solskogen Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg trenger en maskin som støtter 8 skjermer. Det skal også være være noe 3dytelse å ta av (noe som medfører at nvidia quadro nvs 440 utgår) Spørsmålet er hva som fungerer best. Hvordan vil det feks gå med et hovedkort som har 4xPCI-E (x16)? Eller vil det lønne seg å skaffe to heller dyre skjermkort som har 4 outputs hver? Tips, anyone? (en fordel er selvsagt at utstyret er i salg ;-) Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Tja, min første tanke her er jo matrox extio F1400, men det blir vel en heller kostbar affære. (du må jo dessuten ha 2 stk) 3D egenskaper er jeg heller usikker på, tror ikke den er noe særlig å spille på. Alternativet blir vell 4 skjermkort, men da må du ha et HK som støtter dette. (klarte ikke å finne det i farten) Er spent på hvilken løsning du kommer frem til, høres vell mye ut med 8 skjermer. Hvilken oppløsning er du ute etter? Endret 16. mars 2007 av Tetanus Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Spilling vil ikke foregå på maskinen, men den skal vise 3D. Noe som betyr at den må ha i det minste noe 3dytelse. Oppløsningen jeg er på jakt etter er 8 x 1024x768. Prisen er ikke fult så viktig. Et annet alternativ er 4 stykk av den nye (digitale)Dualhead2Go fra matrox på en maskin med to skjermkort (med to utganger hver) Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 2 TripleHead2GO og 2 stk. bra skjermkort gir 8 skjermer med bra 3d ytelse. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Har du sjekket ut disse http://www.naplestech.com/shopcart/firemv_...i_100505130.asp? Ser i etterkant at 3D ytelse ikke er helt opp til dine ønsker... Edit: tekst Endret 16. mars 2007 av Tetanus Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Jan Inge: Takk. Sjangsen er stor for at jeg går for den. Tetanus: Det har jeg, og den har ca ingen 3dytelse. Ligger nok på det samme som Quadro NVS 440, og det holder ikke. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Jan Inge: Takk. Sjangsen er stor for at jeg går for den. Tetanus: Det har jeg, og den har ca ingen 3dytelse. Ligger nok på det samme som Quadro NVS 440, og det holder ikke. 8166375[/snapback] Enig, tror det er det som gir det aller beste resultatet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Siden maskinen ikke skal brukes til spilling kan profesjonelle grafikkort kanskje være den beste løsningen for deg. HWB.no har testet spillkort vs. proffkort her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå