Alastor Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Når verkstedet har godtatt de samme symptomene som feil før, så vil jeg annta at det samme blir de nødt til å gjøre nå og? Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 For å si dette enekt.. Ja du har krav på ny tlf, om tlf har vært inne for samme feilen 2 ganger for Samme feil, og har på ny fått samme feilen igjen. en forhandler har rett til å sende inn din tlf for å finne ut at det er faktisk samme feilen, etter tlf har blitt sjekket, og den er innen for garantitiden. Så er det bare å be de bytte den.. Dette gjør jeg Alltid med mine kunder. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 For å si dette enekt..Ja du har krav på ny tlf, om tlf har vært inne for samme feilen 2 ganger for Samme feil, og har på ny fått samme feilen igjen. en forhandler har rett til å sende inn din tlf for å finne ut at det er faktisk samme feilen, etter tlf har blitt sjekket, og den er innen for garantitiden. Så er det bare å be de bytte den.. Dette gjør jeg Alltid med mine kunder. 8244736[/snapback] 1. kunde kan kreve heving om han/hun ønsker det 2. innenfor reklamasjonstid takk, så lenge kunde ikke kan lastes for feilen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 For å si dette enekt..Ja du har krav på ny tlf, om tlf har vært inne for samme feilen 2 ganger for Samme feil, og har på ny fått samme feilen igjen. en forhandler har rett til å sende inn din tlf for å finne ut at det er faktisk samme feilen, etter tlf har blitt sjekket, og den er innen for garantitiden. Så er det bare å be de bytte den.. Dette gjør jeg Alltid med mine kunder. 8244736[/snapback] Da er det jo litt synd du ikke gir dine kunder det de egentlig har krav på, nemlig pengene igjen dersom mangelen er vesentlig... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 For å si dette enekt..Ja du har krav på ny tlf, om tlf har vært inne for samme feilen 2 ganger for Samme feil, og har på ny fått samme feilen igjen. en forhandler har rett til å sende inn din tlf for å finne ut at det er faktisk samme feilen, etter tlf har blitt sjekket, og den er innen for garantitiden. Så er det bare å be de bytte den.. Dette gjør jeg Alltid med mine kunder. 8244736[/snapback] Da er det jo litt synd du ikke gir dine kunder det de egentlig har krav på, nemlig pengene igjen dersom mangelen er vesentlig... 8244935[/snapback] Det er jo slik det fungerer i praksis. Ved 3 gangs innlevering blir telefon sendt verksted for å få bekreftet samme feil, og det blir da nevnt på serviceordren til verkstedet at kunde ønsker ny tlf. Verkstedet har full tillgang på service historikken for å kunne sjekke om det er samme feil som telefonen har vært inne til før. Blir dette godkjent får jo kunden ny tlf ;-) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 For å si dette enekt..Ja du har krav på ny tlf, om tlf har vært inne for samme feilen 2 ganger for Samme feil, og har på ny fått samme feilen igjen. en forhandler har rett til å sende inn din tlf for å finne ut at det er faktisk samme feilen, etter tlf har blitt sjekket, og den er innen for garantitiden. Så er det bare å be de bytte den.. Dette gjør jeg Alltid med mine kunder. 8244736[/snapback] Da er det jo litt synd du ikke gir dine kunder det de egentlig har krav på, nemlig pengene igjen dersom mangelen er vesentlig... 8244935[/snapback] Det er jo slik det fungerer i praksis. Ved 3 gangs innlevering blir telefon sendt verksted for å få bekreftet samme feil, og det blir da nevnt på serviceordren til verkstedet at kunde ønsker ny tlf. Verkstedet har full tillgang på service historikken for å kunne sjekke om det er samme feil som telefonen har vært inne til før. Blir dette godkjent får jo kunden ny tlf ;-) 8246145[/snapback] Det er jo ikke det, kunde velger hva som er ønsket løsning og forhandler kan ikke si at han ikke kan heve kjøpet om det er rettslig grunnlag for det. Og kunde skal forholde seg til butikk, ikke verksted. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Låner denne tråden.. Har en Nokia 7370 som har vært inne 2 ganger, og er nå inne for reklamasjon. Leverte den inn 1.oktober...46 dager siden på Telekiosken på Lillehammer, der telefonen ble kjøpt. Lå hos Nokia i nesten 6 uker, før Telekiosken kontaktet meg og mente at de ikke fikk ordnet reklamasjonen da Telekiosken hadde glemt! å sende med kvittering til Nokia. Spørsmålet er da, hvor mange uker, snart 7 nå, bør jeg la Telekiosken la meg vente? De sier bare ja, synd, men slik er det. Noe jeg kan "slå i bordet med" og heve kjøpet? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg ville si at nå er mer enn rimelig nok. Vi legger som regel til grunn her at ca 3-4 uker er urimelig, 7 uker blir da nokså drøyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå