Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

spenningsfeil på hovedkortet, mpx sier det er ok

Anbefalte innlegg

I oktober 2006 kjøpte jeg et ASUS P5N32-SLI SE DELUXE fra mpx.no, sammen med Kingston minne (som står at det passer i manualen), en E6600 prsoessor, og et XFX 7950GT 550M 512MB, og en MIST 600W ATX2.2 PSU fra microplex.no

Fra første dag av oppdaget jeg 'irritasjoner' under gameplay. Irritasjoner som at bilde kan flimre, hakke (ikke som at skjermkortet er for svakt, men alt fryser), låser seg og etter et par minutter blir skjermen svart og deretter en liten snutt av en blåskjerm. PCen starter da på nytt etterfulgt av en "voltage error" eller noe, og jeg må da inn i BIOS eller starte PCen på nytt. Opplever ofte feil på objekter der det står spisse rosa ting ut og objektet/modellen ligner ikke i det hele tatt på det det egentlig skal forestille..

Har ikke klokket noen ting. Tempereaturer på ting er helt ok.

Tok kontakt med XFXforce.com og fikk god hjelp. De reffererte til en artikkel på en nettside der det ble beskrevet en lignende feil på en rekke ASUS hovedkort. Jeg sendte epost til webmasteren av nettstedet og spurte om kortet mitt led av beskrevet feil. Det gjor det det ikke, men led av en annen fil, vdrop og vdroop, som har ett eller annet med spenning og gjøre.

Sendte da inn hovedkortet til mpx.no 05.03.07. Dagen etter, 06.03 får jeg beskjed om at det enkleste for meg er å få nytt hovedkort, jeg kunne evt få en dyrere eller billigere modell/type dersom jeg ønsket det. Så jeg måtte da sendte inn resten av produktet (kabler osv). Jeg regnet da med å få nytt hovedkort i løpet av en ukes tid.

I går ringte jeg mpx.no og snakket med en saksbehandler. Saksbehandleren som hadde jobbet med saken var syk, så jeg hadde ikke fått svar på de dusinene med epost jeg sendte til de på over en uke.

Saksbehandleren jeg snakket med informerte meg med at hovedkortet var ferdig testet i går rundt 09-tida og var OK. Altså at jeg ikke får nytt kort likevell.

Kortet ble testet med enrekke tester derriblant 3Dmark, noe som også fungerer fint med meg i nesten alle tilfeller jeg har kjørt det. Problemet oppstår under gameplay og ikke under testing.

Jeg synes det er dårlig av mpx.no å kreve inn 'hele' produktet og gir beskjed om at jeg kan få et nytt, mens over en uke senere ringer jeg mpx og får beskjed om at kortet jeg sendte inn er OK og at jeg ikke får nytt likevell.

De kan jo selge det som demo og likevell tjene penger på dersom de bestemmer seg for at jeg kan bytte det med et nytt.

Noen som har tips til hva jeg evt kan gjøre eller si? heh..

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...