railcat Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei hei... Har akkurat oppgradert pcen min og jeg ser at i f.eks Oblivion må man velge mellom AA og HDR.... Det jeg lurte på er hva som er forskjellen mellom disse 2? Hva gir best grafikk? Til opplysning er systemet mitt; core duo 6700, 2gb ram, xfx 8800gtx, evga 680i hovedkort, 620gb harddisk ++, så jeg kjører alt av spill på max... vil derfor selvfølgelig bruke det som er best... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva synes du ser best ut da? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Personlig syns jeg AA så bedre ut enn HDR, men det må nesten prøves selv. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 dette er en smak og behag sak.. jeg syntes hdr får spillet til å se mye mer livaktig ut. AA lager bare gjevnere kanter osv. du kan jo kjøre "bloom" og aa samtidig da. men jeg mener hdr gir best lyseffekter Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg synes HDR er det som gir mest "liv" til et spill. Synes faktisk det er en av de større vinningene på grafikkfronten Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Jeg synes enkel bloom+AA er penere enn kun HDR. Men dette er fordi LCD-skjermen min ikke støtter så høye oppløsninger at jeg får 'stygg' og svært tydelig pixelasjon uten AA. Da jeg hadde CRT-skjerm hadde jeg svært høye oppløsninger uten AA. Men hva man liker må en selv vurdere Er ikke verre enn å teste litt og se selv hva du synes er best. Endret 16. mars 2007 av skag1 Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei hei... Har akkurat oppgradert pcen min og jeg ser at i f.eks Oblivion må man velge mellom AA og HDR.... Det jeg lurte på er hva som er forskjellen mellom disse 2? Hva gir best grafikk? Til opplysning er systemet mitt; core duo 6700, 2gb ram, xfx 8800gtx, evga 680i hovedkort, 620gb harddisk ++, så jeg kjører alt av spill på max... vil derfor selvfølgelig bruke det som er best... 8165471[/snapback] Kjør HDR i gameselector og tving 4xAA gjennom kontrollpanelet. Dette vil bli best (8800-serien støtter AA+HDR, men du må tvinge AA gjennom kontrollpanelet.) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Leste dessverre ikke førstepost godt nok. Men når du har 8800GTX er elf_mans forslag definitivt det beste! Eneste er at det spille kanskje ikke vil kjøre like glatt med begge tingene påslått samtidig, men er uansett bare å teste. Om du ikke merker at spillet ikke går like glatt er det bare å beholde innstillingene. Lenke til kommentar
railcat Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Takk for alle gode svar... Må bare komme meg hjem fra nordsjøen nå så skal jeg få testet AA+HDR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå