int20h Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Intel kommer til å lansere VPro versjon 2 og "LaGrande" etter sommeren. Les mer Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Skummelt! Jaja, lenge siden vi kunne lese om den første skepsisen til dette... Får sørge for at neste gang jeg kjøper inn maskinvare så er det uten dette 1984-utstyret her... Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Æsj. Liker ikke ting som har trusted i seg Håper det går ann å skru av i bios og sånt ja Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er jo fordeler også, du blir jo bedre rustet mot angrep, ser ikke det negative her. Hvorfor slik negativ holdning? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Hvorfor slik negativ holdning? 8166769[/snapback] Fordi enkelte persjoner er veldig paranoide... Edit: Det kommer også noe lignende i AMD sine prosessorer... Der heter det Presidio Endret 16. mars 2007 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Eller pga: Teknologien har imidlertid også blitt kritisert for å hindre fleksibilitet og bidra til å øke "copyrighthysteri" på diverse applikasjoner og mediafiler. aka DRM. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Står jo ikke direkte at systemet støtter DRM, selv tolker jeg at denne teknologien, kan hjelpe mot eks. Keboard loggere... og annet som vises på bildet i artikkelen. hmm, må være beskytelse mot skjermdump og mindre mulighet for minnedump som kanskje kan være med og hindre piratkopiering..., har jeg rett nå? Selv tror jeg denne teknologien kan hjelpe firma og beskytte data. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Eller pga: Teknologien har imidlertid også blitt kritisert for å hindre fleksibilitet og bidra til å øke "copyrighthysteri" på diverse applikasjoner og mediafiler. aka DRM. 8166813[/snapback] Jepp, akkurat derfor jeg er "paranoid". Det er nå desverre slik historisk sett at hvis makt kan misbrukes, så blir det på et eller annet tidspunkt misbrukt. Selv om det er tryggere at politiet har kameraer i alle rommene i huset ditt, ville du hatt det? Beklager, men jeg vil ikke risikere at et bestemt firma skal ha muligheten til å bestemme hva slags programmer som er "godkjente" på min maskin Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Trode at du selv på en måte kunne besteme hvilke programer som skulle være godkjente, bare at du bestemte dette i HW... Virker kanskje som jeg tar feil da. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hvorfor slik negativ holdning? 8166769[/snapback] Edit: Det kommer også noe lignende i AMD sine prosessorer... Der heter det Presidio 8166798[/snapback] Hysj! Du vil vel ikke ødelegge folks livsløgner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ja, ja - nå prøver dem å smugle inn DRM via utrykk som 'økt sikkerhet'... Kall nå en spade for en spade da ! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvorfor slik negativ holdning? 8166769[/snapback] Fordi enkelte persjoner er veldig paranoide... Edit: Det kommer også noe lignende i AMD sine prosessorer... Der heter det Presidio 8166798[/snapback] Når man ser medialevrandøres tidligere eskapader så er det ikke så rart man blir litt lettere paranoid. Jeg satser på at dette kan slås av i Bios, fra en HK-produsent sin side er dette et slagsargument. Og de vil jo også tjene penger. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå