ralpheiv Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Her om dagen kom det underlige lyder fra laptoppen min. Satt ikke å jobbet med maskinen da lydene kom, men den virket ikke optimalt da jeg klikket meg innfor å lagre det jeg jobbet med. (det kom små serier med tikkelyder fra hva jeg tror må være harddisken, virket som mekaniske lyder) Jeg tenkte at å slå av maskina, for så å starte den igjen, ville hjelpe mot alle problemer. Da jeg startet maskina begynte den å kjøre XP på vanlig måte inntil jeg ble sendt til en DOS-lignende side. Der ble det opplyst at maskina hadde et problem sist gang den ble avsluttet og at den ikke kan starte på vanlig måte. Man kan derimot velge mellom 5 forskjellige måter å starte maskinen på, men ingen av disse virker... Tiden teller ned fra 30 sekunder til den forsøker å starte det alternativet man står i. Etter noen ti-talls sekunder kommer jeg over i en blå bakgrunn hvor det står noe om dumping av minne osv. Etter dette slår maskina seg av og starter på nytt. Slik går den i loop. Er det noen som har vært borti tilsvarende problem før? Kan det hjelpe med en BOOT-disket? Alle svar settes stor pris på! Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg regner med at det harddisken som har røket. Disse klikkelydene er et "godt" tegn på at harddisken er dorlig. Da kan teste å boote opp fra en xp-cd. velge reparer ved hjelp av konsoll. deretter skrive inn chkdsk som skjekker harddisken etter feil. chkdsk ? for å se parameterene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå