noodles Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 * Paal Berg, Frede Castberg og Sverre Steen - Arven fra Eidsvoll, Sverre Dahls Forlag, 1945 * Knut Nærum, Elisabeth Botterli og Peder Udnæs - Madonna-gåten, Cappelen, 2005 * Steven King - De Levende Døde, Hjemmets Bokforlag, 1983 (gjeve ut på norsk i 1985) * Steven King - Mørke Krefter, Hjemmets Bokklubb, 1979 (gjeve ut på norsk i 1980) * Dag Solstad - Svik. Førkrigsår, Oktober, 1977 (2. opplag 1978) Totalt 148 kr i ein bruktbokhandel. Ein høgst tvilsam bruktbokhandel, medan eg var det kom det bl.a. inn ein merkeleg fyr som "høgst diskre" gjekk inn på bakrommet og fekk blader i ein anonym pose og la oppi sekken sin før han gjekk. Kassaapparatet i butikken var ei lommebok. Jaja, billege og interessante bøk. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Følte meg i det filosofiske hjørnet, og kjøpte; Thus Spoke Zarathustra av Friedrich Nietzsche for 150,- @ Tanum. Platon Samlede Verker III for 400,- @ Libris. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Frode Øverli - Pondus: Sju breie og sju flate Simon Sebag Montefiore - Stalin: The Court of the Red Tsar Bill Green - I'm a Lebowski, you're a Lebowski - Life, the Big Lebowski and what have you Frå Tronsmo Bokhandel Endret 14. september 2007 av noodles Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Veronica vil dø ,Paulo Coelho Ben Elton - Dødsberømt. Må si jeg er mer overasket over Paulo Coelho sin bok, var mye mer spennende. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 - I Am Legend - Papillion Kostet rundt 50-60 kroner hver, henholdsvis hos Play.com og Ark. Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kjøpte 3 bøker: -Veien til Jerusalem -Tempelridderen -Riket ved veiens ende av Jan Guillou Spennende serie, kostet 99kr pr stykk på Norli Lenke til kommentar
noodles Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Simon Sebag Montefiore - Stalin: The Court of the Red Tsar Frå Tronsmo Bokhandel 9497675[/snapback] Denne var dei diverre tom i hardcover så eg avbestilte... Guns, Germs and steel av Jared Diamond tar for seg utviklingen av mennesklig kultur de siste 13 000 årene. og hvorfor nettopp europe tok over nesten hele verden 9479828[/snapback] Det hadde vore fint med eit par ord om boka når du er ferdig.. Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kjøpte og kjøpte, jeg fikk den Knut Nærum, Elisabeth Botterli og Peder Udnæs - Madonna-gåten.. Har lest 100 sider (ja akkurat faktisk xP) foreløpig, og synes den er bra så langt.. Men jeg tror ikke den er like morsom å lese hvis man ikke har lest DaVinci-Koden først! Morsomt når jeg liksom kjenner igjen handlingen, selvom det ikke i det hele tatt er samme, på en måte! .. jeje Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Raymond E. Feist - Exile's Return, tredje bok i Conclave of Shadows. Dette er vel avsluttende kapittel i serien om Talwin Hawkins aka Talon of the Silver Hawk. Har lest bare tre kapittel så langt, men det ser ut som om det som vanlig blir en meget spennende bok fra Feist. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Ben Elton - Dødsberømt. Denne boka burde flere få øynene opp for. Veronica vil dø - Paulo Coelho. Lenke til kommentar
Thorvis Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 I dag kjøpte jeg: The Shining av Stephen King 99,- & Extremely loud & Incredibly close av Jonathan Safran Foer 99,- Gleder meg til å lese begge Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Harry Potter And The Deathly Hallows, kjøpt i Bokklubben. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Tatt Av Kvinnen og Naiv.Super - Erlend Loe. denne mannen er et geni Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Kjøpte disse to forrige uke, og har snart lest ut den første. Fantastisk bok! Marrow <Link> The well of stars <Link> Endret 22. september 2007 av T-Solberg Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Krig av Knut Nærum. Tullete bok, satire skutt fra hoften. Men en del morsomme replikker. Før der var det Wonderboy av Henrik H. Langeland, anbefaler den på det sterkeste Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) I dag kjøpte jeg følgende bøker på SiT Tapir, Dragvoll: Introduksjon til Film (Lars Thomas Braaten, Stig Kulset, Ove Solum) - 323,10,- Blikkfang (Anne Gjelsvik, Gunnar Iversen (red.)) - 278,10,- Studying Contemporary American Film - A Guide to Movie Analysis (Thomas Elsaesser, Warren Buckland) - 267,- Film Directing Fundamentals - See Your Film Before Shooting (Nicholas T. Proferes) - 253,- Og dette er ikke pensum engang Edit: Ble inspirert av oppsettet et par innlegg nedenfor. Endret 3. oktober 2007 av cun Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Tittel: The world is flat Undertittel: The Globalized World in the Twenty-first Century Forfatter: Thomas Friedman Butikk: Sit tapir gløs Pris: 123? (bokkilden skal ha 169 så er sikkert der omkring) ISBN: 97801410348 Utgave: 2. Omtale Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor The beginning of the twenty-first century will be remembered, Friedman argues, not for military conflicts or political events, but for a whole new age of globalization - a 'flattening' of the world. The explosion of advanced technologies now means that suddenly knowledge pools and resources have connected all over the planet, levelling the playing field as never before, so that each of us is potentially an equal - and competitor - of the other. The rules of the game have changed forever - but does this 'death of distance', which requires us all to run faster in order to stay in the same place, mean the world has got too small and too flat too fast for us to adjust? Friedman brilliantly demystifies the exciting, often bewildering, global scene unfolding before our eyes, one which we sense but barely yet understand."The World is Flat" is the most timely and essential update on globalization, its successes and its discontents, powerfully illuminated by a world-class writer. In his new chapters: 'If It's Not Happening, It's Because You're Not Doing It' and 'What Happens When We All Have Dog's Hearing?' the author explores both the benefits and disadvantages of the very latest developments in global communication. The emergent popularity of blogging, pod-casting, "YouTube and MySpace" enable the modern world citizen to broadcast their views to a potential audience of billions, and the proliferation of Internet access to even the poorest communities gives everyone who wants to the tools to address issues of social injustice and inequality.On the other hand the technology that seems to improve communication on a global scale causes it to deteriorate on a local scale. Identifying ours as 'The Age of Interruption', Friedman discusses the annoyance and dangers of BlackBerrys in meeting rooms, hands-free kits in conversation and using a phone or iPod whilst driving. In an age when we are always 'connected' via email or mobile phone how can we hope to concentrate on one thing without interruption? As expected the author has revitalised this new edition of "The World is Flat" with timely insights into the nature of our flat world. Beklager glippen Endret 3. oktober 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 the world is flat 9627843[/snapback] Jeg råder deg til å lese gjennom førsteinnlegget: Hver post SKAL inneholde tittel, forfatter, hvor du kjøpte den og pris. 8164453[/snapback] Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Litt småsnacks fra bokkilden.no: Crash (J.G. Ballard) - 105,- The Conan Chronicles (Robert E. Howard) - 120,- The Naked and the Dead (Norman Mailer) - 150,- Breakfast of Champions (Kurt Vonnegut) - 120,- Notes from the Underground (Dostoevsky) - 105,- Going After Cacciato (Tim O'Brien) - 120.00,- All Quiet on the Western Front (Erich Maria Remarque) - 120,- Mao II (Don DeLillo) - 120,- Human Is? (Philip K. Dick) - 120.00,- Consider the Lobster (David Foster Wallace) - 135,- The Complete Short Stories (Bind 1/2) (J.G. Ballard) - 206,- Norli: End Zone (Don DeLillo) - 99,- Pale Fire (Vladimir Nabokov) - 128,- The Wind-up Bird Chronicle (Haruki Murakami) - 99,- The Magic Mountain (Thomas Mann) - 118,- The Atrocity Exhibition (J.G. Ballard) - 99,- Abasalom, Absalom (Faulkner) - 118,- Swann's Way (Marcel Proust) - Gratis (rabattkort) Don Quixote (Micuel de Cervantes) - 149,- Bokhyllene mine bugner med uleste bøker, så jeg burde nok egentlig begren--.. Næh, det skjer nok ikke. Edit: Heh, det ser ut til å være et ordfilter som forvandler "J G" (uten mellomrom) til "jeg", så "J G Ballard" ble "jeg Ballard". Endret 3. oktober 2007 av Tchernobog Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) "Det aller fineste" av Anna Bache-Wiig. 98 kroner på Tanum. Endret 4. oktober 2007 av Stine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå