Richard87 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei, sitter og prøver og lage en meny i CSS, har sett litt rundt forbi, og lest litt tutorials på nettet... nå har jeg kopiert ett skript fra internett(husker ikkje vor det var fra), men fårstår lita av det:( og så er menyen "vertical", hvordan kan jeg gjøre om denne til en vanlig horisontal meny? PS. Har prøvd på dette i 3 dager nå, så begynner og bli desperat:( her er en 'live' versjon av koden: http://blackhawk.mine.nu/richard2/menu2.html og koden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <script language="JavaScript"> startList = function() { if (document.all&&document.getElementById) { navRoot = document.getElementById("nav"); for (i=0; i<navRoot.childNodes.length; i++) { node = navRoot.childNodes[i]; if (node.nodeName=="LI") { node.onmouseover=function() { this.className+=" over"; } node.onmouseout=function() { this.className=this.className.replace» (" over", ""); } } } } } window.onload=startList; </script> <style type="text/css"> ul { margin: 0; padding: 0; list-style: none; width: 150px; border-bottom: 1px solid #ccc; } ul li { position: relative; } li ul { position: absolute; left: 149px; top: 0; display: none; } ul li a { display: block; text-decoration: none; color: #777; background: #fff; padding: 5px; border: 1px solid #ccc; border-bottom: 0; } li:hover ul { display: block; } </style> <html> <head> <title>Test Menu</title> </head> <body> <ul id="nav"> <li><a href="#">Home</a></li> <li><a href="#">About</a> <ul> <li><a href="#">History</a></li> <li><a href="#">Team</a></li> <li><a href="#">Offices</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">Services</a> <ul> <li><a href="#">Web Design</a></li> <li><a href="#">Internet Marketing</a></li> <li><a href="#">Hosting</a></li> <li><a href="#">Domain Names</a></li> <li><a href="#">Broadband</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">Contact Us</a> <ul> <li><a href="#">United Kingdom</a></li> <li><a href="#">France</a></li> <li><a href="#">USA</a></li> <li><a href="#">Australia</a></li> </ul> </li> </ul> </body> </html> Alle hint og tips er velkomne;D Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Du må i hvertfall starte med å ta bort position: absolute; tror jeg. Og så kanskje float: left; på li'ene hvis det er valid og er mulig da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Du har funnet den på alistapart.com Bruker denne selv, uten problemer. Den menyen du tenker på er nok Suckerfish Drop-Down! Endret 16. mars 2007 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Ta en titt på Sons of Suckerfish. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå