rønning Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei! Jeg har i en god stund laget logoer for diverse personer og firma o.l. Jeg har til nå brukt adobe photoshop gor å lage logoer, og så har andre laget vektoriserte versjoner av det jeg har laget. Men jeg tenkte jeg skulle lære meg å lage vektoriserte ting selv. Går det en å lage ting i photoshop for så å importere det direkte til illustrator som vektorisert, eller må man gjøre noe mer? Takk for alle svar Lenke til kommentar
FrodeSlettum Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Poenget er i første omgang at du må lage logoene ved hjelp av vektorverktøyene i PS. Skal du lagre formlagene så du kan åpne dem redigerbare i Illustrator i ettertid, kan du lagre i .eps. Da kan du merke av for å beholde vektorinformasjonen. Du kan deretter åpne filene og fortsette i Illustrator. Men... Hvis du først skal jobbe med vektorverktøy for å lage logoer, og du selv har tilgang på Illustrator, vil jeg anbefale deg å starte i Illustrator og eventuelt importere bitmap-filer fra PS ved behov. Eller kanskje det er noe jeg ikke har forstått? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Under File-menyen i Photoshop er det noe som heter 'Export Paths to Illustrator' Lenke til kommentar
rønning Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Takk for gode svar kommet litt lengre i hvertfall...holder på å sette meg mer grundig inn i illustrator, da det enkleste helt sikkert blir å bruke dette fra starten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå