Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ang. vw passat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye problemer med forstilling og hjuloppheng, har jeg hørt. Men motor (i allefall 1,9 dieselen) og drivverk tror jeg er rimelig bra. Ellers har vel Passat rykte på seg for å ha mye småfeil generelt. Men, som med alle andre biler, så finnes det sikkert noen med mer feil og noen med mindre feil. Uansett så vil en uavhengig test av bilen (NAF el. lign) gi en god pekepinn, samt en bruktbilgaranti fra selger (forhandler) også kunne redde deg unna de store overraskelsene.

Jeg personlig ville heller gått for Audi A6 1,9 tdi eller evt en Volvo V70 hvis jeg skulle kjøpe brukt bil i det segmentet.

Lenke til kommentar
VAG=dyrt!

8168650[/snapback]

Det er en myte. Alle i min omgangskrets kjører VAG, og har ikke opplevd noen problemer. At merkeverkstedene og delene er så dyre er også bare tull. Mulig de er noen kroner dyrere, men samma det - betaler jo gjerne for kvalitetsfølelse. ;)

Volvo er vel ikke akkurat kjent for lite feil forresten...

Lenke til kommentar

Tusen takk for fine svar.

Prøver å finne en grei familiebil med ikke for mye feil. Har også vært inne på tanken på Audi A4, men noen jeg kjenner sier det er en del feil på disse.

Noen som har andre forslag ? Tar gledelig imot alle tips :p

Opel Vectra da?

Lenke til kommentar
Volvo er vel ikke akkurat kjent for lite feil forresten...

nei, volvo er nok ikke som det var mer det heller..

Bilistene rapporterer også om en rekke vanlige feil ved svenskproduserte biler. For eksempel har innredningen i Volvo V70/C70 en tendens til å skramle, bilen lekker olje og får ulyder i motoren, mens Volvo S60 sliter med gnisling i fronten og fuktighet i baklysene.

bare et eksempel, tatt herfra

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=281161

i en annen svensk biltest som sto i vg for noen dager siden kom Audi A4 quattro på førsteplass.

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=146199

Audi A4, Mazda MX5, Toyota HiAce, Volvo C70 og Ford Fusion er bilene med best kvalitet i Sveriges største bilundersøkelse. På bunnen finner vi en rekke Renault og Volvo-modeller.

har selv kjørt volvo 760 i 2 år (med 740 motor) og så driftsikker og holdbar er neppe volvo i dag.. den fikk kjørt deg, noe så inni h..... og den bare gikk og gikk. brodern hadde også en 850 T5. knakende god og fin bil.. så jeg har sans for volvo, men de har feil de også.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opel er vel kjent for elendig kvalitet. Tatt seg litt opp de aller siste årene, men de plages fortsatt av mye feil. F.eks. Zafira er på topp 5 listen over biler med mest feil.

Audi A4 96-01 var litt plaget med feil på forstilling, ellers er det vel bra kvalitet. Audi A4 03-mod ble kåret til bilen med minst feil for 1 uke siden. (Svenske Biltilsynet sin undersøkelse.)

Lenke til kommentar
Opel er vel kjent for elendig kvalitet. Tatt seg litt opp de aller siste årene, men de plages fortsatt av mye feil. F.eks. Zafira er på topp 5 listen over biler med mest feil.

Audi A4 96-01 var litt plaget med feil på forstilling, ellers er det vel bra kvalitet. Audi A4 03-mod ble kåret til bilen med minst feil for 1 uke siden. (Svenske Biltilsynet sin undersøkelse.)

8171235[/snapback]

Opel har ikke elendig kvalitet. De er hverken på topp eller bunn på listene. Å ta en enkelt modell som kom dårlig ut i en enkelt test og si at det gjelder alle Opel er feil.

Har eid en 98 mod Vectra 1.8 med automat, det er den eneste bilen jeg angret på at jeg solgte. Utrolig god å kjøre, og absolutt ingen problemer med den.

Lenke til kommentar
Unngå å kjøpe VAG produkter til enhver pris !

Har selv eid en 2003 modell og den stod mer på verksted enn på veiene.

Merkeverkstedene suger også !

8172211[/snapback]

Eide vel en billigutgave du da. ;)

VAG blir stort sett disset fordi det er "mote" å være i mot VAG. Spør du meg lager de de beste bilene uten sammenlikning. Men hver sin smak. Må jo være lov å mene noe annet.

Lenke til kommentar

Her er listen over andel biler som har hatt såkalt garantifeil.

1. Mazda - 8.04%

2. Honda - 8.90%

3. Toyota - 15.78%

4. Mitsubishi - 17.04%

5. Kia - 17.39%

6. Subaru - 18.46%

7. Nissan - 18.86%

8. Lexus - 20.05%

9. Mini - 21.90%

10. Citroen - 25.98%

11. Daewoo - 26.30%

12. Hyundai - 26.36%

13. Peugeot - 26.59%

14. Ford - 26.76%

15. Suzuki - 27.20%

16. Porsche - 27.48%

17. Fiat - 28.49%

18. BMW - 28.64%

19. Vauxhall (Opel) - 28.77%

20. Mercedes - 29.90%

21. Rover - 30.12%

22. Volvo - 31.28%

23. Volkswagen - 31.44%

24. Jaguar - 32.05%

25. Skoda - 32.12%

26. Chrysler - 34.90%

27. Audi - 36.74%

28. Seat - 36.87%

29. Renault - 36.87%

30. Alfa Romeo - 39.13%

31. Saab - 41.59%

32. Land Rover - 44.21%

33. Jeep - 46.36%

Lenke til kommentar

Får man noe info om hva som er feil i denne listen? Altså, hvis et rele går istykker og f.eks noe verre som at man må bytte bremsedeler, blir det da registert som likeverdige tilfeller selv om sistnevnte er mye verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...