Gå til innhold

Bevegelse på nettet, når ingenting er oppkobl?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nettopp ett problem hvor svchost.exe prosessen brukte veldig mye cpu. Etter mye om og men med virus/spyware-scanning og leting etter svar på hvorfor (google bl.a.) restartet jeg maskinen. Etter restarten virket alt som om det var tilbake til normalen, men akk nei. Nå viser det seg at det er trafikk på nettet hele tiden (bare 1-3kb hver vei), også etter å ha avsluttet program som krever nett-tilgang. Er redd for at det er noe muffens her. Har scannet PC'en med NOD32 og Trend Micro House call (på nett). Og i tillegg har jeg også scannet med adaware, spybot og windows defender, uten å finne noe nevneverdig. Er det bare meg som har overdrevet nerver, eller kan dette være noe, ettersom svchost.exe-prosessen var så dominerende en stund?

Endret av rawrabbit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur nok det bare er nerver :)

Du har sikkert innstallert en rekke programmer som leter etter oppdateringer på nett, derfor vil du få en del traffikk uten at du har programmer som " trenger" nett tilgang.

Java f.eks., antivirus, autooppdatering, osv.osv.

Har du skannet med de programmene du sier vil jeg nok tro du er rimelig trygg :)

Lenke til kommentar
Trur nok det bare er nerver :)

Du har sikkert innstallert en rekke programmer som leter etter oppdateringer på nett, derfor vil du få en del traffikk uten at du har programmer som " trenger" nett tilgang.

Java f.eks., antivirus, autooppdatering, osv.osv.

Har du skannet med de programmene du sier vil jeg nok tro du er rimelig trygg :)

8166018[/snapback]

Du har nok rett i det ja, svchost prosessen kan ha kommet av at jeg ikke restartet pc da jeg fikk spørsmål om dette etter en innstalasjon av ett program eller to :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...