Leben Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Var litt usikker på om jeg skulle poste det her eller under HTPC men siden det er ang minne prøver jeg her. Driver og skal sette sammen en HTPC og lurer på om det lønner seg å velge de Crucial brikkene som "alle" mener er et knallkjøp, disse, eller om man like så godt kan ta de som er hakket billigere, disse. Tenkte jeg skulle klokke de litt om det trengs. Det kommer ikke til å bli noe ekstra kjøling på disse da pc'n skal være så stille som mulig. Kommer til å stå på et Asus P5B HK. Så hva bør jeg satse på? Og klarer jeg meg med 2 gb, eller er det bare å smokke til med 4 gb med en gang? Med vennlig hilsen Leben Endret 16. mars 2007 av Leben Lenke til kommentar
pstub Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 2GB holder i massevis til en HTPC. Tror ikke at du til sånnn bruk kommer til å merke noen stor forskjell på de minnene heller. Kjøp 2GB av de billigste du, om du ikke vasser i penger da! ;-) Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Du får PC5300, lik den du linket til for 1100kr. Dette settet er fra TwinMOS. Skal selv velge om jeg går for PC5300 eller PC4200. Har kanskje tenkt å klokke CPU om et år eller to, og da må en ha PC5300 eller mer. Men så var det spørsmålet da... Skal man øke CL-raten med 1 for å få klokkevennelig RAM? Jeg vet ikke hva du har planer for, men jeg er iallefall usikker (og har ikke fått svar ennå ). Er det mye forskjell i ytelse på CL4 til CL5, er da mitt spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå