Gå til innhold

AA eller HDR

railcat

Anbefalte innlegg

Hei hei...

Har akkurat oppgradert pcen min og jeg ser at i f.eks Oblivion må man velge mellom AA og HDR.... Det jeg lurte på er hva som er forskjellen mellom disse 2? Hva gir best grafikk?

Til opplysning er systemet mitt; core duo 6700, 2gb ram, xfx 8800gtx, evga 680i hovedkort, 620gb harddisk ++, så jeg kjører alt av spill på max... :) vil derfor selvfølgelig bruke det som er best...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes enkel bloom+AA er penere enn kun HDR. Men dette er fordi LCD-skjermen min ikke støtter så høye oppløsninger at jeg får 'stygg' og svært tydelig pixelasjon uten AA. Da jeg hadde CRT-skjerm hadde jeg svært høye oppløsninger uten AA.

Men hva man liker må en selv vurdere :)

Er ikke verre enn å teste litt og se selv hva du synes er best.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Hei hei...

Har akkurat oppgradert pcen min og jeg ser at i f.eks Oblivion må man velge mellom AA og HDR.... Det jeg lurte på er hva som er forskjellen mellom disse 2? Hva gir best grafikk?

Til opplysning er systemet mitt; core duo 6700, 2gb ram, xfx 8800gtx, evga 680i hovedkort, 620gb harddisk ++, så jeg kjører alt av spill på max... :) vil derfor  selvfølgelig bruke det som er best...

8165471[/snapback]

Kjør HDR i gameselector og tving 4xAA gjennom kontrollpanelet. Dette vil bli best :) (8800-serien støtter AA+HDR, men du må tvinge AA gjennom kontrollpanelet.)

Lenke til kommentar

Leste dessverre ikke førstepost godt nok. Men når du har 8800GTX er elf_mans forslag definitivt det beste! :)

Eneste er at det spille kanskje ikke vil kjøre like glatt med begge tingene påslått samtidig, men er uansett bare å teste. Om du ikke merker at spillet ikke går like glatt er det bare å beholde innstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...