Kuldesjokk Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei. Topic sier det meste, men kan utdype meg Pumpa som følger med kandalf støyer en god del! (merka det etter at jeg bytta vifter som jeg trodde var største støy kilden) Så da kunne jeg tenkt meg ny pumpe... Men jeg har null peil på hva som er bra, husker bare noe med at mange har noen 350 og 655 pumper Så regner med de er bra, men hvor finner jeg de og er de det jeg burde satse på? Mitt kjøling system nå er: (i riktig rekkefølge) 360 rad cpu blokk tank pumpe Skal oppgradere med at hele hk skal være vannkjølt og en gpu blokk (fremtidsplaner) Så kunne gjerne tenkt meg en pumpe som takler oppgraderingen i framtiden. Men har et spørsmål til også... Jeg har lyst til å gå over til fillport, men hvilken løsning og hvor skal jeg koble til t-koblingen? Gjerne sånn at jeg kan bruke den som høyeste punkt sånn at luft forsvinner lettere ut av systemet (hvis jeg har forstått dette med luft rett) Takker på forhånd for all hjelp. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Ville kjøpt denne pumpen: http://vcore.dk/shop/laing-ddc-ultra-alphacool-686p.html Skal mene den er identisk som MCP355 fra swiftech, i tillegg så har den modda topp som gjør at den vil fungere bedre. Så ville jeg kjøpt med en tank?(Sitter ikke pumpe og tank sammen på kandalf?).. kanskje noe som dette? http://vcore.dk/shop/ac-aquabox-3-767p.html Også når du monterer pumpen i 3.5 plassen den skal settes i, så kjøper du et kit med støydempingsmatter og pakker godt rundt den! I tillegg så kan du evt. henge den opp i gummifester rundt skruefestene, eller henge den opp i strikker! Og når du først er så godt i gang, så kan du jo bytte slangene også? Mener at jeg leste at du ikke var helt fornøyd med de heller et sted. Et siste tips, hvis du skal bestille pumpen fra vcore, så kan det være lurt å spare til andre deler du evt. skal ha derfra, som f.eks nb, sb, ram, hdd, gpu blokker, og en thermochill radiator, f.eks. Mvh. Endret 16. mars 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Forresten, denne er stillere: http://vcore.dk/shop/laing-ddc-pro-watercool-457p.html Kan umulig være så mye dårligere heller. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Hei. Takker for tips og gode svar, men skrev at jeg skal bytte ut tanken med t-line Men siden du var så godt i gang Kunne du eventuelt satt sammen et godt oppsett med radiator, pumpe, nb, sb, mosfet blokker også? Evt. Andre ting som er verdt å kjøle ned på Hk. Og stemmer det med slangene, men gadd ikke ta det med siden jeg tenkte det var veldig ubetydelig. Edit: Slipper man ikke noe ekstra utgift greier når man bestiller for under 1000 kroner? Tar gjerne imot en forklaring på hvordan dette med å handle fra utlandet foregår Endret 16. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Tror du må betale moms uansett, men ja. CPU= Swiftech Apogee Pumpe= http://vcore.dk/shop/laing-ddc-ultra-alphacool-686p.html Radiator= http://vcore.dk/shop/thermochill-pa120-3-648p.html NB, SB og Mosfet må du nesten finne selv, bare finn deler som passer til ditt HK. De fleste til NB, SB og Mosfet er ganske greie. Har ikke så peiling på de delene, men det er den pumpa og radiatoren jeg skal ha selv, og radiatoren er nok den beste tripelradiatoren du kan få på markedet i dag. Endret 16. mars 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Den radiatoren, funker den fint sammen med 54 cfm mist vifter? Fikk litt lyst å bestille fullt kit med pumpe, radiator og cpu blokk... Edit: kom til å tenke... HVis jeg har standard triple i front og PA i bunn.. Vil det gi en bedre ytelse enn å bytte ut orignal bare? Regner med et par grader, men noen som tror det hjelper mye? Endret 16. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hjelper nok litt, og er jo alltids kult med 2 radiatorer. Kan jo hjelpe alt fra 2-5 grader ville jeg tippe. Og viftene dine passer, ja. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det du kan gjøre er å ha en rad etter cpu , så en etter mosfet, gpu, nb, sb etc. eller noe liknende, her må noen andre enn meg komme med en uttale, for dette har jeg virkelig ikke så peil på. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Rekkefølgen kan jeg ta etter at jeg eventuelt har bestilt Men lurer veldig på hvordan dette med frakt fungerer? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 25% mva, frakt bestemmes av vekt. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Har hørt snakk om gebyrer og noe soe greier Kan det stemme? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg har aldri hørt noe om det i alle fall, regn ut prisen fra dkk til NOK, så tar du 25% av den summen og pluisser på tallet du fikk da du gjorde om DKK til nok, så kan du vel regne med 200-500kr i frakt, alt avhengig av vekta. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 det med MVA er ubetydelig, siden man fjerner dansk mva og legger på norsk mva, og siden begge er like store har det ingen betydning. frakta var heller ikke så høy sist jeg bestilte derfra Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Så man betaler beløpet som står på den siden + frakt? Ingen gebyrer eller andre dikkedarier? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Husk at beløpet du betaler mva på er pris pluss frakt. Så beløpet vil bli litt høyere enn dansk pris Du får også et gebyr på selve tollbehandlingen. Det er på 90 kroner for verdi inkludert frakt under 1000 kroner, og 182 kroner for verdi inkludert frakt over 1000 kroner. Ørjan... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Stemmer, men siden det er noe billigere i danmark enn i norge fra før av, så går det så og si opp i opp. og vcore har jo veldig bra produkter Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 2,227 Dkk, hvor mye vil den sånn cirka bli i norske etter toll og alt? har jeg forstått rett blir det 2,227+182+frakt? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Blir vel ca. i underkant av 3000KR m. frakt. Ca 2700-2800 skulle jeg tippe. Regnet ut med: https://www.dnbnor.no/portal/biztools/valut...alkulator.jhtml? Og plusset på frakten etter hodet Endret 17. mars 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 2,227 Dkk, hvor mye vil den sånn cirka bli i norske etter toll og alt? har jeg forstått rett blir det 2,227+182+frakt? 8173259[/snapback] Den danske kronen står litt sterkere enn den norske. Så du må gange 2,227 pluss frakt med 1,08, for å få norske kroner. Så kan du legge til tollgebyr. Ørjan... Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Hvordan fungerer det hvis det koster totalt under 1000? Og er det 1000 Norske eller Danske? Regner med det er Norske, men greit å være sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå