Gå til innhold

kritikk på hjemmesiden min? + litt hjelp

Anbefalte innlegg

heihei har lagd min første hjemmeside i html og css, noen som har innpill om ting som kunne vært bedre?

har vurdert å ha den på engelsk fordi æøå blir erstattet med "?"

noen som veit feilen der? eller hva je kan putte i koden!

har bare lastet den opp på freewebs til nå men skal få en bedre server ettervært!

siden var noe jeg smekka sammen på 2 dager, tok på meg googlehatten å lærte meg litt mer html og css!

Edit: la til link jeg:P her er linken :p

Endret av Erik91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan linke til hvem du vil uten å måtte spørre. Men du kan ikke ta bilder eller tekst fra andre nettsider uten tillatelse.

Litt kritikk på nettsiden din:

Jeg liker ikke headeren. Teksten er alt for stor, fargene er ikke spesielt fine og du har brukt litt for mange Photoshop effekter.

Menyen er ikke mye å kritisere. Du kunne lagt inn en effekt når man tar musen over. Da hadde det blitt mye bedre.

Ikke midtstill innholdsteksten. Overskrifter kan du midtstille, men ikke gjør det samme med vanlig tekst.

ÆØÅ problemet kan du fikse ved å benytte riktig Charset. Bruk søkefunksjonen her på forumet for å finne tidligere tråder om det samme emnet.

Lenke til kommentar

Fikk inntrykk at du har sett på Hotserv.dk når du lagde denne siden, hehe.

Ikke midtstill brødteksten, blir vanskelig å lese når du får flere linjer med innhold. Bruk heller litt margin/padding fra venstre og høyre, og kanskje litt fra toppen & bunnen.

Prøv å putt inn noen flere farger (ikke spør meg om hvilke) hehe, så det blir litt mer fargerikt. Kanskje litt lysere farger.

Teksten ser fet (bold) ut, eller? Likte det ikke veldig godt. Overskrift - greit nok, men ikke på brødteksten. Likte ikke at fonten er slik den er på teksten "HOMEPAGE" (til høyre for ERIK'S).

Menyen så nesten litt sånn...rar ut med tanke på fargevalg i forhold til bakgrunnsfargen på menyen.

Ellers kan du sikkert få til noe bra ut av det der, så lykke til videre Erik :)

Endret av Andy-Pandy
Lenke til kommentar

koden er kopiert fra hotserv:P

selv så kan jeg ikke css, klarer ikke å få til så mye!

skal bytte header og farger. har litt lyst til å ha meny på toppen ?

noen forslag til farger? eller en hovedfarge?

skal bare ha en ferdig brukbar siden før påske, da får jeg serverplass hos en kompis

Edit: en ting til, hvordan få icon på nettlesere? se bilde

post-122018-1174082344_thumb.jpg

Endret av Erik91
Lenke til kommentar

Mhm.

Lagre det som favicon.ico og last det opp i rota di.

Hvis du ikke får lagra det som .ico, kan du bruke den tools greia hos Dynamic Drive ;)

Der blir den samtidig resiza til 16x16 slik som favicon må/bør være.

Så bruker du den koden han ga (bare favicon i stedet for favico). Men tror at hvis du legger det i rota på FTP'en din, så tror jeg man ikke trenger den koden. Faviconet på min side har jeg ikke noen kode for...den kommer automatisk (toppen på domenet mitt hvis du skjønner).

Endret av Andy-Pandy
Lenke til kommentar

jeg hjelper en kar med en side som jeg bruker joomla på!

skal ha det der men det ligger favicon.ico der fra før, jeg sletter den og laster opp den nye men da kommer bare den gamle igjen istedefor den jeg skal ha

har en del sånne problemer i joomla

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...