ColonelKurtz Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Har nettopp gått til innkjøp av en ny pc fra komplett.no, og har nå merket at det er noen problemer. Det som er saken, er at skjermkortet virker veldig ustabilt. Det kan plutselig krasje når det kommer under plutselig belastning. Dette skjer som oftest når jeg starter en tyngre aplikasjon for første gang. Dette medfører at skjermen mister signalet, og kommer ikke allltid tilbake. Hvis skjermen kommer tilbake er det vanligvis enten til bluescreen eller taskmanager hvis jeg får den opp. Hvis pcen ikke kobler ut kan det godt funke å spille i flere timer. I Windows får jeg da en melding om at skjermkortet har sluttet å svare, og en feilrapport. Har ikke de nøyaktige dataene her, men det sto noe om Windowskernel. Prøvde å søke på noen av det som sto i rapporten og fant noen treff på Google, og der fant jeg rapporter fra andre Vista brukere som har opplevd lignende problemer med sine Nvidia kort. Jeg har prøvd driveren som var inne på Pcen når jeg fikk den, i tilleg til de seneste standard og betadriverne. Installert vista på nytt tre ganger og har også formatert fullstendig en gang, men problemene fortsetter. Det jeg gjerne vil vite, er om noen andre har sammer erfaringer som meg, og om jeg bare burde avvnte neste driver fra nvidia for å få fikset problemet. Er bekymret for at det kan være en hardware feil, men kjedelig å sende inn pcen bare en uke etter at jeg fikk den Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 skriv litt om datamskinens komponenter - merke, type osv. Har du bygget den selv. Vanskelig å kjenne igjen hardwarefeil når vi ikke vet hva det er. I forhold til windows Vista så er ikke jeg så godt inne i dette enda, men jeg syntes det kan høres ut som barnesykdommer. Mange som har forskjellige problemer. Minner litt om symptomene på en eller annen konflikt mellom drivere og/eller Hardware, men vanskelig å si. Lenke til kommentar
ColonelKurtz Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10263 Det er denne pcen, men med 6300 prosessor, dobbelt så mye ram og Vista ultimate. Tenkte at når jeg kjøpte en pc fra komplett skulle jeg slippe slike feil, men support hos komplett virder som de har lite erfaring med vista Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jepp, det skulle man jaggu tru. Problemet er jo at VISTA er helt nytt, og etter sigende fullt av barnesykdommer, men det unnskylder jo ikke noe når man faktisk selger en ferdig PC----da skal den jaggu funke. Heng på komplett du, mine erfaring er iallefall at de ikke er vanskelige å ha med å gjøre når det gjelder å ordne opp etter seg. Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10263Det er denne pcen, men med 6300 prosessor, dobbelt så mye ram og Vista ultimate. Tenkte at når jeg kjøpte en pc fra komplett skulle jeg slippe slike feil, men support hos komplett virder som de har lite erfaring med vista 8165966[/snapback] Kjøpte og skrudde for et par dagen siden en identisk pc, men unntak av skjermkortet, som var 8800 gts, og den fungerer utmerket i Vista. Husker å installere chipset drivere og sånn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå