Gå til innhold

Vista, problem med enkelte nett sider

Anbefalte innlegg

Hei!

Har oppgradert en eldre maskin som foreldrene mine bruker med Vista. En AMD XP 1600 med 768MB minne.

De fleste nettsider laster fint, men har store problemer med finn.no og fvn.no. Forsiden laster veldig sent, og når jeg trykker på en link på siden så skjer det som regel ikke noe, maskinen venter liksom på å motta, helt til den gir opp, og det kommer beskjed om at siden ikke kan vises. Problemet er i både IE, Firefox og Opera. De andre XP maskinene i nettverket har ikke problemer med disse nettsidene.

Noen ide om hva dette kan skyldes?

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har oppgradert en eldre maskin som foreldrene mine bruker med Vista. En AMD XP 1600 med 768MB minne.

De fleste nettsider laster fint, men har store problemer med finn.no og fvn.no. Forsiden laster veldig sent, og når jeg trykker på en link på siden så skjer det som regel ikke noe, maskinen venter liksom på å motta, helt til den gir opp, og det kommer beskjed om at siden ikke kan vises. Problemet er i både IE, Firefox og Opera. De andre XP maskinene i nettverket har ikke problemer med disse nettsidene.

Noen ide om hva dette kan skyldes?

Jørgen

8165067[/snapback]

jeg vedder på at du har hatt inn alle drivere rigth? men siden dette går så tregt så kan det være at nettverkskort-drivern\trådløs drivern til pcen fusker...

OT: eller kanskje vista er med litt vel lite ram? jeg tror at opplevelsen av vista vil bli mye bedre hvis du får inn 1gig mer ram..

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar!

Hardwaren er ikke "state of the art" nei :)

Men det fungerer faktisk ganske bra. Nettverkskortet som stod i maskinen var ikke støttet av Vista så jeg måtte sette i et annet jeg hadde liggende for hånden. Men jeg har ingen øvrige problemer enn det jeg nevnte i forrige post. Har problem med de samme sidene selv om jeg kobler til et nytt USB trådløst kort.

Alle drivere er installert, merkelig......

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt opp en annen datamaskin med Vista, samme problemene der.

Denne gang en AMD XP 2500 med 1GB ram og 30GB harddisk. Har store problemer med å få opp finn.no og fvn.no

Og ikke minst komme videre fra forsiden på disse nettadressene hvis de først kommer opp.

Har prøvd både kablet nettverk og trådløst. Samme problem i IE, Opera og Firefox.

Hjelp!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...