Mrpusten Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hei Jeg lurer på en ting. Holder racingmopeder lengere enn vanlige mopeder som f.eks Derbi senda, peugeot xps, tsx osv osv... Jeg ser at racingmopedene har gått lengere , men de er fortsatt dyrere. Er dette logisk eller? Bedre motor? Endret 15. mars 2007 av hansenx Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 crossere er vanligvis skammkjørt utenom veien og styret med mens racing vanligvis kun blir kjørt på assfalt vei med enkel og grei forklaring. De ha fleste har jo AM6 motorn uansett , utenom derbi som har derbi motor Lenke til kommentar
Prey Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 De aller fleste mopeder som er ute i dag bruker Yamahas AM6 motor, både racing og cross moped. Derbi derimot bruker en annen motor. Denne motoren har en veiv som tåler 2k omdreininger mer og skal visst ha bedre girkasse ifølge det jeg har hørt om den. Så det er ingen forskjell på motorene. Men racing mopeder har betydelig finere utseende Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 De aller fleste mopeder som er ute i dag bruker Yamahas AM6 motor, både racing og cross moped. Derbi derimot bruker en annen motor. Denne motoren har en veiv som tåler 2k omdreininger mer og skal visst ha bedre girkasse ifølge det jeg har hørt om den. Så det er ingen forskjell på motorene. Men racing mopeder har betydelig finere utseende 8164636[/snapback] Hmm... ja, men synes det er rart at folk sier at racing kan gå lenger! Er dette til felle da? De har jo samme motor Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 De aller fleste mopeder som er ute i dag bruker Yamahas AM6 motor, både racing og cross moped. Derbi derimot bruker en annen motor. Denne motoren har en veiv som tåler 2k omdreininger mer og skal visst ha bedre girkasse ifølge det jeg har hørt om den. Så det er ingen forskjell på motorene. Men racing mopeder har betydelig finere utseende 8164636[/snapback] Hmm... ja, men synes det er rart at folk sier at racing kan gå lenger! Er dette til felle da? De har jo samme motor 8164678[/snapback] ser du inlegett mitt over hans står det jo der Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Tja, vil påstå at racingmopeder ikke har vært herjet så mye med osv, men så kjedeli de er Nå bor jo jeg da i nordnorge med mye skog og slikt, og er jo nesten en skam med racingmoped her.. men jeg hadde aldri ville ha hatt en racing istede for vanlig "moped" \ Crosser.. Endret 15. mars 2007 av Complexity Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Hmm... så det er utseende som avgjør altså... Hmm.. jaja, ser racing mopeder som har gått 20 000 km til 16-17 000 kr og vanlige(de som ser skikkelige ut med tanke på uteende) som har gått 10 000 km.. til 12-13... Jeg bare lurer... synes at det er en rar fordeling Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Nå er jo racingmopedene en del dyrere i utgangspunktet også da. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Nå er jo racingmopedene en del dyrere i utgangspunktet også da. 8164766[/snapback] Ja det er sant! D har vel NOE å si det også... Lenke til kommentar
Prey Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Folk vil jo helst ikke tape så altfor mye penger på den sykkelen de selger Hvor mye de selv betalte for den er vanligvis tatt i betraktning når folk skal selge en sykkel. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Folk vil jo helst ikke tape så altfor mye penger på den sykkelen de selger Hvor mye de selv betalte for den er vanligvis tatt i betraktning når folk skal selge en sykkel. 8164819[/snapback] Ja, det er også sant. Men jeg synes egentlig at visst en racing har gått over 20 000 km, så er det litt mye med nesten 20 tilbake! Uansett hva de betalte for den.... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 som jeg sa over , det kommer and på hvordan de er kjørt , racing mopeder er vanligvis kjørt med mye mer forsiktighet , en crossere , som folk gjerne tar på cross baner eller ut på i skogen Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Ja der er sant! Jaja, visst d har masse å si såå Lenke til kommentar
Loled Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Crosser kan man ha d gøy å kjøre i skauen, Racing er samtidig gøy for man kan lene seg i svingene, PS de aller fleste racing moppeder er velfig lave, så de kan kun kjøres på asvalt å ikkje i kauen. Endret 16. mars 2007 av Loled Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Crosser kan man ha d gøy å kjøre i skauen, Racing kan man bare kjøre på vei 8167477[/snapback] Jaja, men det er vil de som har vanlig moped som også bare kjører på vei? Lenke til kommentar
Loled Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jo, men der er mest furiaer og derbi. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Jo, men der er mest furiaer og derbi. 8167537[/snapback] Hehe, ja.. du mener vel kanskje du kan herje med tsx, mt5 osv du da? Lenke til kommentar
Loled Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ja vis de er blodtrimma så kansje d. Men tenkte mest på Ktm 125. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Ja vis de er blodtrimma så kansje d. Men tenkte mest på Ktm 125. 8168182[/snapback] Haha , ja da så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå