Ingelin82 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei. I det siste har pc'n min oppført seg veldig merkelig. Jeg har prøvd å scanne den med alt mulig, som jeg kjenner til ihvertfall, og ingen av programmene finner noe. Det som skjer er at når jeg trykker på en 'mailto' i Mozilla Firefox, så låser alt seg og 29 blanke vinduer i Internet Explorer seg! Jeg kan ikke åpne noen programmer, og må som regel vente i fem minutter før jeg kan avslutte prosessen. Er det noen som kjenner til dette problemet, og hva jeg kan gjøre med det? Jeg så også her om dagen at jeg har fryktelig mange svchost.exe (minst 8) hvor en av de bruker veldig mye cpu! Newbie trenger hjelp! Håper noen der ute har et godt råd:) Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hv amener du med å scanne med alt mulig? Hva har du scannet med? Lenke til kommentar
Ingelin82 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Vel, jeg har kanskje ikke det riktige "språket", så jeg skal prøve å forklare igjen;) Har scannet pc'n med ATF CLEANER, NAV2007, Antivir guard og Super AntiSpyware, men alle programmene sier at det ikke er noe virus eller annet galt.. Hvis du skjønner. Jeg er dårlig på å forklare dette, men det har irritert meg lenge nå! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Er ikke noe xpert på området... Kødder maskinen min seg ender det altid med formatering. Har aldri vunnet en krig mot virus. Men men du kan jo prøve ad aware http://www.lavasoftusa.com/products/select_your_product.php Den pleier i alle fall å ta knekken på adware som det kan høres ut som om du har? Rart at det kommer opp blanke sider da... Edit: Når dagen gryr får du sikkert litt bedre svar. Endret 16. mars 2007 av Aqidon Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei, Ingelin82 Last ned Hijackthis til en egen mappe på skrivebordet. Dobbelklikk på hijackthis.exe, velg: "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og legger i neste post. Last også ned Rootchk og kjør programmet. Det vil lage en loggfil som du poster sammen med loggen fra Hijackthis. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er rootchk for å finne rootkits? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er rootchk for å finne rootkits? 8168908[/snapback] Ja, det sjekker for noen velkjente... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Norbat, hvorfor bruker du ikke F-Secure Blacklight? Eget program som bare søker etter rootkits, og F-Secure er jo meget god Prøvde rootchk og den var jo ferdig med å scanne etter 5 sek, så vet ikke helt jeg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Norbat, hvorfor bruker du ikke F-Secure Blacklight? Eget program som bare søker etter rootkits, og F-Secure er jo meget god Prøvde rootchk og den var jo ferdig med å scanne etter 5 sek, så vet ikke helt jeg 8169333[/snapback] Vi runder av oppover til 15 sek. og nettopp av den grunn er dette et fint lite program som tar en rask sjekk etter en del vanlige rootkit. I de fleste tilfeller er ikke rootkit problemet så man får heller bruke tiden på andre scanninger - i starten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå