Ustedalen Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg skal ærlig innrømme at jeg lastet en hel del musikk ulovlig når jeg bodde i Norge, men nå som jeg bor i USA er dette litt vanskelig. Jeg har i de siste 3 månedene kjøpt inn kanskje 15 cder over amazon og den lokale cdbutikken, men jeg begynner å gå lei at alt er så innihelvetes dyrt for noen få sanger. Et annet problem er at jeg sjeldent finner de bandene jeg vil ha, siden de ikke er verdens mest populære. Derfor må jeg nå begynne å se etter andre steder hvor jeg kan kjøpe musikk og laste den ned på stedet. DRM er uakseptert og jeg vil ha god lydkvalitet. Jeg har sett en del på GoMusic, MP3 Sugar og All Of MP3. De har noen fantastiske priser og et utrolig bra utvalg hvor jeg finner faktisk hva jeg leter etter. Problemet er vel om dette er lovlig? Vil de robbe meg for penger hvis jeg legger opp VISA nummert mitt der? Og kan jeg laste ned der uten å få 50 væpnede S.W.A.T soldater på døren? Er det noen andre sider hvor man kan laste ned, hvor det er billig musikk? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hvorfor er det vasnkelig å laste ned i usa? Sperrer isp sånn trafikk? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Når FBI har en egen gruppe som jobber med dette så tar jeg ikke sjangsen. Mange av vennene mine her har fått advarsel om å få 50 000 dollar i bot. I tillegg jobber internettselskapene med å spore opp folk som laster ned. Endret 16. mars 2007 av Ustedalen Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hmm skal aldri til Usa... Men men når det gjelder all of mp3 vill jeg si det er like ulovlig som å laste ned. Eneste er at du betaler for å vere pirat. Ikke at jeg ar noe problem med å vere pirat men å betale for det blir bare dumt. De andre har jeg ikkke noe erfaring med. Plateselskapene har ikke sett snurten av penger fra all of mp3 så vidt jeg vet. Men om FBI kommer på døren og sender deg til guantanamo er en annen sak. Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Er det ikke billigere for cder i statene? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Er det ikke billigere for cder i statene? 8168327[/snapback] Jo, men man betaler ofte 20 dollar for en cd, noe som er dyrt! Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jo, men man betaler ofte 20 dollar for en cd, noe som er dyrt! 120 kr? Det var dyrt ja Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Det finnes som sagt billige cder ogsaa. Enkelte kan du faa ned til 14 dollar, og du kan faa noen faa cder til rundt 10 dollar hvis du handler paa nettet (da kommer jo frakt i tillegg). Men det hadde vaert kjekt aa betalt litt mindre! Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ikke noe særlig forskjell fra Norge altså Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Tørte heller ikke å nedlaste når jeg studerte i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå