Gå til innhold

Er du en "klimabølle"?

Gjest Bruker-95147

Hva ble ditt resultat?  

150 stemmer

1. 1. Hva ble ditt resultat?

• Under gjennomsnittet
      117
    • Gjenomsnittlig
      6
    • Over gjennomsnittet
      11
    • Gidder ikke ta testen, vet jeg er et miljøsvin
      12
    • Gidder ikke ta testen, vet jeg er miljøets beste venn
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er dine klimautslipp på de områdene testen tar for seg, ca 40 % av totalutslipp

Du slipper ut 997 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

Dette var det jeg kom ut med, vil tro det er noe mindre da enkelte alternativer ikke fantes.

Mener forsåvidt at de fleste bør / burde ligge på dette nivå, hvis ikke er tiden moden for en selvransakelse ut fra ett miljømessig synspunkt.

Lenke til kommentar
Her er dine klimautslipp på de områdene testen tar for seg, ca 40 % av totalutslipp

Dette var det jeg kom ut med, vil tro det er noe mindre da enkelte alternativer ikke fantes.

Mener forsåvidt at de fleste bør / burde ligge på dette nivå, hvis ikke er tiden moden for en selvransakelse ut fra ett miljømessig synspunkt.

8220246[/snapback]

Jeg mener det er mer tid for selvransakelse om man tar en slik test veldig seriøst. ;)

Lenke til kommentar

8220246[/snapback]

Jeg mener det er mer tid for selvransakelse om man tar en slik test veldig seriøst. ;)

8220317[/snapback]

Men helt seriøst asså, så skulle jeg tru at farting med fly eller det og ( bo ) i bilen bruker mere energi og slipper ut mere avgasser en å sitte hjemme, selv om en fjert slippes i ny og ne. fjert = Metangass.

Men det denne siden gjør er å gi en pekepinn om hvordan ståa er hos den enkelte med noe slingringsmonn.

For den som syns avgasser fra bilbruk ikke bør taes seriøst burde vel 3 ukers opphold i Tokyo vært en fin lærdom, selv om fly måtte benyttes.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

1692, noen som vet hvor stor avgift jeg må betale da når de byner kvotene sine med 1tonn per pers?

Edit: Glem det, fant svar selv:

Hva koster en kvote?

Prisen på en klimakvote blir avgjort av markedet og bestemmes av tilbud og etterspørsel. Prisen vil blant annet avhenge av hvor mange kvoter som deles ut og hvor billig de kvote­pliktige bedriftene klarer å redusere utslippene. Kvoteprisen vil også påvirkes av hvordan Kyotoprotokollens fleksible mekanismer utnyttes (bl.a. CDM), samt prisutviklingen på verdens råvare- og drivstoffmarkeder.

Kilde:

http://www.regjeringen.no/nb/om_regjeringe...979#Klimakvoter

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Du slipper ut 1003 kilo med klimagasser i året.

Tja, jeg føler meg ikke som en klimagris. Jeg har veldig lyst på en Think bil, og oppfordrer folk støtt å kjøpe en til bybruk (de er veldig upraktiske i nordland, eneste). Jeg villle tatt toget framfor flyet om jeg fikk valget.

Redigert: Burde kanskje stått noe om hvor ofte du promper om dagen, selv om det er litt vanskelig å holde styr på det. Men små bekker leder til store.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Du slipper ut 0 kilo med klimagasser i året.

Tror jeg må ha gjort noe feil:)

Har ikke peiling på hvor mye srøm vi bruker, medn har flydd 2 ganger det siste året og har en bolig på godt over 150 KvM så burde vel ha hatt en del mer!

Lenke til kommentar

510kg, det var jo bra, men testen er jo temmelig unøyaktig ettersom f.eks. ikke skiller mellom at du spiser et kyllingbryst eller 2kg biff til middag. Ikke er motorsykkelkjøring tatt med heller: 10000km på harley må vel slippe ut litt det også? (nei jeg kjører ikke harley hvis noen tror det, det var bare et eksempel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...