Gå til innhold

Artikler på webside

Anbefalte innlegg

Jeg holder nå på å lage min egen side for å lære mer om php og MySql. Og en av tingene jeg lurer på er hva som er den beste måten å lagre/hente frem artikler på? Jeg vil at brukerene skal både kunne skrive artikler og lese artikler (artiklene må selfølgelig godkjennes av administrator). Hva er den beste måten å gjøre dette på? Kom gjerne med flere forslag, takker for alle seriøse svar ;)

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg holder nå på å lage min egen side for å lære mer om php og MySql. Og en av tingene jeg lurer på er hva som er den beste måten å lagre/hente frem artikler på? Jeg vil at brukerene skal både kunne skrive artikler og lese artikler (artiklene må selfølgelig godkjennes av administrator). Hva er den beste måten å gjøre dette på? Kom gjerne med flere forslag, takker for alle seriøse svar ;)

8164933[/snapback]

Skal du lage sjøl eller ha ett ferdig script?

Hvis du skal ha ett ferdig artikkelscript er følgende de garantert beste på markedet og gratis :p

*snip* siden han skulle lage selv :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Nei, hadde planer om å skrive scriptet selv. Som sagt er det mest for å lære, lærer ikke mye av å kopiere script. Det jeg ønsker å vite er om det er best å bruke database, lagre det i tekst dokumenter på siden, osv...

Lenke til kommentar

Og author, date, categoryID osv.

Så har du en egen tabell med kategorier, og du kan kjøre joins osv.

Selv om det bare er noe enkelt for å lære må du fortsatt lage noe som hadde vært "brukbart" :)

Det viktigste er å tenke det grundig igjennom først. Jeg begynte alt for tidlig, før jeg kunne nok php, på et CMS-lignende system. Det stoppet veldig fort fordi jeg ikke hadde tenkt igjennom backend bra nok.

Men forrige gang satte jeg meg ned, tegnet alle tabellene på kryss og tvers, og det gikk veldig mye bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...