Gå til innhold

Er du en "klimabølle"?

Gjest Bruker-95147

Hva ble ditt resultat?  

150 stemmer

1. 1. Hva ble ditt resultat?

• Under gjennomsnittet
      117
    • Gjenomsnittlig
      6
    • Over gjennomsnittet
      11
    • Gidder ikke ta testen, vet jeg er et miljøsvin
      12
    • Gidder ikke ta testen, vet jeg er miljøets beste venn
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger 1,8 jordkloder. Om dette virkelig er sant så er det jo kun en ting å gjøre, for jeg kan ikke bidra til å ødelegge kloden vår.

Vi er nødt til å begynne å bebo Mars også :ph34r:

Ellers, når det kommer til Jensen vs. Halvorsen;

Finansministeren tok VG Netts klimatest på sitt kontor fredag morgen. Den viser at Halvorsen står for 4655 kilo klimautslipp i året. I VG fredag kom det fram at Siv Jensen står for 4843 kilo klimautslipp årlig.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169877

Halvorsen må virkelig være stolt nå når hun slo Jensen med hele 188 kilo :D

Lenke til kommentar

Ellers, når det kommer til Jensen vs. Halvorsen;

Finansministeren tok VG Netts klimatest på sitt kontor fredag morgen. Den viser at Halvorsen står for 4655 kilo klimautslipp i året. I VG fredag kom det fram at Siv Jensen står for 4843 kilo klimautslipp årlig.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169877

Halvorsen må virkelig være stolt nå når hun slo Jensen med hele 188 kilo :D

8171495[/snapback]

Nekter å tro på de tallene der! :hmm: Begge to reiser så mye med fly/bil+++ for å dra på møter i inn og utland at de må ha underslått info for å pynte på resultatene....

Lenke til kommentar

Nekter å tro på de tallene der!  :hmm: Begge to reiser så mye med fly/bil+++ for å dra på møter i inn og utland at de må ha underslått info for å pynte på resultatene....

8171923[/snapback]

Det er snakk om flyreiser i fritiden. Ikke i forbindelse med arbeid, for de skal ikke regnes med :)

Lenke til kommentar
CATEGORY  GLOBAL HECTARES

FOOD____________1.4

MOBILITY_________0.2

SHELTER_________ 1

GOODS/SERVICES_ 1

TOTAL FOOTPRINT _3.6

Du slipper ut 454 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

jeg er ikke dårlig sammenlignet med gjennomsnittet i Norge :)

Lenke til kommentar

Du slipper ut 922 kilo med klimagasser i året.

Bil: 426

Mat: 401

Bolig: 95

Valgte "vet ikke" på strømforbruk. Selv om seriøsiteten av testen kanskje ikke er av ypperste klasse så vil jeg si meg fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar

Nekter å tro på de tallene der!  :hmm: Begge to reiser så mye med fly/bil+++ for å dra på møter i inn og utland at de må ha underslått info for å pynte på resultatene....

8171923[/snapback]

Det er snakk om flyreiser i fritiden. Ikke i forbindelse med arbeid, for de skal ikke regnes med :)

8171973[/snapback]

Hmm. Dersom det skulle være rettferdig så burde bilkjøring i forbindelse med arbeid også være unntatt, og da skulle jeg nok slått dem ned i støvlene begge to! Og hvorfor skal man da kritisere Jensemann, Petter Stordalen og Al Gore for å fly privatjet? Det er jo i forbindelse med jobben, og da forurenser man ikke! :ermm:

Lenke til kommentar

8171923[/snapback]

8171973[/snapback]

Hmm. Dersom det skulle være rettferdig så burde bilkjøring i forbindelse med arbeid også være unntatt, og da skulle jeg nok slått dem ned i støvlene begge to! Og hvorfor skal man da kritisere Jensemann, Petter Stordalen og Al Gore for å fly privatjet? Det er jo i forbindelse med jobben, og da forurenser man ikke! :ermm:

8172989[/snapback]

Stemmer det.... når man er på jobb, og særlig hvis man jobber for å forbedre miljøet, så forurenser man ikke en smule uansett hvor mye man er ute å reiser med fly og bil, buss og tog, og på havet tilogmed..... :innocent:

Bellona-Hauge flyr privatjet

Skulle ønske jeg jobbet i regjering eller en miløvernorganisasjon..... Da hadde jeg jo automagisk sluttet å forurense om jeg så brukte fly annenhver dag! :whistle:

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller reagerer ikke flere på denne leke testen og alt det miljøproppagandet som er ute og svever??

ALLE varer og tjenester, forbruk, ja hele vår økonomi er basert på energi. Det krever energi å lage smør, brød, bukser og gensere. Denne energien kommer stort sett fra miljøsyndige kilder verden over. Flyreiser?? Hva i huleste har flyreiser å gjøre oppi dette regnestykket?

Hvorfor har de nå en proppagandakrig der de skal fordyre/begrense en transportmetode som slett ikke er den store synderen i det store spillet.

0,9 TONN av 43,8 TONN co2 kommer fra lufttransporten i norge. Landtransport utgjør 4,1 TONN.

Er folk så steike idioter at de tror at om vi reduserer flyreiser så redder vi verden?? ER FOLK SÅ IDIOTER?

bla bla bla vi må jo begynne et sted bla bla - FUCK YOU hvis du er så teit at du ikke ser de fundamentale tingene i verden. Forbruk og utslipp henger nøye sammen. Fundamentet i vår økonomi er forbruk. Forbruk kan ikke avskaffes.

Det er jo fint lite fokus på andre ting. Ingen snakker om å legge avfallsgebyr og co2 avgift på gensere, smør og brød. En genser produsert og transportert med lavere co2 utslipp, bør jo være billigere enn en med mye co2?

Og for å ta en annen ting samtidig. HVA I HULESTE går disse kvotene til? Skal vi nå lage et fancy system der vi dytter penger fra vår dårlige samvittighet over i sterkt potensielle korrupte organisasjoner, som skal dytte de pengene inn i potensielle korrupte land for å gjøre potensielle miljøtiltak?

Det sies mye fint her og der, men ingen stiller jo spørsmålstegn ved dette....

Så må vi jo alle være enige at løsningen på mange problemer i verden vil være å få land opp på et minimum når det gjelder økonomi (tipper minimum vil være nivå med tidligere østblokkland). Kina og India utgjør 2 milliarder mennesker - se for deg at de skal kjøre bil, bruke elektrisitet, og handle varer lagt i fabrikker som henter strøm fra ...

Så er jo det endelige spørsmålet ... Hva om Norge oppnår 0 utslipp. Har vi da reddet verden? Hva om verden oppnår 0 utslipp, har vi da reddet verden?

Svaret er nei faktisk. vi stopper kun akselerasjonen av drivhuseffekten ved 0 utslipp. Vi vil fortsatt ha en temperaturøkning ved 0 utslipp. *sjokk*gisp*

før folk begynner å ta avgjørelser på stortinget så har folk et tydelig behov for opplæring i mangt, for nå begynner det å ta litt av på tinget. Greit vi er et nisseland som velger inn klovner på tinget for å få oss en god latter og at vi har råd til disse klovnestrekene. Men nå begynner å det bli litt drøyt at vi skal "redusere utslipp", samtidig som kina og india er untatt kyoto, og usa gir f.

ref.

Tall fra lavutslipp rapporten fra http://www.lavutslipp.no/

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller reagerer ikke flere på denne leke testen og alt det miljøproppagandet som er ute og svever??

ALLE varer og tjenester, forbruk, ja hele vår økonomi er basert på energi. Det krever energi å lage smør, brød, bukser og gensere. Denne energien kommer stort sett fra miljøsyndige kilder verden over. Flyreiser?? Hva i huleste har flyreiser å gjøre oppi dette regnestykket?

Hvorfor har de nå en proppagandakrig der de skal fordyre/begrense en transportmetode som slett ikke er den store synderen i det store spillet.

0,9 TONN av 43,8 TONN co2 kommer fra lufttransporten i norge. Landtransport utgjør 4,1 TONN.

Er folk så steike idioter at de tror at om vi reduserer flyreiser så redder vi verden?? ER FOLK SÅ IDIOTER?

ref.

Tall fra lavutslipp rapporten fra http://www.lavutslipp.no/

8174376[/snapback]

Jepp.... desverre så tror folk på dette på samme måte som de trodde på avlat i middelalderen..

Når pengene i kassa klinger, sjelen ut av skjærsilden springer...

Så la oss kjøpe klimakvoter alle mann, om vi flyr eller ikke! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du slipper ut 3504 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

Jøss.

Til tross for bolig på 200 m2, strømforbruk på 35000 kwh og 25000 km årlig i bil.

8176893[/snapback]

Jøss, driver du asylmottak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...