er eneste måte, hvordan skal jeg instalere denne disketten? Ja, btw, når jeg fikk denne pcen for et par månder siden, så instalerte jeg xp på den, da gikk det helt fint... Lenke til kommentar
hettelars Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Formater den nye partisjonen med et godt harddisk program som PM eller lignende. 8170647[/snapback] prøv det Lenke til kommentar
ggfl_empire Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Men alt jeg har ligger på den hardisken... lite lyst og formatere den... +---- | men før jeg prøver så spørr jeg dere, kan det funke at jeg tar IDE hardisken og kobler | | den til sammen med cd-rommen så instarere jeg det sånn? +---- EDIT: Virka ikke. Alt gikk nå ekstremt treigt, og fikk den disk boot failure feilen for fikk høre at grunnen til det ikke virka var for pcen manglet S-ATA drivere... Litt rart og siden denne instalasjonen funka når jeg kjøpte pcen... Endret 17. mars 2007 av ggfl_empire Lenke til kommentar
ggfl_empire Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Okay, da får jeg formatere. Hvordan gjør jeg det? Jeg prøvde og formatere nå nettop med PM (Partition magic) men kan ikke si det hjalp... Jeg får ikke starte pcen med WINXP cd, så da er den og utstemt... Forslag? Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Okay, da får jeg formatere. Hvordan gjør jeg det? Jeg prøvde og formatere nå nettop med PM (Partition magic) men kan ikke si det hjalp... Jeg får ikke starte pcen med WINXP cd, så da er den og utstemt... Forslag? 8174309[/snapback] Jeg har noe lignende problem. Jeg installerte Vista men bestemte meg for å gå tilbake til XP igjen. For å gjøre en laaaaaaaaaaaaaang historie kort, så får jeg nå ikke gjort noen ting. Jeg bruker IDE disk. Når jeg setter inn xp cdn så booter den og begynner å installere og kopiere filer, men etter første rebooten under installasjonen begynner den bare på nytt igjen. Altså den repeterer første del av xpinstallasjonen gang på gang på gang. I tillegg har pcn blitt ekstremt treg. Lenke til kommentar
hettelars Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Dere ble eid av vista?;o ta kontakt med microsoft-norge og spør hva i all verden de driver med:D Lenke til kommentar
Turboguri Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har også hatt noen problemer med Vista + Xp, etter at jeg prøvde å installere xp etter at vista allerede var installert. Det som skjedde hos meg var at jeg ikke fikk velge hvilket operativsystem jeg ville bruke i oppstarten. Det som løste problemet var å formatere og installere alt fra begynnelsen. Denne gangen installerte jeg Xp først, deretter Vista. Etter dette har jeg ikke hatt noen problemer, og kan fritt velge hvilket OS jeg vil starte opp. Dette svaret hjelper deg ikke videre, men kan være greit å tenke over. Vet ikke om feilen hos meg var brukerfeil eller Microsoft som rota, men denne fremgangsmåten kan iallefall spare deg for noe trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå