Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ang. vw passat

Anbefalte innlegg

Nei, når Møller ikke kan innrømme det, så er konklusjonen at en slik bil ikke var en mandagsbil i mine øyne.

Jeg har en Polo 2003 som IKKE er sånn. Er det min som er så forbanna spesiell da?

Et utleiefirma har 40 stk av samme årsmodell. Uten nevnte feil! Det blir 41 mot 1 det?

Men diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden. Tilbake til Passat og kjøpsråd!

8188129[/snapback]

Glemte jeg å nevne feilene på lånebilene til Møller som jeg måtte bruke når bilen min var til service ? F.eks. en var samme model Polo. Når jeg slo på klimaanlegget, kom motorlyden rett inn i kupen. Hvorfor ?

En annen, en Passat TDI, hadde en feil i forstillingen (?) som gjorde at det smalt med jevne mellomrom når jeg kjørte. En Golf 4 jeg kjørte med hadde en vifte midt i dashbordet som tydeligvis hadde gått vrang og hylte.

Skal jeg fortsette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unskyll men noen av feilene du nevner her har jeg aldri selv opplevd på noen bliler uavhengig av merke. Motorlyd inn i coupeen? Du synes det var dumt at motor var plassert foran i bilen da kanskje? Uansett om kompressor for kald lurt er aktivert eller ikke skal luftkanalene og lydbildet fra motor ikke kunne endre seg (annet enn turtallet som kan endre seg akuratt i det det blir aktivert ettersom det vil trekke litt kraft fra motor på tomgang.

Multilink systemet VAG har på mange av sine biler har slitt med en del svakheter som gjir knirke lyder etter en del slitasje. Avhengig av bruken men ca rundt 100 000km. Smellene kan kanskje skylles en drivknute eller kanskje lysen oppstod hver gang du kjørte over et kummelokk/fortauskant?

Golf 4 har ingen vifter plassert midt i dashbordet foruten en som finnes til å kjøle navigasjonsenheten for de som blir levert med dette. Denne hører du fortsette etter at du stopper motoren, før du kutter strømmen ved å ta ut nøkkelen.

Beklager hvis noen av svarene mine ble litt useriøse her men klarer ikke helt ta påstandene dine seriøst heller. Sier ikke at feilene ikke har vert der. Bare at du mener dette skal være sånn med alle bilene.

Mistenker sjåførene til bilene og være mere skyll i dem enn de som har laget bilene.

Lenke til kommentar

Så kortslutning i gløderen etter 1 1/2 mnd. var min feil ?

Her er bilde av den perfekte "mandagsbilen" fra VAG når den var levert tilbake til forhandlere august 2003:

Bonus: Bilde bakfra når jeg kjørte den :!:

post-93100-1174325939_thumb.jpg

post-93100-1174326036_thumb.jpg

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Det eneste som er bevist at de to bilene det er snakk om har hatt en forskjellig pålitelighetsfaktor.

8190734[/snapback]

Ved å trekke inn resten av erfaringene nevnt her da?

Jeg klarer å holde meg rolig selv om jeg noen ganger tyr til banning.

Noe mange ofte gjør når man blir litt oppgitt. Skal prøve å unngå å støte noen i fremtiden!

Lenke til kommentar
Jeg klarer å holde meg rolig selv om jeg noen ganger tyr til banning.

Noe mange ofte gjør når man blir litt oppgitt. Skal prøve å unngå å støte noen i fremtiden!

8191542[/snapback]

Prøv å ikke ta slike bilgreier personlig selv man kan være uenig ;)

Noen mennesker identifiserer seg med ting, f.eks. spesielle merker, klesstil, bilmerker o.l. Når man da får et følelsesmessig forhold til slike døde plast-, metall- eller stoffbiter så er det vanskelig å snakke fornuftig med noen som ikke har det samme forholdet.

Jeg hadde faktisk selv en lang historie med VW (dvs. som bruker av uttalige Caraveller) før jeg kjøpte min mandagsbil. Og selv om jeg fortsatt liker å kjøre Caravelle så vet jeg at jeg aldri kommer til å kjøpe med en VW igjen p.g.a. de problemene jeg opplevde med bilen og forhandleren.

Sånn er det bare. Brent barn leker ikke med ild igjen..

Lenke til kommentar

Jaja, ny rapport - ny debatt.

Bruktbilene du kan stole på: 3-åringene

Audi A4, Ford Fusion, Hyundai Getz, Mazda MX-5, Subaru Forester og Toyota Yaris er blant treåringene som ifølge den svenske Bilprovningen er mest feilfrie. Ford Mondeo (diesel), Opel Zafira, Renault Laguna og Volvo XC90 havner på bunnen av listen.
Drøyt 210.000 av de kontrollerte personbilene var tre år gamle (2003-modeller), og det er disse vi skal se nærmere på i dag. Bilen som kom aller best ut av kontrollen var Audi A4 quattro.

Fornøyd med at jeg kjører Audi A4 Quattro 2003-mod da. :p

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Prøv å ikke ta slike bilgreier personlig selv man kan være uenig  ;)

Noen mennesker identifiserer seg med ting, f.eks. spesielle merker, klesstil, bilmerker o.l. Når man da får et følelsesmessig forhold til slike døde plast-, metall- eller stoffbiter så er det vanskelig å snakke fornuftig med noen som ikke har det samme forholdet.

Hva i alle dager er det du prater om? Eneste du oppnår her er å provosere meg?

Vi legger all diskusjon utenom tråden, død. Du har tydeligvis misforstått meg og hva det egentlig er snakk om her.

Tilbake til VW Passat 2000mod!

Lenke til kommentar
Jaja, ny rapport - ny debatt.

Bruktbilene du kan stole på: 3-åringene

Audi A4, Ford Fusion, Hyundai Getz, Mazda MX-5, Subaru Forester og Toyota Yaris er blant treåringene som ifølge den svenske Bilprovningen er mest feilfrie. Ford Mondeo (diesel), Opel Zafira, Renault Laguna og Volvo XC90 havner på bunnen av listen.
Drøyt 210.000 av de kontrollerte personbilene var tre år gamle (2003-modeller), og det er disse vi skal se nærmere på i dag. Bilen som kom aller best ut av kontrollen var Audi A4 quattro.

Fornøyd med at jeg kjører Audi A4 Quattro 2003-mod da. :p

8193670[/snapback]

A4 forbedret seg kraftig med den modellen du har, både på utsende, kvalitet og kjøreglede. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Går selv og lurer på en wolgsvagen passat, stasjonsvogn, 2002-2005

Men så hører jeg at Wv har et generelt problem med dører ?

En benn av meg har en 2002 mod, og han var helv... forbannet på dørene om vinteren, da låsene frøs og han måtte inn fordørene med barna sine !!

Andre som har erfaringer med slike problemer på passat stv 2002-2005.

PS

Er kun intr i erfaringer fra folk med den aktuelle bilen,

eller fra dem som kjenner noen som har en.

Å starte en ny "hatkampanje" mot biler og mot hverandre er unødvendig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

En ting som ikke er nevnt med passat 97-00 modellene er at bakruta hadde en tendens til å eksplodere, på grunn av feil i kontruksjonen til bagasje luka slik at ruta kom i spenn. det var en hyggelig overraskelse, personlig har jeg en 1998 mod passat 1.9tdi, og kan ikke påstå å si at denne bilen er bra. det har vært så mye feil at jeg nå vurderer å skrote hele bilen da den snart ikke er kjørbar lenger, bare for å si det så er jeg snill mot bilene mine men denne tok kaka og jeg så meg ikke råd lenger til å utbedre alle feilene som dukka opp, man gir seg når reperasjons kostnadene oversteg 50,000 for en bil jeg hadde eid i 3 år, nå har jeg hatt den i 6 år og tror kostnadene har kommet til 70,000nok og sist nå fikk jeg regning på 7030 kr bare for at jeg skulle bytte bremseklosser, og da røk jo selvfølgelig en "slisse" som holder bremseklossene fast til calipperen. dette er litt drøyt synes jeg. Så på min egen erfaring styr unna passat fra 97-00, men de sier at bilene som er produsert etter mars 2000 er bedre enn de før. men for egen del så kommer jeg ALDRI til å kjøpe volkswagen igjen. må poengtere at mercedesen jeg har som også er 1998 modell med 380,000 km på telleren gikk knirkefritt å bytte bremseklosser på. passaten har gått 169,000km det sier noe om kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
er vw Passat 2000 mod. noe å satse på? Er det svakheter ved denne bilen?

8167127[/snapback]

ble det en endring på forstillingsproblemet på passat i 2002?

8501992[/snapback]

Det virker ikke så sannsynlig da jeg har kjørt med 2006 utgaven med knirking i forstillingen.

Lenke til kommentar
Det virker ikke så sannsynlig da jeg har kjørt med 2006 utgaven med knirking i forstillingen.

8502007[/snapback]

Var dette en 3BG eller en 3C ?

Såvidt jeg vet har hvertfall 3C helt annen forstilling enn tidligere modeller,

så der vil jeg tro problemene blir minimale.

Når det gjelder 3BG kan man vel på ingen måte si at problemet er fjernet, er akkurat like ille som på 3B.

Lenke til kommentar

8502007[/snapback]

Var dette en 3BG eller en 3C ?

Såvidt jeg vet har hvertfall 3C helt annen forstilling enn tidligere modeller,

så der vil jeg tro problemene blir minimale.

Når det gjelder 3BG kan man vel på ingen måte si at problemet er fjernet, er akkurat like ille som på 3B.

8502629[/snapback]

Det var en leiebil fra Avis jeg hadde kun noen dager så jeg vet ikke noe mer.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Det var en leiebil fra Avis jeg hadde kun noen så jeg vet ikke noe mer.

8503821[/snapback]

Man kan ikke bedømme kvaliteten på en bil ut i fra et leiebil-eksemplar. Disse bilene blir behandlet som søppel av leiekundene - og kjørt deretter. Folk bryr seg ikke om det som ikke er ens eget.

Om en leiebil legges ut på bruktbilmarkedet bør man holde seg ekstremt langt unna...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...