Christian86 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er litt grønn på de områdene som har med å matche riktig farger osv, er det noen som har et lynkurs eller noen tips om dette? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Nå er ikke jeg så dreven, men jeg har hørt at rødt og rosa er fy-fy. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Nå er ikke jeg så dreven, men jeg har hørt at rødt og rosa er fy-fy. 8168146[/snapback] i dag valgte jeg feks blå jeans - hvit genser + t-skjorte og beige jakke. Men er ikke så dreven, som regel bruker jeg brun genser/hvit genser og kombinasjon. Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Er ikke noen ekspert, men kan si at svart og hvit passer til "alt" (unntatt mørkeblå). Og "rene" farger (knallgul, blodrød osv) bør du helst være forsiktig med å kombinere. Og som sagt så er farger som er nesten lik, men ikke helt, ganske fælt. (rosa og rød) Endret 16. mars 2007 av TorbjørnK Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Er ikke noen ekspert, men kan si at svart og hvit passer til "alt" (unntatt mørkeblå). Og "rene" farger (knallgul, blodrød osv) bør du helst være forsiktig med å kombinere. Og som sagt så er farger som er nesten lik, men ikke helt, ganske fælt. (rosa og rød) 8168223[/snapback] feks; Hvit t-skjorte - brun/hvit genser - beige/sort jakke er ok? og blå jeans fungerer da i tillegg, eller? Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Man skal få lov til å leke seg med farger når man kler seg, det trenger ikke nødvendigvis å matche, men det MÅ være gjennomført. Man skal være forsiktig med sterke farger, som rosa, rød, blå og gul i lag. Viss jeg for eksempel har en t-skjorte med sterk farge, tar jeg en mer anonym bukse til. Har man en mer anonym t-skjorte på seg, kan man bryte med et belte, smykke, skjerf i en sterkere farge. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ta deg en tur ned til blitz:P der er det veldig mange som liker å leke seg med farger ( untatt de som bare går i sort da ) Endret 18. mars 2007 av Latskap Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Ta deg en tur ned til blitz:P der er det veldig mange som liker å leke seg med farger ( untatt de som bare går i sort da ) 8180898[/snapback] Been there, noen tok meg for å være sivil Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvis vi tenker på det som en to-farget kombinasjon så kan vel følgende sies: Mørke jeans passer til stort sett alt. Hvitt passer til alt utenom forskjellige hvit-farger. Sort passer til alt utenom mørkeblå og sortfarger som ikke er lik. Det er stort sett først når du begynner å eksprimentere med 3 eller flere farger det kan bli skummelt for de fleste. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvitt passer til alt utenom forskjellige hvit-farger. 8194726[/snapback] Hvit i lag med kremfarget hvit syns jeg er ganske fint. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Har du et eksempel på det? Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg skal se om jeg finner noen eksempel. Veti hvert fall at der jeg jobber fikk vi inn en kolleksjon fra Verinsage hvor helt hvite bluser skulle stilles ut med kremhvite vester, det var utrolig stilig. Selv har jeg en kjole som er kremhvit øverst, og helt hvit nederst. Det er farger man skal være forsiktig med, emn får man det til blir det utrolig stilig! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Når du sier det, så har jeg sett kremhvite vester på hvite skjorter. Man skal være veldig forsiktig med det, ja - men det kan se veldig stilig ut. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 ok har en ting jeg pleier å gå med Rosa tshirt Grå rutete bukse med knyting nederst Grå ulljakke en tynn vårjakke som er hvit og med blå og røde striper. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg synes rosa og grått passer bra sammen. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Grått er en farge, likens med sort og hvit som passer til omtrent alt. Lenke til kommentar
Usagi Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dette avhenger etter din hårfarge, øyenfarge etc... Vil du være riktig burde du unngå samme farge i forskjellige nyanser. Hold deg til en nyanse og ikke bruk for mange farger totalt i en sammensetning. Og IKKE bruk ett pledd me hele regnbuen på. Det tar seg dårlig ut. Helst en farge per pledd. Ta i betraktning at Svart, hvit og grå kan brukes til det meste. Det er tross alt ikke farger Sportsklær: Hold deg til få farger. Helst strerke. Bruk gjerne svart eller hvit. eks : hvite sko - hvit bukse - hvit skjorte - (en knall farge her) Jakke.... du kan bytte ut hvitt med svart om ønsket Rocka : Her er det litt mer fritt frem. Her er det ikke like viktig med samme nyanse av farger. Her kan du også blade opp i maks 4 farger. eks: Hvite sko - blå jeans - rød skjorte - og en grå jakke hiphop: Baggy, gjerne mer "rene" klær. maks 3 farger unngå farger som beige og mørkegrønt. eks : hvite sko - blå baggy bukse - knall rød t-skjorte - Hvit jakke goth: lol... svart Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Her kan dere lære litt av nerdene folkens! Mennesker generellt oppfatter enkelte sammensetninger som bedre enn andre, og en kan faktisk sette opp likninger for å regne ut hvilke farger som harmonerer bedre enn andre. Dette brukes mye av alle typer designere, spesielt de som driver med web, men også klær, tøy og fotografer. Det er laget enkle verktøy som dette: http://www.colorschemer.com/online.html Her kan du enkelt velge ca den fargen du har på det plagget du liker, og matche det med en annen, foreslått av programmet. Du har også hele communities som feks Adobes "kuler" http://kuler.adobe.com/ Hvor folk kan lage sammensetninger av farger og stemme på disse. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Rosa og rødt er fy og svart og brunt er fy. Har jeg hørt Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Svart og brunt kan gå sammen. Kommer litt an på brunfargen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå