RRSfiv Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Noen som har noe fornuftig å si om hvorfor jeg skal vurdere dene bilen? Det frister meg litt med en ny som kommer nå i mai. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Vet ikke om du var ute etter negative kommentarer, men gir noen.. - Den har utrolig trange bakseter. - Interiørkvaliteten er litt så-som-så. - Man betaler veldig mye kun for merket, om du forstår.. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Som aphadt sier, så får du nok mer bil for pengene hvis du velger et annet merke. Men selv liker jeg 1-serien veldig godt. Har 116i selv, og digger den. Utseendemessig har jeg fått inntrykket av at enten så liker man 1-serien, eller så liker man den ikke. Kjøreegenskapene er svært bra. Sitter veldig bra på veien og er akkurat stivt nok iforhold til komfor. Interiøret er jo en smakssak, men iom. at det er den minste serien, så har BMW kanskje vært litt sparsommelig, men det fikses lett om man er villig til å legge ut mer penger i ekstrautstyr. Summasumarum: Jeg syns bilen er dødstøff. Stiligste bilen i sin klasse (A3, Golf, Mazda 3, Volvo C30, Auris, Focus osv.). Grei power og super kjøreegenskap. Lenke til kommentar
RRSfiv Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Som aphadt sier, så får du nok mer bil for pengene hvis du velger et annet merke. Men selv liker jeg 1-serien veldig godt. Har 116i selv, og digger den. Utseendemessig har jeg fått inntrykket av at enten så liker man 1-serien, eller så liker man den ikke. Kjøreegenskapene er svært bra. Sitter veldig bra på veien og er akkurat stivt nok iforhold til komfor. Interiøret er jo en smakssak, men iom. at det er den minste serien, så har BMW kanskje vært litt sparsommelig, men det fikses lett om man er villig til å legge ut mer penger i ekstrautstyr. Summasumarum: Jeg syns bilen er dødstøff. Stiligste bilen i sin klasse (A3, Golf, Mazda 3, Volvo C30, Auris, Focus osv.). Grei power og super kjøreegenskap. 8168715[/snapback] Vurderer M spotspakken mm Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Kjøreegenskaper: Skal være bra. (++++) Utseende: Spesielt. Men ser likevel ut som om den har vært i en ulykke (-----) Interiørkvalitet: Visstnok ikke god nok. Billige materialer. (---) Plass: Dårlig bakseteplass, dårlig bagasjeplass. (-----) Motor: 118i går vel godt nok for norske fartsgrenser. Er vel neppe økonomisk. (+) 'Value for money': None. Du betaler for to små emaljemerker med en BMW-propell på. (-----------) Lenke til kommentar
RRSfiv Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Kjøreegenskaper: Skal være bra. (++++)Utseende: Spesielt. Men ser likevel ut som om den har vært i en ulykke (-----) Interiørkvalitet: Visstnok ikke god nok. Billige materialer. (---) Plass: Dårlig bakseteplass, dårlig bagasjeplass. (-----) Motor: 118i går vel godt nok for norske fartsgrenser. Er vel neppe økonomisk. (+) 'Value for money': None. Du betaler for to små emaljemerker med en BMW-propell på. (-----------) 8170611[/snapback] Ok ser at ikke alle har samme smak som meg. Har prøvd Audi A3, Golf, Seat og Volvo C3. Synes ingen av dem kan hamstre opp med kjøreegenskapene, og det til gammel model av 1 serien. Ny 118 i har 143 hester i en toliters motor og bruker i snitt under 0,6. Toppfarten er 210 og fra 0 - 100 på 8,8 sek. Ang kvaliteten på en med m-sportspakke ser jeg ikke at vw eller Audi har noe mer å by på. Har hatt disse bilene selv og da alltid nyeste model. Ang plass så er jeg ikke bekymret, da jeg skal bruke bilen på jobb og ikke ha med meg familien. Til det har vi egen nyere familiebil. Uansett så gleder jeg meg til å få prøvd den nye 2007 modellen som kommer nå. Det som gjøre at jeg tror dette blir artig er kombinasjonen med bakhjulsdrift. Skal ta med meg komentarene når jeg prøver ny bil. Setter pris på alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Men, om du vil ha en pen bil, som går greit, gir deg et smil rundt kjeften på vei til jobb, og du ikke trenger baksete.. hva er galt med en MX-5? Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hadde 116i som leiebil en gang og det er en av de morsomste bilene jeg har kjørt, er enig i at interiøret ikke er kjempebra og 116 har litt lite dreiemoment, men det burde jo ikke være noe problem med 118. Lenke til kommentar
RRSfiv Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Men, om du vil ha en pen bil, som går greit, gir deg et smil rundt kjeften på vei til jobb, og du ikke trenger baksete.. hva er galt med en MX-5? 8173409[/snapback] Ingen ting galt med MX-5 men jeg må innom barnehagen en gang i ny og ne. Samt fint å ha baksete en og annen gangen. Lenke til kommentar
RRSfiv Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Litt kjipt om vintern' :/ 8173467[/snapback] Er lite vinter her i traktene. Ha ikke måtte rydde snø i gården en eneste gang denne vinteren. Men ja ser poenget. BMW sier at dette er blitt mye bedre nå, Vi får se. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Tenkte mer på MX5 med tanke på at den er liten og lav. 1-serien er også bakhjulsdrevet som du vet, og det merkes godt om vinteren. Men idag er det masse andre tekniske finesser som kompenserer dette, ESP, DTC osv. Dog, forhjulsdrift er og blir bedre enn bakhjulsdrift hvis det er mye snø på bakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå