Gå til innhold

Problemer med Remote Web Workplace

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har satt opp en Small Business Server 2003, og et par klientmaskiner i et lokalnett. Klientene kjører XP pro. Det jeg jobber med nå er å få fjernkontroll til å fungere. Sålangt har jeg fått terminal services til å funke fint, så jeg kan sitte på en maskin og bruke remote desktop på en annen maskin via mstsc.exe.

Diverse andre funksjoner som sharepoint og overvåkning av maskiner via serveren funker også fint. Klientene er meldt inn i domenet via ConnectComputer.

MEN, når jeg logger på http://servernavn, og skal bruke "Remote web workplace" for å fjernstyre en PC, får jeg feilmeldingen:

"The client could not connect to the remote computer. Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections. It is also possible that network problems are preventing your connection. Please try connecting again later. If the problem continues to occur, contact your administrator."

Dette er på et lokalnett, så rutere og brannmurer burde ikke ha noen innvirkning. På klientene har jeg også gitt tilgang til brukerene å fjernstyre maskinen, og jeg ser jo at dette fungerer gjennom mstsc. Men remote web workplace vil fremdeles ikke fungere...

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...