Espen Holm Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Skal kjøpe meg ny skjerm, 19". Vil ha integrerte høyttalere.Vurderer disse to alternativene: MPX kr 1869,- UTEN Pivotfunksjon BenQ 19" LCD Monitor, T921 m/høytalere Komplett, kr 1795,- MED Pivotfunksjon Eizo 19" LCD FlexScan S1921SHK Erfaringer?? Hvilken av disse 2 er 'best buy'? Endret 16. mars 2007 av Espen Holm Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Vil tro at BenQ er bedre siden den har lavere responstid - 8ms vs. 20ms hos Eizo (men det står ikke noe om det er grå to grå eller svart to hvit), og har mindre pikselavstand - 0.264 vs. 0.294. Lysstyrke er også bedre hos BenQ, mens kontrast er bedre hos Eizo. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Angående pivotfunksjon så benytter jeg det mye i forbindelse med grovsortering av bilder (tar mye portretter i høydeformat og liker å se det størst mulig når jeg går igjennom). Ellers så bruker jeg ikke pivotfunksjonen til noe. Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Ser at Eizo skjermen har responstid 20ms (on/off), mens BenQ skjermen har 8ms, uten at det er oppgitt noe ytterligere. HAr sett at noen skjermer har oppgitt responstid Xms (mellomtoner). Hva er forskjellen mellomtoner vs. on/off? Og hva er referansen for BenQ skjermen? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Ser at Eizo skjermen har responstid 20ms (on/off), mens BenQ skjermen har 8ms, uten at det er oppgitt noe ytterligere.HAr sett at noen skjermer har oppgitt responstid Xms (mellomtoner). Hva er forskjellen mellomtoner vs. on/off? Og hva er referansen for BenQ skjermen? 8166965[/snapback] 8ms er høyst sannsynlig grå-til-grå. Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Ser at Eizo skjermen har responstid 20ms (on/off), mens BenQ skjermen har 8ms, uten at det er oppgitt noe ytterligere.HAr sett at noen skjermer har oppgitt responstid Xms (mellomtoner). Hva er forskjellen mellomtoner vs. on/off? Og hva er referansen for BenQ skjermen? 8166965[/snapback] 8ms er høyst sannsynlig grå-til-grå. 8172607[/snapback] ...og hva blir da effekten av det sammenlignet med Eizo skjermens 20 ms on/off? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå