Gå til innhold

Bytterett på elprice?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 40" lcd tv på elkjøp på onsdag, lurer litt på om jeg skal bytte det..kjøpte en viewpia til 13995.

Jeg har kvitteringen, men vi måtte ta det ut av pappesken i butikken for å få plass til det i bilen.

Har jeg bytterett på dette da? Gjelder kjøpsloven på 14 dagers angrerett her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kjøpsloven med 14 dagers angrerett gjelder _KUN_ ved kjøp over telefon/internett.

Ikke over disk.

Skjønner ikke helt hvor du har handlet, Elkjøp har 30 dagers bytterett, Elprice vet jeg ikke.

Du får rett & slett bare prøve å være ydmyk, tar de den i retur, så er det butikken som er snill.

Tror han mener Elprice, trodde det var de som fører Viewpia...

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

De pleier å være snille når det gjelder slike situasjoner. Jeg hadde planer om å gjøre det samme hos elprice for 1 år siden, men klarte å ødelegge papp esken dagen jeg hadde avtalt å bytte den inn igjen. Så da ble det ikke noe bytting på meg. Men det går ann :)

Lenke til kommentar

Lykke til, kjøpte selv en 37'' Viewpia der for 1 år siden. Var mildt sagt ikke fornøyd med TV'en hjemme på mine egne tv-signaler og ville bytte denne. Ikke snakk om!

Gudskjelov røyk høyttalerne og hun jeg leverte tv'en til for reparasjon lurte på om jeg ville ha pengene tilbake. Takket selfølgelig ja til dette og stakk så fort jeg kunne. Sitter pr idag fortsatt med den gode gamle dype 29 tommeren da jeg synes at kvaliteten på flatskjermer enda ikke er god nok.

Lenke til kommentar

hmm...nå er jeg veldig i tvil om hva jeg vil gjøre..bytte eller ikke bytte..

Jeg lurte litt på å kjøpe en Sharp 37" lcd til 12995..men ble bitt av basillen da jeg så 40" til viewpia..så egentlig bra ut i butikken, med videoen som stod på der.

Hjemme er det veldig bra bilde på spill fra xboxen, og hd videoer som jeg streamer fra pc til xbox med transcode 360...men når jeg ser på parabol (dreambox), så er det ikke så aaaaltfor bra. Nrk er jo best bilde på, der er det ok..men andre kanaler er det litt dårlig syns jeg..

hmm...*tenker hardt nå*

Lenke til kommentar
når jeg ser på parabol (dreambox), så er det ikke så aaaaltfor bra. Nrk er jo best bilde på, der er det ok..men andre kanaler er det litt dårlig syns jeg..

hmm...*tenker hardt nå*

8167428[/snapback]

Sånn er det på LCD-TVen jeg har i stua også. Jeg bruker ikke 360n på den, så jeg vet ikke hvordan bildet blir da...

Lenke til kommentar
når jeg ser på parabol (dreambox), så er det ikke så aaaaltfor bra. Nrk er jo best bilde på, der er det ok..men andre kanaler er det litt dårlig syns jeg..

hmm...*tenker hardt nå*

8167428[/snapback]

Sånn er det på LCD-TVen jeg har i stua også. Jeg bruker ikke 360n på den, så jeg vet ikke hvordan bildet blir da...

8167449[/snapback]

Om du har 360, så bør du absolutt koble den opp mot din pc og streame gjennom den. Jeg bruker Transcode 360 til dette (kvere Windows mediacenter), men det finner du nok en plass i butikken *host, kremt*

Lenke til kommentar

hmm...*tenker hardt nå*

8167428[/snapback]

8167449[/snapback]

Om du har 360, så bør du absolutt koble den opp mot din pc og streame gjennom den. Jeg bruker Transcode 360 til dette (kvere Windows mediacenter), men det finner du nok en plass i butikken *host, kremt*

8167471[/snapback]

Jeg vil ikke bruke TVen i stua som noen spill-TV, så Xbox 360n min står veldig fint opp mot en 21" PC-monitor 30cm fra senga :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
30 dagers returrett

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og personlig pleieprodukter (barbermaskiner m.m). Husk å ta med kvittering

Fra Elkjøp.no

Lenke til kommentar
30 dagers returrett

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og personlig pleieprodukter (barbermaskiner m.m). Husk å ta med kvittering

Fra Elkjøp.no

8168290[/snapback]

Dette gjelder Elprice da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Ah, crap. Han har skrevet Elkjøp i første post, og Elprice i subject, så det kunne like godt vært Elkjøp. Oh well.

Lenke til kommentar

Elprice beveger seg på kanten ved å selge produkter du ikke kan se før du har pakket dem ut. De er mer lik nettbutikker enn tradisjonelle butikker. Min erfaring med dem er at de er villige til å la folk bytte hvis de ombestemmer seg. Problemet ditt kan væra at emballasjen mangler. Var dette noe du ble enig med selgeren om å gjøre for å få plass til den? Var han med og la tv'en i bilen? Det kan ha noe å si dersom han ikke opplyste at dette ville medføre at bytting ikke var mulig.

Bodde i USA en stund. Handlet masse hos Best Buy. De hadde 10% "restock fee" dersom emballasjen var ødelagt eller manglet. Egentlig en helt grei måte å gjøre det på. Da kunne de selge varen litt billigere som utstillingsmodell uten særlig stort tap.

En annen ting - hvor hårfint passet den tv'en inn i bilen din? Er vel ikke så mange cm man tjener på å ta den ut av esken. Ser for meg en Think med 40" i baksetet :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...