alunden Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei jeg reiser nå snart en tur til japan og i den anlendningen tenker jeg kamera denne turen er jo usansynleg dyr så pris er litt viktig. jeg tenker egenligt ikke så my på kvalitet, bare det er muligt og se dette rimelig bra på en tv så trenger jeg ikke noe mer men det som er litt viktig er størrelsen . for stort kamera gjør bare att jeg bare tar det fram spesielle ganger og ikke får filmet alt mulig rart som jeg kansje vill ha gjort med et bittelite kamera .. jeg har sett litt på samsung SC-X205L og dette camera virker akurat som det jeg er på jakt etter men jeg er svært usikker på bildekvaliteten .. jeg vill ikke ha Web camera kvalitet noe som det virker litt som om dette har .. noen som har noen tanker om dette . Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva med dette: http://www.lydogbilde.no/panasonic-sdr-s10...ort.441793.html SD kortene blr jo større og billigere etter hvert, kanskje de er enda billigere i Japan Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Samsung faller alltid nederst på rangeringen på stortester, og er nok ikke noe å satse på. Kameraet Wir-War anbefaler er rett og slett dumt å velge på en lengre tur, da SD kort for det første ikke gir på langt nær like god kvalitet som mini-DV kamera og for det andre er mye mye dyrere. Et 2 GB kort tar opp til 50 minutter med video (sikkert i laveste og dårligste kvalitet), og skal du ha et 2GB minnekort som er relativt trygt, må du ut med 3-400 kroner (du får billigere kort, men de har en tendens til å krasje, og da mister du all video som er på de). 5 timer mini-DV koster mindre enn dette. Velg et mini-DV kamera fra Panasonic. Da er du stort sett sikret best mulig bildekvalitet, samme hvilken prisgruppe du velger. Vil imidlertid gått opp til GS230 om du har råd. Dette har 3CCD sensor, som er overlegen 1CCD. Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 At SD kort gir så mye dårligere kvalitet enn mini dv. er en nyttig opplysning. Jeg har faktisk vurdert å kjøpe et kamera som lagrer på Sd. For min del står nå valget mellom Sony HDR-HC7E og Panasonic NV-GS500 Det jeg da lurer på er om man på en HD-ready tv vile merke noen vesentlig forskjell Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 At SD kort gir så mye dårligere kvalitet enn mini dv. er en nyttig opplysning.Jeg har faktisk vurdert å kjøpe et kamera som lagrer på Sd. For å gi deg litt perspektiv: En time opptak i DV kvalitet (mini-DV) tilsvarer en datamengde på 13 gigabyte. Hvis du presser 50 minutter inn på 2 gigabyte SD, så sier det seg selv at komprimeringen er mye større Ang. HDV så vil du merke forskjell på en HDTV, spesielt på bilder der det ikke er veldig mye bevegelse. Men ettersom HDV er høyere komprimert enn DV (en time HDV tar like mye plass som DV, tross høyere oppløsning) så kan du oppleve noe hakking og digital støy når kameraet panorerer eller beveger seg relativt hurtig, eller når det er mye bevegelse i bildet. Ville prøvd begge kamera koblet opp mot samme HDTV om du har mulighet til det. "Lån" evt. begge fra Elkjøp, for da kan du senere kjøpe et annet sted om du finner det billigere eller ikke liker Elkjøp Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Takk for svaret, Afseth. Har et godt forhold til Elkjøp, men de har ingen av kameraene inne her i Steinkjer, tar inn de dyreste kameraene bare på bestilling. Vet ikke om Sony HDR-HC7E har kommet i butikkene enda. Det er nok riktig som du sier, man bør prøve begge kameraene og sammenligne. Er det kanskje noen på forumet som har gjort det? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Litt lyst til å ta med meg et GS500 fra butikken jeg jobber i, og troppe opp på Sony Center lenger ned i gata og spørre om å få en demonstrasjon av begge to på samme TV'n (de har noen helt rå TV'er der... ). Men vet ikke om jeg verken har tid i butikkenes åpningstid eller om jeg tør. Er jo litt frekt når det kun er for egen erfarings skyld Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg synes det hadde vært spenstig. Si fra hvis du gjør det, da Lenke til kommentar
alunden Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 hei takk for mangen gode svar Det som er hele Clue med dette kjøpet er att det skall være eit svært mobilt det skall være lite og helst passe i lommen. og dette samsung kamera gjør det og det virker som det panasonic kamera og gjør det .. poenget med att det skall være lite, er at da kan jeg alltid ha det med meg og få de mest extreme filmene . og at det er litt vær robust er og eit stort pluss .. SD kort er dyrere en tape men jeg trenge bare 1 eller 2 kort . da jeg har en liten extern 2.5 disk på 60 gb som er slik at den kan suge tilseg alt på sd korte på noen minutter og så er jeg klar for mer filming .. denne hardisken kan gå på batterier og er eit must for sd-kort brukere .. det eneste som jeg er redd for med dette kamera er at det er mer som eit web kamera en eit video kamera .. at det er ok i en 400x¤400 ramme men på en 32 tommer tv så vill man nesten ikke se hva som sjer en gang .. den panasonic en virket grei den og viss bilde er bedre kan det være veien og gå ..viss den kommer i butikkene da . jeg reiser den 20 april så alt må være klar til det .. jeg vill helst ikke kjøpe kamera i japan . pleier og bli stress med garantier og reklamasjon vis noe feil skulle skje . Lenke til kommentar
alunden Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 etter og ha kikket litt på det panasonic kamera hvirker dette bedre en samsung .. men det er usikker på om det vill være her innen 20 april .. jeg har avtalt at jeg skall ned på expert i slutten av uka og få sett litt på samung kamera Testet det på en tv osv . Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei! Denne hard-disken din som går på batteri virker interesant, det må jo være veien å gå hvis man ender opp med et kamera som lagrer på SD-kort. Må inrømme at jeg ble litt skeptisk til SD-kort etter å ha lest "Afseth" sitt innlegg, jeg tror han har peiling på hva han snakker om. (den var til deg , Afseth) Har du en link til denne hard-disken din? Lenke til kommentar
alunden Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hei! Denne hard-disken din som går på batteri virker interesant, det må jo være veien å gå hvis man ender opp med et kamera som lagrer på SD-kort. Må inrømme at jeg ble litt skeptisk til SD-kort etter å ha lest "Afseth" sitt innlegg, jeg tror han har peiling på hva han snakker om. (den var til deg , Afseth) Har du en link til denne hard-disken din? 8193561[/snapback] ja http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323599 og så må du ha en usb minnekort leser har ikke testet det helt ut enda men den virker genial Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kva med dette kameraet? Canon powershot TX1 Tar opp på SD kort (helst SDHC) og kan ta opp video med 720P format. får 13 minutt 720P på 4 gigabyte, men prisen på SD kort er lav for tiden så det burde gå greit. Med den kompresjonen så tar 60 minutt video ca 18,5 gigabyte mot 13 på DV. Er det nokon som har nokon formeiningar om dette kan vere eit greit kamera? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kva med dette kameraet? Canon powershot TX1 Tar opp på SD kort (helst SDHC) og kan ta opp video med 720P format. får 13 minutt 720P på 4 gigabyte, men prisen på SD kort er lav for tiden så det burde gå greit. Med den kompresjonen så tar 60 minutt video ca 18,5 gigabyte mot 13 på DV. Er det nokon som har nokon formeiningar om dette kan vere eit greit kamera? 8286929[/snapback] Blir uansett fryktelig dyrt om du skal på en lengre ferie, og skal ta opp alt på SD kort. Å bare kunne filme 13 minutter pr. gang før du evt. overfører til en harddisk ville bare vært frustrerende for meg. For det andre er disse harddiskene med kortleser sjelden spesielt store. 60 GB holder bare til drøye tre timer. Når vi får SD kort på 20GB til et par hundrelapper pr. stk, så begynner vi derimot å snakke Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kva med dette kameraet? Canon powershot TX1 Tar opp på SD kort (helst SDHC) og kan ta opp video med 720P format. får 13 minutt 720P på 4 gigabyte, men prisen på SD kort er lav for tiden så det burde gå greit. Med den kompresjonen så tar 60 minutt video ca 18,5 gigabyte mot 13 på DV. Er det nokon som har nokon formeiningar om dette kan vere eit greit kamera? 8286929[/snapback] TX1 er kun sluppet i USA og må i så fall spesialimporteres, med alle de ulemper det forårsaker. Lenke til kommentar
alunden Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 vell jeg kjøpe samsung kamera etter og ha sett litt på det . kostet 5000 kr og er mitt i blinken til det eg skall bruke det til .. med 1gb internt minne kan eg ta opp 23 min på høgast kvalitet og med eit 2 ekstra kort på 2 gb ( 139kr elkjøp pr stk ) vill eg då ha muligheten til og ta opp 115 min før eg på sette inn en lednige og trykke på en knapp vente 8 min så er eg klar for 115 min mer filming .. ( må skifte kort og så det blit vell kansje 15 min for begge ) hardisken går på batteri og eg liten og lett 2,5 . og på 100 gb så det varer en stund.. dette kamera er ikke spesielt god i mørke forhold og det er etter som jeg ser det det største minuset, faktisk er det helt forferdelig. men viss du ser bort i fra det så er det virkeligt eit kamera du kan leke deg med .. det tåler litt og med den eksterne linsen kan du få mangen unike opptak .. kvalitet i vanlig lys er sånn helt grei i mine øyne .. det er bedre en mitt 6 år gamle DV kamera og holder i bøtter og span for meg.. etter som jeg ikke trenger kvalitet men praktisk .. merket allerede hvor kjekt dette var i helgen . da jeg fant ut jeg skulle ta det med til en fest jeg var invitert i.. kameraet låg kjekt i lommen og når det sjedde noe festilg var det bare og fiske det frem .. akurat som om det skulle være en mobil tlf .. ingen veske eller beskyttelse som jeg kansje hadde hatt med eit annet kamera .. og neste morgen når jeg våknet på sofaen fikk jeg unike bakrus bilder av alle mine venner som ikke følte seg helt vell .. dette kunne like godt sjedd med vilket så helst kamera men det er ikke mangen som er så små att det får plass i skjorte lommen og ikke blir stress og drasse på .. dette kamera som jeg kjøpe er ikke for profesjonelle men for personer som liker og leke litt med film . som er aktive og i farta , yperlig for alle som driver med litt extrem sport . og ejg er faktisk stor fornøyd.. (gleder meg til og hoppe i strikk med den ekstrene linsen montert på hode .. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå