Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datakrasj på laptopp

Anbefalte innlegg

Her om dagen kom det underlige lyder fra laptoppen min. Satt ikke å jobbet med maskinen da lydene kom, men den virket ikke optimalt da jeg klikket meg innfor å lagre det jeg jobbet med. (det kom små serier med tikkelyder fra hva jeg tror må være harddisken, virket som mekaniske lyder) :hmm:

Jeg tenkte at å slå av maskina, for så å starte den igjen, ville hjelpe mot alle problemer. :whistle:

Da jeg startet maskina begynte den å kjøre XP på vanlig måte inntil jeg ble sendt til en DOS-lignende side. Der ble det opplyst at maskina hadde et problem sist gang den ble avsluttet og at den ikke kan starte på vanlig måte. Man kan derimot velge mellom 5 forskjellige måter å starte maskinen på, men ingen av disse virker... Tiden teller ned fra 30 sekunder til den forsøker å starte det alternativet man står i. Etter noen ti-talls sekunder kommer jeg over i en blå bakgrunn hvor det står noe om dumping av minne osv. Etter dette slår maskina seg av og starter på nytt. Slik går den i loop.

Er det noen som har vært borti tilsvarende problem før? Kan det hjelpe med en BOOT-disket?

Alle svar settes stor pris på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at det harddisken som har røket. Disse klikkelydene er et "godt" tegn på at harddisken er dorlig. Da kan teste å boote opp fra en xp-cd. velge reparer ved hjelp av konsoll. deretter skrive inn chkdsk som skjekker harddisken etter feil. chkdsk ? for å se parameterene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...