Gå til innhold

Trenger pc som er mindre enn PC104

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en "PC"/hovedkort/SBC som har mindre størrelse enn PC104 (90x96). Den skal stå inne i en vannrakett, som har ytre mål på 75 mm i diameter. Indre mål blir da litt mindre, kanskje 70mm. Lengden på Pcen er det ikke så farlig med, men bredden kan ikke overstige 70mm.

Hva skal det brukes til, spør du gjerne? Vel, den skal egentlig ikke gjøre så veldig mye, men den skal styre utskytningen, ta bilder/film under ferden, og ha et trådløst nettverkskort for fjernstyring. I tillegg skal en del målinger logges, fart, trykk akselerasjon, høyde. Noe sånt. Planen er å ha tatt verdensrekorden for vannraketter innen fem år, driver og funderer på kostruksjonen for tiden.

Mesteparten av loggingen (hmm, alt) kan gjøres av en mikrokontroller. Men jeg vil ha et kamera ombord, og da tenkte jeg at jeg kunne bruke et usb webkamera. Alterativt kan jeg ha et lite kamera med sender, så kan jeg stå med en yagi og ta i mot signalene.

Et annet alternativ er jo å blage kretskort og bygge en selv, men det vil jeg helst unngå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...