Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ang. vw passat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa de er jo litt dyre, men du har ikke påkosta den 2 nybiler etter 7-8 år :D

Jeg mener volvo er en mer driftsikker bil. står ikke så ofte langs veien. dere aner ikke hvor mange vag biler jeg har dytta inn på verkstedet.

Volvo ble dårligere når de slo seg sammen med renault! Hørte også noe snakk om at de skulle bygge en bil i sammarbeid med landrover på freelander plattformen :cry:

Jeg mener også at hvis man først skal kjøpe seg et vag produkt ville jeg ventet til den har kommet over reg.reim tiden ca 120 000 for da er det meste vært bytta og du slipper de store utgiftene.

Jeg misliker vag fordi jeg ser så mange misfornøyde kunder og klarer ikke juge til folk som spør meg om de bør kjøpt en sånn bil! nesten alle gjør det fordet og jeg bare gliser når de begynner og ringe! det ender alltid med.. forbanna drittbil!

De er dyre og holde i drift! ha den i 10 år og se hvor mye den har kosta deg.. du får sjokk

OT! Renault har også blanda seg inn i nissan og mitsubishi noe som er katastrofe!

Lenke til kommentar

Jeg mener volvo er en mer driftsikker bil. står ikke så ofte langs veien. dere aner ikke hvor mange vag biler jeg har dytta inn på verkstedet.

Volvo ble dårligere når de slo seg sammen med renault! Hørte også noe snakk om at de skulle bygge en bil i sammarbeid med landrover på freelander plattformen  :cry:

Jeg mener også at hvis man først skal kjøpe seg et vag produkt ville jeg ventet til den har kommet over reg.reim tiden ca 120 000 for da er det meste vært bytta og du slipper de store utgiftene.

Jeg misliker vag fordi jeg ser så mange misfornøyde kunder og klarer ikke juge til folk som spør meg om de bør kjøpt en sånn bil! nesten alle gjør det fordet og jeg bare gliser når de begynner og ringe! det ender alltid med.. forbanna drittbil!

De er dyre og holde i drift! ha den i 10 år og se hvor mye den har kosta deg.. du får sjokk

OT! Renault har også blanda seg inn i nissan og mitsubishi noe som er katastrofe!

8172896[/snapback]

I min omgangskrets kjører 6-7 stk. VAG. Ingen har problemer. Har hatt bilen min i 1 år nå, ikke brukt 1 krone på verksted. Min forrige bil var en Mitsubishi, brukt 55 000 kroner på verksted på 10 mnd. :p

Og hadde det vært så mye problemer med VAG, og ingen fordeler, hvorfor kjøper "alle" VAG da? De topper jo stort sett salgslistene hvert eneste år med Golf og Passat. A3 og A4 er også store bestselgere. Dette til tross for at alle forsøker å "disse" VAG-biler. Tenk hvordan salget hadde vært uten denne ufortjente dissingen.

Volvo og Renault er det motsatte av kvalitet for tiden. Og det stemmer at nye XC70 kommer på samme plattform som den nye Freelander.

Lenke til kommentar
Det er visst kult å disse VAG om dagen.

Jaja, er verst for dem selv, de vet ikke alt det gode de går glipp av.

8173828[/snapback]

Går glipp av den hærlige lyden til en kald TDI motor om morgenen ?

Toyotas dieselmotorer ER støyfri i forhold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg trodde VAG stod for Volkswagen Audi Gruppe (men jeg har jo tatt feil før).

Dersom det var slik at en bil var den beste for alle, fantes det nok ikke andre biler enn den. Det er derfor liten hjelp å få her, da det skal litt til at du får svar fra en som er lik deg selv. Alle tabeller med feil har et par svakheter: De viser ikke om feilen er alvorlig (def motor = def parklyspære), og de viser ikke hvor imøtekommende verkstedet er i forhold til garantireparasjoner. Etter egen erfaring må jeg si at jeg er mer fornøyd med en bil med noen feil og et godt verksted, enn en bil med færre feil, og et verksted som er svært negative til rettighetene du har gjennom kjøpeloven etter at "garantien" er gått ut.

Lenke til kommentar

Volvo ble dårligere når de slo seg sammen med renault! Hørte også noe snakk om at de skulle bygge en bil i sammarbeid med landrover på freelander plattformen  :cry:

8172896[/snapback]

Dette gjelder ikke i mitt tilfelle iallefall. Vi har hatt en Seat Toledo i 13 år, den er snart gått 260 000 km, og den har vært på verksted EN gang, da toppen tok kvelden på 240 000 km. Faren min kan skru endel, men det er bare slitedeler som er skiftet.

Kjenner også flere som har VAG dieselbiler, alle er fornøyde, så ut i fra mitt ståsted er VAG dieselbiler ganske driftsikre. ;)

Lenke til kommentar
Kjenner også flere som har VAG dieselbiler, alle er fornøyde, så ut i fra mitt ståsted er VAG dieselbiler ganske driftsikre. ;)

8174825[/snapback]

Helt enig.

Det kan dog nevnes at en del av de eldre dieselbilene kanskje ikke har den helt store komforten.

Lenke til kommentar

VAG står for opprinnelig for Volkswagenwerk Aktiengesellschaft, hvor siste ordet er det man direkte oversetter til A/S her i Norge.

Volkswagen A/S med norske ord :)

En av verdens og Europas største bilkonsern, med åtte underliggende bilmerker.

Kilde: Wikipedia

Det finnes ikke en bil for oss alle som det nevnes tidligere i tråden, noen foretrekker hvordan bilen er å kjøre, noen hvordan motorlyden er når den er kald. Noen ser seg blind på statistikk for feilprosent. Og de fleste av oss finner seg til rette med den bilen som gir mest glede på det området man foretrekker mest.

Tror vi alle skjønner hvordan vi skal tolke Mekker'n innlegg fremover.

Lenke til kommentar
Da høres det ut som VAG har flere lettlurte ofre i vente  ;)

8175582[/snapback]

Med andre ord kjører den sluke delen av befolkningen i 88 modell Toyota Corolla?

8175651[/snapback]

Hva mente du ? Prøv å forklar litt bedre.

8175771[/snapback]

Du mener at alle som handler VAG biler blir lurte. Dette mener du fordi du selv opplever noen biler som har verkstedsopphold som koster skjorta.

Siden du mener at man skal undersøke hvilke biler som varer lengst og koster minst å reparere versa pris på like deler etc. Så blir den perfekte bil i dine øyne da en Toyota Corolla som alle vet ruller til det uendelige! (selvfølgelig noen faktorer som rust etc som pleier ta knekken på disse)

Desverre er det noen som foretrekker en bil som gir litt mer comfort og litt mer sportlig egenskaper. Kanskje en høyere kvalitetsfølelse og bedre plass.

Gode motorer som imponerer og bruker lite drivstoff.

Bare noen av grunnlagene for at noen velger VAG, som de fleste gjør i klokskap!

Lenke til kommentar

Fælt så mye VW bashing det var her da.

Jeg ville holdt meg unna biler produsert av VW på slutten av 90-tallet. Mitt inntrykk av dem er generell lav kvalitet. Men de har forbedret seg igjen etter 2000 skiftet.

(OT : Delene til VW er kanskje noe dyrere, men når dem ikke må byttes fullt så ofte så gjør det ikke noe )

Lenke til kommentar
Fælt så mye VW bashing det var her da.

Jeg ville holdt meg unna biler produsert av VW på slutten av 90-tallet. Mitt inntrykk av dem er generell lav kvalitet. Men de har forbedret seg igjen etter 2000 skiftet.

(OT : Delene til VW er kanskje noe dyrere, men når dem ikke må byttes fullt så ofte så gjør det ikke noe )

8176785[/snapback]

Jeg hadde en 2003 modell VW. Møkkabilen var ikke "forbedret". Fint om du kan dokumentere slike påstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...