daniel07 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Hei Jeg skiftet sktrømforsynings enhet til min pc, og har litt problemer med å få den opp igjen. Jeg har strøm på hoved kortet, alle viftene går og alt ser fint ut, men det kommer ingen ting på skjermen. Så jeg mistenker at det må være noe med skjermkortet. På hovedkortet (abit av-8) får jeg opp en feilmeldings kode 25. I brukermanualen står det noe slikt som at PCI inialiseres, leter etter ...... . Slik sto den i flere timer i går.... Sliter litt med å finne ut av det så hjelp hadde jeg satt pris på..... Endret 19. mars 2007 av daniel07 Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Skjærmkortet skal vel ikke ha egen strømtilkoblling ? Lenke til kommentar
daniel07 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Tanken har slått meg, men er rimelig sikker på at det ikke hadde det med den forige stømforsyningen. Holder på å lete etter bruksanvisningen.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Velkommen til forumet! Prøv: Clear Cmos. En jumper sjekk manualen. Sjekk at du har husket 4 pin 12v. Om dette ikke hjelper: Prøv å fjern alle PCI enheter og USB enheter og se hva som skjer. Prøv et annet skjermkort om du har. Du har ikke byttet noe annet enn strømforsyningen/alt står i maskinen som det gjorde? Lenke til kommentar
daniel07 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Takk for det.. Har ikke byttet noe annet nei, alt står slik det sto før byttet, et eneste jeg er litt usikker på er om pci express kortet hadde strøm eller ikke.. (er 90% sikker på at det ikke hadde det) Lurte litt på å resette Cmos en, men er ikke sikker på hvordan dette gjøres.. Når det gjelder "4 pin 12v" satt jeg den først i feil vei men da ingen ting skjedde oppdaget jeg dette og fikk fikset det. (håper ikke no tok skade av dette) Så den skulle i vertfall være på plass.. Lenke til kommentar
daniel07 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Kan for ordenskjyld nevne at jeg har et ATI X800gt grafikk kort Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Ok, du ser da ganske enkelt på kortet om det skal ha "strøm" eller ikke. Er det en inngang for det, skal det ha det. Ville absolutt kjørt en Ccmos. Du kan også ta ut bios batteriet i noen sekunder og sette det inn igjen. Husk å trekke ut strømkabelen. Står i manualen. Om du ikke finner den kan du laste den ned hos Abit. HER Endret 16. mars 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Takk for det.. Har ikke byttet noe annet nei, alt står slik det sto før byttet, et eneste jeg er litt usikker på er om pci express kortet hadde strøm eller ikke.. (er 90% sikker på at det ikke hadde det) Lurte litt på å resette Cmos en, men er ikke sikker på hvordan dette gjøres.. Når det gjelder "4 pin 12v" satt jeg den først i feil vei men da ingen ting skjedde oppdaget jeg dette og fikk fikset det. (håper ikke no tok skade av dette) Så den skulle i vertfall være på plass.. 8166850[/snapback] Om ett PCI-E skjermkort skal ha tilkoblet en PCI-E strømkontakt burde være svært innlysende å se. Når det gjelder det å kortslutte P4-kontakten ved å koble den feil (for det er det du da gjør) vil jeg anta at det kan være årsaken til at du nå har ett dødt hovedkort. Men jeg håper for din skyld at det ikke er tilfelle. (Slike saksopplysninger er fint å få med seg i første post). Lenke til kommentar
daniel07 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Ok. takk for ale svar.. Når det gjelder kortsluttning av hovedkort så håper jeg det ikke er tilfelle. og siden det fungerer - har i alle fall strøm. viser to tall og alle vifter er i orden burde det ikke være problemet.. Skal åpne opp igjen og sjekke fors sikkerhets skyld... Lenke til kommentar
slippern Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Opplevde lignende, men det var ikkje under bytte av psu, den stod i ro å noen kom borti pcen, også at skjermkortet var dotte litt ut, slo av pcen å satt det på plass og startet opp pcen, men ingenting skjedde, prøvde alt i mellom himmel og jord, viftene startet opp osv men ingenting kom på skjermen, sendte hovedkortet inn til komplett og det ble konstantert dødt. hadde blitt en kortsluttning nær 4pin 12v kontakten, men håper på at det ikke har skjedd med deg. Lenke til kommentar
daniel07 Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 jiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Jeg demonterte alt, blåste litt, ba litt og monterte alt igjen.. og så funket det plutselig helt fint,,,,, Takk gud for det........... Takk for alle gode rådene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå