Totenkopf Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Så da har jeg en del sengelektyre fremover Kanskje feil tråd å spørre i, men jeg prøver. Jeg ser du har peil på bøker om 2 vk. og lurer på om du vet om det finnes noen gode bøker om "Division Grossdeutschland"? Skal skaffe meg Den Glemte Soldat (The Forgotten Soldier) av Guy Sajer snart, hørt den er knall. Tja, her har du noen tips: Bildebøker: *GOD, HONOR, FATHERLAND: A Photo History of Panzergrenadier Division "Grossdeutschland" on the Eastern Front 1942-1944 - Genial bildehistorie. Generelt *The History of the Panzerkorps Grossdeutschland av Helmut Spaeter En generell historie i tre bind (1, 2 og 3) - Hele historien om divisjonen fra dannelse til endelikt. Kanskje litt dyrt, men man må jo som kjent betale for kvalitet. *The History of Panzerregiment "Grossdeutschland" av Hans-Joachim Jung - Legger hovedfokus på stridsvognelementet, så det er mest detaljert fra 1943 og utover. (Begge ble skrevet av tidligere medlemmer av Grossdeutschland) Memoarer *The Good Soldier: From Austrian Social Democracy to Communist Captivity with a Soldier of Panzer-Grenadier Division "Grossdeutschland" Vet ikke hvor bemidlet du er, så det kan være at jeg anbefaler bøker som er litt utenfor prisklassen du hadde tenkt deg? Endret 9. mars 2009 av Totenkopf Lenke til kommentar
thadon Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Takker for anbefalinger. Har ikke så mye penger nei, men "The Good Soldier" kan lett skaffes, var jo ikke så dyr. Noen andre bøker som er "obligatoriske" innen for temaet 2vk. fra tyskerene sin side? Setter pris på anbefalingene dine Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jadda, her har du noen anbefalinger: WAR WITHOUT GARLANDS: Operation Barbarossa 1941-1942 IT NEVER SNOWS IN SEPTEMBER: The German View of Market-Garden and the Battle of Arnhem, September 1944 To gode bøker av Robert Kershaw som forteller om invasjonen av Russland og Market Garden/Arnhem fra tyskernes perspektiv. Han legger stor vekt på å bruke førstehåndsskildringer (f.eks. i form av brev, dagboknotater, publiserte og upubliserte memoarer, intervjuer osv.) fra soldatene som faktisk deltok i kampene, så man får et ganske unikt perspektiv på det som diskuteres, og det hele blir mye mindre tørt. Dersom du har lest Antony Beevors to bøker om Stalingrad og Berlin (som også anbefales, selv om den om Berlin ikke fokuserer så mye på selve kampene - det gjør Bloody Streets bedre) er du kanskje kjent med stilen. The Germans in Normandy (i billigversjon fra Stackpole, de publiserer mange bøker som ellers kun er tilgjengelige til blodpris i innbundet utgave) BLITZKRIEG UNLEASHED: The German Invasion of Poland 1939 (kun tilgjengelig i innbundet utgave så langt, men definitivt verdt tredve dollar) To av Richard Hargreaves som takler den allierte invasjonen av Normandie (Omaha Beach og alt det) og den tyske invasjonen av Polen som startet krigen. Samme stil som de to bøkene overfor: fokus på det tyske synspunktet og tung bruk av førstehåndsskildringer. Kjapp opplisting av noen gode memoarer: Sniper on the Eastern Front - Tittelen sier det meste. In Deadly Combat: A German Soldier's Memoir of the Eastern Front - Temmelig solid memoar fra Østfronten. Iron Coffins - En av få ubåtkapteiner som overlevde, de fleste fikk en våt grav. Blood Red Snow (også tilgjengelig på norsk så vidt jeg vet) - Maskingeværskytter på Østfronten. Soldat: Reflections of a German Soldier, 1936-1949 Endret 9. mars 2009 av Totenkopf Lenke til kommentar
thadon Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Utrolig flott innlegg Totenkopf! Lagra bøkene i en liste, nå er det bare å vente på stipend. Bøker er momsfritt fra det ganske utland? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Jepp, man betaler bare prisen + frakt når man bestiller bøker fra f.eks. Amazon.com eller Amazon.co.uk Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 [*]BLITZKRIEG UNLEASHED: The German Invasion of Poland 1939 (kun tilgjengelig i innbundet utgave så langt, men definitivt verdt tredve dollar) Kan fås noen kroner billigere på Play: http://www.play.com/Books/Books/4-/5501112...;searchsource=0 Bestilte denne nylig selv. For øvrig en flott liste du har laget, mye jeg ikke har lest. Er forresten ikke dumt å sjekke både Play og Amazon.co.uk i disse dager da det engelske pundet står så vanvittig lavt. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 Kan fås noen kroner billigere på Play: http://www.play.com/Books/Books/4-/5501112...;searchsource=0 Og enda billigere hos Book Depository. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Kan fås noen kroner billigere på Play: http://www.play.com/Books/Books/4-/5501112...;searchsource=0 Og enda billigere hos Book Depository. "En krone her og en krone der" Jeg har aldri prøvd denne sjappa før. Anbefaler du dem? Er de raske med å få avgårde varene? Jeg har opplevd at Play har blitt litt tregere i det siste, men det virker som det er postgangen det er noe galt med, da varene som regel blir sendt avgårde relativt kjapt. Endret 10. mars 2009 av Pennywise Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 Book Depository er favoritten min! De er stort sett alltid billigst, og de sender innen en dag eller to. Med andre ord er de varmt anbefalt! Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 11. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 To kill a Mockingbird av Harper Lee Ark, 99,- Lenke til kommentar
thadon Skrevet 11. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Guy Sajer - Den Glemte Soldat (The Forgotten Soldier) 74,- Snorre Sturlason - Edda 119,- Snorre Sturlason - Snorres Kongesagaer 74,- Betonty Beevor - Stalingrad 74,- Hos Cdon.com Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Kjærlighetsboka for 69 kr hos Tanum. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Into the Wild av John Krakauer 60 kr Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Frp-koden, av Magnus E. Marsdal. Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 La Culpa es de la Vaca for 20BSF Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 'Hunting Eichmann' av Neal Bascomb - 171kr hos Capris.no Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 L Doppler Muleum Alle av Erlend Loe. 99,- per bok hos Bokkilden.no Gleder meg til å lese de! Lenke til kommentar
cathped Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Ayaan Hirsi Ali: Mitt liv, min frihet. Kr 99 for innbunden utgåve på bokklubben.no. Over 400 sider. Lenke til kommentar
RedBowlingBallRuth Skrevet 27. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 Kjøpte "Resten av Dagen" av Kazuo Ishiguro for 10kr. Fornøyd. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 Konkurssalg på Norli her på Steinkjer, og kom hjem med Olav Grinde og Per Eide: Fjord Norge, 49 kr Niels Fredrik Dahl: Journalisten, 49 kr Drinker - Klassiske og moderne, 99 kr Knut Nærum: Norsk litteraturhistorie - fritt etter hukommelsen, 119 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå