Oxidia Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) hei, vurderer å skaffe meg en HDTV, men er veldig usikker hvilken.. har sett litt rundt og kommet fram til 2 modeller.. enten denne eller denne noen som har noen erfaringer med noen av dem? og er det verdt å bruke 3000 kr mer på den andre? evnt noen andre tver i samme prisklasse som er å foretrekke? på forhånd takk.. edit: glemte legge til at den primært skal brukes til Xbox360 og se tv på Endret 16. mars 2007 av Pater Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Den dyreste har mer kontrast, noe som er bra for en LCD. Den er nok også en nyere modell, årets, mens den andre er fjorårets modell. For Xbox så er det viktig at du sjekker hvilke signaler TVen støtter over VGA, og om dette er kompatiblet med de som Xbox sender ut, for VGA utgangen til Xbox er vist mye bedre enn de andre fra den. Har du krav til å få bra bilde fra vanlig TV så må du nok høyere opp i pris, elektronikken som trengs for dette koster, og disse er for billige til å få skikkelig bra bilde på det. Men man blir vant til de etter hvert. Lenke til kommentar
Oxidia Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 takker, men mente ikke få bedre bilde fra tv-sendinger.. er for å få bra bilde xbox 360 som er hovedsaken for meg.. skjønte ikke helt det du sa om VGA.. kan vel bare bruke komponent? Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Foreslår denne jeg: http://www.strettoshop.no/PartDetail.aspx?...1352323;c:36211 Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) jepp.. skal du ha tv i den prisklassen så gå for tatungen! Det er ekstremt mye TV for pengene. Den har FullHD og hele pakka. Ikke tenk noe mer på det engang, det er så klart det er. Forresten, kjøp den på MPX, der er det billigst nå. Endret 16. mars 2007 av C0rt3z Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Har den TV'en og den er knallbra for denne prisklassen. Skal du ha samme kvalitet og FullHD så må du nok opp og evt. over 20 000,-?! Lenke til kommentar
Oxidia Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) bestilte meg den Tatungen fra mpx nå, takk for hjelpen! Endret 17. mars 2007 av Pater Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 bestilte meg den Tatungen fra mpx nå, takk for hjelpen! 8170468[/snapback] Kontrasten har mye å si, det er forskjellen mellom det sorteste og det hviteste skjermen kan vise i samme lysforhold i ett rom. Men det kommer også ann på hvordan produsenten angir kontasten. Noen gir nesten reelle tall, mens andre bruker dynamiske. Dynamiske er forskjellen på det mørkeste i ett mørkt rom og det lyseste i ett lyst rom. Ett eksempel er min egen Sony TV, en 46W2000. Den har en panel kontrast på 1800:1, mens den oppgitte dynamiske er 8000:1 Så jeg tipper den du nevnte har oppgitt panel kontrasen, som etter dagens standard er litt under normalen, normalen er 1300 til 1800. Det jeg nevnte med VGA. Til Xboxen så kan du kjøpe en VGA kabel. De som har nevnt det så gir denne en mye skarpere og klarere bilde enn komponent kabelen. Hvis du blir fristet av en full-HD TV, så er det kun VGA kabelen som støtter formatet 1080p, mens komponent kun har opptil 1080i. Men det hjelper ikke vis TVen ikke støtter dette via VGA. Men om alle vil kunne se forskjell på 1080i og 1080p er en annen ting. Til ditt budsjett ikke kjøp full-HD. Den må da mest sannsynlig omskalere bildene du sender til den, og elektronikken der vil være såpass billig at den vil gjøre en skikkelig råtten jobb. Gå for ett kjent merke, slik som Samsung, og kjøp en så dyr skjerm ditt budsjett tillater med oppløsning 1366x768. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Jeg så du hadde bestilt Tatungen etter forrige innlegg: sjekket litt i manualen til denne: link Den støtter 1920x1080 oppløsning via VGA. Så du burte skaffe deg DENNE for å utnytte Xboxen og TVen fullt ut. TVen var faktisk imponerende utstyrt, både med DVI og VGA. Manglet dessverre en ekstra HDMI inngang. Men man kan ikke få alt heller. Lykke til Endret 17. mars 2007 av AndersT2 Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Test av Tatungen på Dingz.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå