Gjest Bekymret20 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei! Har en venn som er ca 20 år eldre enn meg, som svært deprimert. Dette har vært slik ca 1-2 år, litt usikker akkurat der. Han sliter økonomisk, en jobbsitusjon som er horribel, hvor samarbeidspartneren har sluttet i dag. Samarbeidspartneren sluttet fordi han ikke takler å være homofil (vennen min er også det, og de har rotet, hvorpå denne samarbeidspartneren har fått hetta hver gang). Han har elendig helse og drikker til tider ganske mye. I dag ringte han meg å sa at han skulle sette sprøyte (heroin), det er andre gangen han sier det, forrige gangen gjorde han det ikke (fordi jeg holdt han tilbake, dvs jeg var der rent fysisk for han, det er jeg ikke nå). Jeg tror ikke han kommer til å gjøre det denne gangen heller. Forrige gang han gjorde det var i 98 eller noe sånt. Han har en jobb som han trives i (i utgangspunktet), men de andre som er der (som han egentlig ikke jobber med) er kjipe. Btw så har han ingen problemer i forhold til legningen sin. Skal møte han i morgen og drikke øl med han, regner med at jeg får snakke han til nogenlunde fornuft. Det har jeg gjort mange ganger før i år. Jeg merker at også jeg blir sliten av det, eller lei meg, jeg vet ikke helt hva det er noe for noe. Noen som har noen forslag til hvordan jeg på best måte kan hjelpe? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det hjelper vel ikke særlig å drikke øl med en som er depressiv og misbruker både det ene og det andre. Ta han med deg på en hyttetur på fjellet der du og han er edru/nykter hele tiden og snakk der. Få han til å føle at du ser opp til denne fyren som en slags rollemodell, og at han må få orden på ting. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Takk for svar. Han kommer til å drikke seg sørpe uansett om jeg er der eller ikke. Så da er det bedre at jeg er der og tar noen øl med han, og hindrer han i å sette skudd. Nei, han misbruker ikke det ene og det andre. Han er deltidsalkoholiker (varier veldig) og bruker ingen stoffer. Som sagt er det 9 år siden han satt et skudd. Jeg tror det er bedre at han da drikker seg full og har noen å prate med. Men hva skal jeg si til han når han hele tiden sier at det går til helvete? Lenke til kommentar
LindaChanett Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 hmmm... det er det egentlig ingen svar på, for enkelte ting går rett å slett bare den veien, men hvis han virkerlig har treffi bånn så kan det jo bare gå oppover da. Men er ikke noe særlig å drekka det vekk da... Men tur på fjellet er nok ganske årleit for da får man litt avkopling samtidig på en måte? Men viktig viktig: ta han med ut og finn på ting så ofte som mulig, alt for mange som går på veggen fordi de sitter hjemme aleine hele dagen. eller så får'n finne seg ett mannfolk som kan løfte han opp på beina igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå