Harkonnen Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg hadde en 2003 modell VW. Møkkabilen var ikke "forbedret". Fint om du kan dokumentere slike påstander. 8177041[/snapback] Nei, hvorfor skulle jeg gjøre det. Du har sålangt i tråden ikke dokumentert noe selv. Bare kommet med løse påstander basert på en bil. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg hadde en 2003 modell VW. Møkkabilen var ikke "forbedret". Fint om du kan dokumentere slike påstander. 8177041[/snapback] Hvilken da? VW Lupo 1.2L eller noe? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Grådig hvor enkelte VAG eiere skal forsvare merket sitt på død og liv her... Dere må tåle litt kritikk, noen biler har masse feil noen biler har mindre feil. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Fikk en forklaring på kvalitetsproblemene til VAG, som de hadde omkring 2000. av en slektning som jobber på et verksted, som også selger Skoda. Skyldtes vistnok at VAG hadde en innkjøpsskjef som prøvde å presse deleprisen ned så mye som mulig, som igjen førte til at deleprodusenter leverte deler med dårligere kvalitet for å kunne levere deler med lav nok pris. Derfor blant annet Passat fra omkring 2000 kan være et kjøp du vil kunne bli plaget med. Forsto det også som om denne innkjøpssjefen var "omflyttet", og som tidligere nevnt her så er Passat etter 2001 (facelift) forbedret, og f.eks. Min mor kjøpte en 2003 Passat for kort tid siden, og i forbindelse tok vi kontakt med en kjenning som jobber på et Møllerverksted ett sted omkring Oslo, som også kunne bekrefte at denne bilen var mye bedre enn forgjengerene sine. Så langt har hun heller ikke funnet noen problemer med bilen. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg skal innrømme og ha misforstått litt av hvilken modell vi snakka om her! Det er en kjennsgjerning at Golf V 98-00 og Passat 98-00 har slitt med en del barnesykdommer. Lekkasje fra servo, eletriske feil etc. Dørlåser m.m! Jeg forestilte meg hele veien her at trådstarter var på jakt etter modellen fra 2000. Derfor vil en Passat B5.5 (facelift) som man finner registrert fra 2000 være et godt kjøp uten disse barnesykdommene! Kan derfor forstå noe av det dere snakker om her (dritt biler etc uten å forstå noe logisk utover det) selv om dere har sett litt for enkelt på saken og tatt alt under en kam. Desverre finnes det ikke noe som en perfekt bil! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 ... Golf V 98-00 ... 8178917[/snapback] Du mener vel Golf IV? Desverre finnes det ikke noe som en perfekt bil! 8178917[/snapback] Vil heller si heldigvis . Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ja så klart! Golf 4 ,IV. Og enig med det i den andre også Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg hadde en 2003 modell VW. Møkkabilen var ikke "forbedret". Fint om du kan dokumentere slike påstander. 8177041[/snapback] Hvilken da? VW Lupo 1.2L eller noe? 8178299[/snapback] Av nysjerrighet, er det ikke mye problemer med 1.2-literen? Grådig hvor enkelte VAG eiere skal forsvare merket sitt på død og liv her... Dere må tåle litt kritikk, noen biler har masse feil noen biler har mindre feil. Sånn er det bare. 8178458[/snapback] Nja. Ser egentlig mest ut for meg som om VAG-eierne sier det som det er, at de ikke har spesielt mye problemer. Forøvrig kan alle merker ha mandagsbiler. Noen nevnte en Mitsubishi de hadde mye problemer med. Kanskje en av de som er produsert i Belgia? Vet bare at vi har hatt null mekaniske problemer med vår Outlander, i løpet av det siste året. De eneste kostnadene har vært normal service, kjøp av nye fremdekk (pappa klarte å treffe et fortau i 80km/t i Sverige) og å få rettet ut en bulk (igjen min far, på vei ut av innkjørsel) og ellers intet. Går som en klokke. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Nja. Ser egentlig mest ut for meg som om VAG-eierne sier det som det er, at de ikke har spesielt mye problemer. Tenker på enkelte tilfeller hvor enkelte VAG eiere desperat henger ut andre merker for og vise at de har en bil uten feil... Sånn som: Volvo er vel ikke akkurat kjent for lite feil forresten... Volvo og Renault er det motsatte av kvalitet for tiden. Og det stemmer at nye XC70 kommer på samme plattform som den nye Freelander. Se også på linkene under her, ganske kjedlige feil på to ganske nye biler.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=733207 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=729259 Endret 18. mars 2007 av alexsnader Lenke til kommentar
voluz Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Volvo er vel ikke akkurat kjent for lite feil forresten... Volvo og Renault er det motsatte av kvalitet for tiden. Og det stemmer at nye XC70 kommer på samme plattform som den nye Freelander. Se også på linkene under her, ganske kjedlige feil på to ganske nye biler.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=733207 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=729259 8180141[/snapback] Vel, etter masse usaklig dissing av VAG er det vel ikke så rart å ta til motmæle? Og mine påstander var dokumentert. Se hvem som var sist på "feil-lista", det var Renault og Volvo. (Og de bilene er jo to sider av samme sak egentlig.) Og at XC70 er bygget på Freelander-plattformen er vel ikke dissing, bare en faktaopplysning? Greit nok at du trekker fram to eksempler på trøbbel med VAG her. Vil du at jeg skal finne noen eksempler på andre biler som har problemer også eller? Er en utrolig hendig søkefunksjon på dette forumet, så bare si i fra. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Jeg hadde en 2003 modell VW. Møkkabilen var ikke "forbedret". Fint om du kan dokumentere slike påstander. 8177041[/snapback] Nei, hvorfor skulle jeg gjøre det. Du har sålangt i tråden ikke dokumentert noe selv. Bare kommet med løse påstander basert på en bil. 8178193[/snapback] Jeg har listet opp noen av feilene jeg hadde på min bil her på forumet før. Sist var det vel i februar. Det var en 2003 Polo TDI kjøpt ny i Lier. Selv etter 20 feil (flere alvorlig sikkerhetsfeil) på kort tid ville ikke salgssjefen eller verkstedet innrømme at dette var en mandagsbil. Jeg baserer derfor Møllers tekniske uttalelser i saken at feilraten er normal på VAG produkter. F.eks. kan det nevnes at i håndboka til bilen står det at inntil 1 l motorolje pr. 1000 km er akseptabelt. Altså kunne jeg ikke klage når bilen min faktisk brukte en slik mengde Endret 18. mars 2007 av Spartan Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) F.eks. kan det nevnes at i håndboka til bilen står det at inntil 1 l motorolje pr. 1000 km er akseptabelt. Altså kunne jeg ikke klage når bilen min faktisk brukte en slik mengde 8180977[/snapback] Vel, det står i alle håndbøker jeg har vært borti, og når det står at inntil 1l er akseptabelt så er det akseptabelt at den bruker 1l\1000km. Endret 18. mars 2007 av trra Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 F.eks. kan det nevnes at i håndboka til bilen står det at inntil 1 l motorolje pr. 1000 km er akseptabelt. Altså kunne jeg ikke klage når bilen min faktisk brukte en slik mengde 8180977[/snapback] Vel, det står i alle håndbøker jeg har vært borti, og når det står at inntil 1l er akseptabelt så er det akseptabelt at den bruker 1l\1000km. 8182948[/snapback] Jeg har ikke sjekket håndboka i min nåværende bil, men siden den var ny har den brukt 0 - null - olje mellom hver service (15000km). Det er snart 4 år siden jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 I stede for at vi henviser til enkelt tilfeller om tråder om feil av forskjellige merker, kan vi alle akseptere at vi finner "mandagsbiler" hos alle og det finnes ingenting som heter en perfekt bil. Sagt det nok ganger nå. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) I stede for at vi henviser til enkelt tilfeller om tråder om feil av forskjellige merker, kan vi alle akseptere at vi finner "mandagsbiler" hos alle og det finnes ingenting som heter en perfekt bil. Sagt det nok ganger nå. 8185158[/snapback] Nei, når Møller ikke kan innrømme det, så er konklusjonen at en slik bil ikke var en mandagsbil i mine øyne. Kan f.eks. nevne at når bremsene var så gjennomrustede at det gikk ut over bremseffekten etter 2 mnd. og 5000 km så fikk jeg beskjed om at det var min feil ? Når jeg ringte NAF og spurte hvordan det var mulig så bare lo de av Møller i telefonen Endret 19. mars 2007 av Spartan Lenke til kommentar
trra Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Nå er det også sånn at det er stor forskjell på møller sine forhandlere, noen er greie, men desverre er flesteparten vrange. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Nei, når Møller ikke kan innrømme det, så er konklusjonen at en slik bil ikke var en mandagsbil i mine øyne. Jeg har en Polo 2003 som IKKE er sånn. Er det min som er så forbanna spesiell da? Et utleiefirma har 40 stk av samme årsmodell. Uten nevnte feil! Det blir 41 mot 1 det? Men diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden. Tilbake til Passat og kjøpsråd! Lenke til kommentar
voluz Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg har en Polo 2003 som IKKE er sånn. Er det min som er så forbanna spesiell da? Et utleiefirma har 40 stk av samme årsmodell. Uten nevnte feil! Det blir 41 mot 1 det? Men diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden. Tilbake til Passat og kjøpsråd! 8188129[/snapback] En kompis har også samme modell. Har aldri opplevd feil. Og jeg er s t r å l e n d e fornøyd med Møllers kundeservice så langt. Konge oppfølging og bare blide fjes og imøtekommenhet. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Bruktbilene du kan stole på, ifølge Dinside.no Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Fælt som folk skal dømme biler etter en statistikk da. Jeg anbefaler at dere erfarer ting selv, det er virkelig noe helt annet. En annen ting jeg har fått med meg er at det har stor betydning hvem som eier og bruker en bil. Er du hard og uansvarlig med bilen og i tillegg oppfører deg som en storkjeftet nordlending mot forhandleren så tviler jeg på at noen har medfølelse for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå