Gå til innhold

Er dette serverhovedkortet "vanlig"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs nok om du får kjøpt det hovedkortet. Det er rimelig gammalt, nesten antikvarisk.

EDIT: Men du må ha ett kabinett som støtter E-ATX hovedkort. pluss en PSU med EPS connector og ECC REG minne. Pluss prosessorer, som det ikke blir solgt mere av tror jeg.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
Hovdkortet er ikke E-ATX, men SSI TEB.

Beklager, og det er sikkert riktig som du sier. Men det er også riktig at 12x13" (305x330mm) ikke passer i et vanlig midi kabinett.

Jeg har prøvd å finne en oversikt over SSI TEB, info om de forskjellige revisjonene, men har ikke lyktes med det. Refererer formfaktoren kun til omkretsen på kortet, kan du bidra med noe der?

TEB = Tiny Electronic Bay - betyr det at kortet er bygget lavt for å ta liten plass i rack med mange hovedkort?

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Men det er også riktig at 12x13" (302x330mm) ikke passer i et vanlig midi kabinett

Det stemmer at 12x13 hovedkort ofte ikke passer i normale kabinetter, men selv om du har et E-ATX hovedkort trenger ikke det bety at du kan bruke det til dette hovedkortet.

Fordi SSI formfaktoren er så skjelden har jeg ikke giddet å lese meg til de nøyaktige forskjellene mot E-ATX, men om du ser på bildet under kan det godt være et romslig E-ATX kan brukes.

http://www.net-shop.lv/images/SE7501WV2ata.jpg

Til ditt spørsmål om formfaktor er det slik at den definerer mye mer enn kun kortets omkrets, som hvor komponenter kan plasseres, hvor store komponenter kan være (definert i høydesoner) og mer.

TEB = Tiny Electronic Bay - betyr det at kortet er bygget lavt for å ta liten plass i rack med mange hovedkort?

Jeg regner med det da produktbeskrivelsen sier The Intel® Server Board SE7501WV2 is rack-optimized with features making it uniquely suited for 1U and 2U systems.

Ellers er det egentlig bare Intel kabinetter jeg har sett de siste årene som støtter SSI, som Intel® Entry Server Chassis SC5295-E

Form Factor Pedestal – SSI Entry E-Bay 3.0-compatible

5U Rack-Mount Server – SSI Thin E-Bay v3.1-compatible

Lenke til kommentar
Fordi SSI formfaktoren er så skjelden har jeg ikke giddet å lese meg til de nøyaktige forskjellene mot E-ATX, men om du ser på bildet under kan det godt være et romslig E-ATX kan brukes.

http://www.net-shop.lv/images/SE7501WV2ata.jpg

Endelig fant jeg mere om det, via formfactors.org :)SSI (Server System Infrastructure) er ingen formfaktor. Det er initialene til et standardiseringsinitiativ for spesifikasjoner, og som har fått tilslutning fra store produsenter.

Der kan jeg også se produsenter som betegner kabinetter med støtte for E-ATX/SSI EEB 3.6 compliant motherboard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...