noodles Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det var ein tung dag for lommeboka då eg måtte handle inn skulebøker... Kjøpt på Studia, bokhandelen på Universitetet i Bergen, for meir pengar enn eg vil tenkje på. * Meyer, J.C. m.fl.: Høvdingedømme - Bystat - Imperium. Middelhavsverdenens historie i antikken. * Bagge, Sverre: Europa tar form. År 300 til 1300. * Bulliet, Richard et al.: The Earth and its Peoples. A Global History. Vol. B: From 1200 to 1870. * Sigurdsson, Jon: Norsk historie. Bind 1. * Ersland, Geir Atle / Sandvik, Hilde: Norsk historie. Bind 2. * Dyrvik, Ståle: Norsk historie. Bind 3. * Blom, Ida / Sogner, Sølvi (red.): Med kjønnsperspektiv på norsk historie. * Noble, Thomas F.X. et al.: Western Civilization. The Continuing Experiment. 1300-1815. * Knutsen, Gunnar W.: Lange linjer i historien. * Tignor, Robert e.a.: Worlds Together, Worlds Apart. The History of the Modern World from the Mongol Empire to the Present. * Wolf, Eric R.: Europe and the People without History. * McNeill, J.R. and William H. McNeill 2003: The Human Web. A Bird’s-eye View of World History. * Curtin, Philip D.: The World & the West. The European Challenge and the Overseas Response in the Age of Empire. * Wallerstein, Immanuel: Historical Capitalism. * Sanderson, Stephen K.: Civilizations and World Systems. Studying World-Historical Change. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg kondolerer. Den listen var mye lengre enn min. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ergo, 3FY Lærebok Ergo, 3FY Studiebok Cosinus, 3MX Lærebok Cosinus, 3MX Studiebok Historie 2 Dette var mine innkjøp for året. Resten fekk vi frå skulen Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kjøpte 6 Harry Potter bøker på engelsk, så nå har jeg alle bøkene, mangler bare den siste boka på norsk. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 MEMO - Den enkleste veien til bedre hukommelse, av Oddbjørn By. knis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Siste boka jeg kjøpte var Tema VG1. Kjøpte også 4 andre bøker, men er jo kun den siste som skal nevnes i denne tråden. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg var på Aschehougs bakgårdssalg tidligere denne uka, og endte opp med følgende bøker: Paul Auster: "Illusjonenes bok", 10 kroner "Lazarillo de Tormes - hans liv og levnet i medgang og motgang", 40 kroner Voltaire: "Filosofiske brev", 40 kroner John Milton: "Det tapte paradis", 40 kroner "Sir Gawain og den grønne ridder", 40 kroner Joseph Bédier: "Tristan og Isolde", 40 kroner Cicero: "Samtaler på Tusculum", 40 kroner Jostein Gaarder: "Vita Brevis", 15 kroner Salg er gøy! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Salg hos hvem? Brukbokhandleren? Den siste boka jeg kjøpte var Weitblick nivå II. Nå går det nok en stund før jeg kjøper noen nye bøker. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Salg hos hvem? Brukbokhandleren?] Jeg var på Aschehougs bakgårdssalg tidligere denne uka Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja, jeg vet jeg så den settningen 2 sekunder for sent. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Da var det noen nye bøker i hylla igjen, passer bra da jeg akkurat er ferdig med Forest Mage av Robbin Hobb. Raymond E. Feist Shadow Of a Dark Queen The Serpentwar Saga 1 Raymond E. Feist Rise of a Merchant Prince The Serpentwar Saga 2 Raymond E. Feist Rage of a Demon King The Serpentwar Saga 3 Raymond E. Feist Shards of a Broken Crown The Serpentwar Saga 4 Terry Goodkind Phantom The Sword Of Truth 10 The Serpentwar Saga ble kjøpt på pakketilbud hos outland, også tok jeg med phantom når jeg først handlet. Ser frem til å få fortsettelsen på Chainfire, blir nok en lang natt i natt. ^^ Lenke til kommentar
MortSolb Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Siste boka tror jeg var "Iskaldt bedrag" av Dan Brown. Konge bok og konge forfatter! Anbefales å lese alle bøkene hans! Lenke til kommentar
Holliday Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hvis man ser bort fra skolebøkene? Kjøpte Harry Potter and the Deathly Hallows. Beste boka jeg har lest. Anbefales =) Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Manhunt: The 12-Day Chase for Lincoln's Killer, 128,-kr fra Bokkilden. Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Da var endelig The Black Jewels Trilogy - Anne Bishop på tur fra bokkilden. Ser ut til å bli en bra helg. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Dean Koontz' Frankenstein, bok 2 : mørkets by Endret 10. september 2007 av DaWiEn Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Fra tabu til tema. Gleder meg til å lese den. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 The Game, forsovidt den første "boka" jeg har kjøpt. tenker på en ny bok, som kan være litt humoristisk, men alikvel dyp og et par hundre sider.. Jeg likte det game veldig godt, det gikk fra å være en superstar, å ha det fett, til å slå seg i realismen, å jeg skulle gjerne hatt noe forslag på bøker som dette =/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Guns, Germs and steel av Jared Diamond tar for seg utviklingen av mennesklig kultur de siste 13 000 årene. og hvorfor nettopp europe tok over nesten hele verden Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ah, kjøpte akkurat: Rachel Morgan (2-5) og Mass Effect: Revelation. Leste Rachel Morgan 1 for noen måneder siden, har ikke hatt råd til å kjøpe resten enda. Har ikke tid til å lese de nå om dagen, men kjekt å ha de liggende. Mass Effect-boka skal jeg virkelig lese i stykker frem til spillet kommer. Fikk også Rome Burning i posten for en ukes tid siden, bestilte den på amazon for mange måneder siden. Forlaget har holdt den igjen i evigheter. Har bare såvidt startet å lese, liker den veldig godt hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå