norco89 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) God kveld. Har trent kardio og styrke i en måneds tid, og har sett litt på de forskjellige basisøvelsene, har ikke treningsenter der eg bor, så eg trene hjemme med manualer o.l. Styrkeprogrammet mitt ser slik ut: 4X 15 push-ups, 30sit-ups, 15 med manualer (biceps). Har ikke trent så lenge enda, men lurte på om det er lurt og få inn noen ryggøvelser i styrketreningen min? er det viktig med tanke på å forebygge ryggproblemer? har ca. 4 kardiotreninger i uken (sykling/jogging) og to styrketreninger. Satser på å forbrenne mest mulig fett i begynnelsen. Endret 16. mars 2007 av toen Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Det er ikke dumt å trene rygg, nei! Ryggmusklene dine og magemusklene dine stabiliserer sammen overkroppen din. Hvis du er bra balansert får du lettere en "god holdning" i overkroppen! Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Det er ikke dumt å trene rygg, nei! Ryggmusklene dine og magemusklene dine stabiliserer sammen overkroppen din. Hvis du er bra balansert får du lettere en "god holdning" i overkroppen! 8165259[/snapback] takker...vet du om noen ryggøvelser? (link til illustrasjon elns) Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Her finner du all informasjonen du kan drømme om! (Nesten, iallefall! ) Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Her finner du all informasjonen du kan drømme om! (Nesten, iallefall! ) 8165294[/snapback] takker igjen Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Single Arm Row Stiff-leg-deadlift Upright Row Shrug Dette dekker de tre hoved muskelgruppene på ryggen; Latissimus Dorsi, Trapezius og Erector Spinae. Det er også viktig å få med deg triceps... det jeg synes er best å ta på tricep med kun manualer er: Tricep Extension Lurer du på noe mer, spør i vei. (Så at Poor Leno gav deg linken til coopersguns, men har lagt til noen øvelser du kan ta her.) Ville personlig brukt Triceps Extension, Shrugs og Single Arm Row. Videre på biceps ville jeg kjørt 2-3 set på Hammer curl Endret 16. mars 2007 av Xtra Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Single Arm Row Stiff-leg-deadlift Upright Row Shrug Dette dekker de tre hoved muskelgruppene på ryggen; Latissimus Dorsi, Trapezius og Erector Spinae. Det er også viktig å få med deg triceps... det jeg synes er best å ta på tricep med kun manualer er: Tricep Extension Lurer du på noe mer, spør i vei. (Så at Poor Leno gav deg linken til coopersguns, men har lagt til noen øvelser du kan ta her.) Ville personlig brukt Triceps Extension, Shrugs og Single Arm Row. Videre på biceps ville jeg kjørt 2-3 set på Hammer curl 8165299[/snapback] mange vanskelige ord her men eg skal prøve ut noen av de, så får eg se ka øvelser eg tar. Takker for svar Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Nå krever "single arm row" god teknikk for at de skal treffe lats skikkelig (trekk med albuen btw), å er ikke en nybegynnerøvelse i mine øyne. Nedtrekk og smalt nedtrekk er mye enklere, å hvorfor har ingen nevnt mark og chins? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Har ikke treningsenter der eg bor, så eg trene hjemme med manualer o.l. Hyrlen: da blir vel nedtrekk/smalt nedtrekk vanskelig å gjennomføre. Har nevnt stiff-leg deadlift, som kan utføres med manualer. Chins/Dips er også to fine øvelser. Dips on bench kan nok gjennomføres hjemme. Chin-Ups hvis du finner et passelig sted å gjøre det på, eller hvis du har en lignende stang ifra før. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Har nevnt stiff-leg deadlift, som kan utføres med manualer. 8168357[/snapback] Heller vanlige markløft enn strake markløft om man må velge. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hyrlen: da blir vel nedtrekk/smalt nedtrekk vanskelig å gjennomføre. Har nevnt stiff-leg deadlift, som kan utføres med manualer. 8168357[/snapback] Så ikke det. Vel stiff leg tar mest på baksiden av lår, å skal man fokusere på rygg ville hvertfall jeg ha brukt en annen øvelse Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Markløft. Chins/nedtrekk. Kabelroing/foroverbøyd stående roing. Er fine ryggøvelser Få noen til å hjelpe deg med teknikken på alt så du utfører alt riktig. Jeg kunne ikke øvelsene bra nok i starten og fikk ikke presset ryggen sammen i roing, noe som førte til at ryggen min ikke er så bred som den kunne være. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) DNA: Andre gang dette sitaatet kommer i tråden : har ikke treningsenter der eg bor, så eg trene hjemme med manualer o.l. 8165254[/snapback] Endret 16. mars 2007 av KjellV Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 takker for svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå