Mr.Duklain Skrevet 6. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Barbarene; et skråblikk på romersk historie(Innbundet) av Terry Jones. Kostet 322kr på www.adlibris.com Endret 6. oktober 2013 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2013 Anders Kranmo Smestad: "Livet til en norsk bo$$" for 299,- fra Kontur Forlag. Håper på en signert utgave. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 6. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2013 Krigshistorien - Frode Fanebust. Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 6. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2013 "På liv og død" av Wasim Zahid. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 The Blade Itself (The First Law: Book One) Av Joe Abercrombie. Har ikke startet på den enda, men gleder meg. 1 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Doctor Sleep av Stephen King 17$ på amazon Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. november 2013 Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 The Blade Itself (The First Law: Book One) Av Joe Abercrombie. Har ikke startet på den enda, men gleder meg. Interessant. Har planer om å gi Abercrombie en sjanse selv snart. De fleste jeg kjenner går god for bøkene hans. 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. november 2013 Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 Barbarene; et skråblikk på romersk historie(Innbundet) av Terry Jones. Kostet 322kr på www.adlibris.com Som du sikkert vet er den et oppgjør med det tradisjonelle synet at Romerriket brakte en mer avansert sivilisasjon til mange av folkene de beseiret. Dette synet er imidlertid veldig utdatert og hvis du har lest en del om temaet før vil du neppe finne noe nytt her, med mindre bøkene du har lest er 100 år gamle. Jeg synes også Jones går litt langt i å argumentere for påstandene sine og nærmest ender opp med stråmenn; greit nok at f.eks. gallerne ikke var nakne villmenn før romerne kom, men hvem er det egentlig som i dag påstår at de var det? Hollywood? Det boka først og fremst gjør er å popularisere lærdom om romernes motstandere som for lengst er etablert i faglitteraturen, men for all del; den er godt skrevet og underholdende, og kanskje den beste introduksjonen til temaet. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 15. november 2013 Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 Interessant. Har planer om å gi Abercrombie en sjanse selv snart. De fleste jeg kjenner går god for bøkene hans. Bestilte den fra platekompaniet, tok ca 4 uker å få den. Litt retard av meg å ikke bestille fra amazon. Skal flytte inn i nytt hus om 2 uker, og da blir det et par uker uten internett og TV. Regner med å få lest denne (og kanskje oppfølgeren) da. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. november 2013 Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 Mhm. Jeg kommer nok uansett til å lese den på Kindle. Jeg har allerede fylt opp fem bokhyller og det var et helvete å dra med seg alt da jeg flyttet inn i ny leilighet for noen måneder siden. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. november 2013 Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Som du sikkert vet er den et oppgjør med det tradisjonelle synet at Romerriket brakte en mer avansert sivilisasjon til mange av folkene de beseiret. Dette synet er imidlertid veldig utdatert og hvis du har lest en del om temaet før vil du neppe finne noe nytt her, med mindre bøkene du har lest er 100 år gamle. Jeg synes også Jones går litt langt i å argumentere for påstandene sine og nærmest ender opp med stråmenn; greit nok at f.eks. gallerne ikke var nakne villmenn før romerne kom, men hvem er det egentlig som i dag påstår at de var det? Hollywood? Det boka først og fremst gjør er å popularisere lærdom om romernes motstandere som for lengst er etablert i faglitteraturen, men for all del; den er godt skrevet og underholdende, og kanskje den beste introduksjonen til temaet. Er enig og det meste om temaet vet jeg endel om men er morsom lesning og er litt i boken som jeg ikke visste om som er greit å få med seg . Men det er er en bra bok til å væe skrevet av en ikke historiker. Endret 15. november 2013 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. november 2013 Rapporter Del Skrevet 15. november 2013 Faktabok om landbruk Virker kjedelig kanskje for de fleste, men det var noe jeg trengte der og da. Ellers så leser jeg i og grunn ikke så mye bøker så det blir dermed ikke til at jeg leser så ille mange bøker. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 Doctor Sleep av Stephen King 17$ på amazon Kjøpte Kindle-versjonen på Amazon. For de uinnvidde er Doctor Sleep en ganske intetsigende tittel. Da e rdet kankje bedre å bare kalle den The Shining 2... Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Aldri kjøpt noe bok frivillig unntatt skolebøker. Så min siste kjøpte bok blir vel skolerelatert tilbake i 2009. EDIT: For de som lurte. Nei, jeg er ikke av den typen som klarer å sette meg ned og slappe av med en "god" bok og et glass vin osv. Endret 21. november 2013 av MysilBergsprekken92 Lenke til kommentar
Phate Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 Batman New 52 Vol3: A Death in the Family hardcover [first printing]. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 22. november 2013 Rapporter Del Skrevet 22. november 2013 George R. R. Martin - Kråkenes gilde. Bok 4 del 1 i En sang om is og ild på norsk. 174 kr på Bokklubben.no. Ebok. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 22. november 2013 Rapporter Del Skrevet 22. november 2013 Aldri kjøpt noe bok frivillig unntatt skolebøker. Så min siste kjøpte bok blir vel skolerelatert tilbake i 2009. EDIT: For de som lurte. Nei, jeg er ikke av den typen som klarer å sette meg ned og slappe av med en "god" bok og et glass vin osv. Hvorfor i all verden poster du her da? Siste boka jeg kjøpte var The Neonomicon i hardcover, signert av Alan Moore til $75. Fra avatar press. 2 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 22. november 2013 Rapporter Del Skrevet 22. november 2013 Barney stinson Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 22. november 2013 Rapporter Del Skrevet 22. november 2013 Animal Farm - Orwell. 79,- spenn på platekompaniet. Fantastisk bok. Lenke til kommentar
Incorrect Skrevet 23. november 2013 Rapporter Del Skrevet 23. november 2013 Boink. Boink. Boink... qwertyuiop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå