Gå til innhold

Linkin Park tråden

Megnus

Anbefalte innlegg

Dritbra er det ikke da, tror ikke det blir en framtidig klassiker. Blir liksom ikke "åh, 2007 ja, det var da Linkin Park kom med "Minutes to Midnight", for å si det sånn. Men bra det er det.

Uansett kan alt man skriver og mener om musikk tilføyes et IMO, det er jo tross alt musikk aka subjektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var albumet kjøpt og hørt gjennom en 3-4 ganger. Det første jeg selvfølgelig legger merke til er at dette er en helt ny stil for Linkin Park, roligere og mykere. Likevel deler jeg ikke mange andres syn på at det er vanvittig dårlig, plata blir bedre for hver gang jeg hører på den.

Given Up er en knalllåt, det samme er No More Sorrow. Bleed It Out fungerer, like så What I've Done og Hands Held High. Resten er egentlig helt OK, men som sagt det blir bedre etter hvert som jeg venner meg til det.

Alt i alt ei grei plate som vokser med tiden. Noen juveler er det og.  :)

8625168[/snapback]

Albumet er dritbra da. Dra til Langtvekistan med dere andre. Alternaitve rock som U2 og lingende er mye dårligere en detta (etter min mening).

8626551[/snapback]

Ja, kjempebra, nå fikk du meg virkelig til å skifte mening.

Helt klart bedre enn U2, Radiohead, APC osv. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg digget Linkin Park sin Nu Metal. Den var perfekt, og alle sangene var gode.

Jeg syns også at M2M er ganske bra album. Jeg liker ikke så godt "What I've Done" men resten av sangene er ganske bra.

Alt de gjør er jo bra nok for meg da ^^

Men jeg håper på at de kommer seg tilbake til Nu Metal hvis de skal lage noe neste album. Det er der de hører hjemme.

- Men så var dette min mening.

Lenke til kommentar
Jeg digget Linkin Park sin Nu Metal. Den var perfekt, og alle sangene var gode.

Jeg syns også at M2M er ganske bra album. Jeg liker ikke så godt "What I've Done" men resten av sangene er ganske bra.

Alt de gjør er jo bra nok for meg da ^^

Men jeg håper på at de kommer seg tilbake til Nu Metal hvis de skal lage noe neste album. Det er der de hører hjemme.

- Men så var dette min mening.

8628683[/snapback]

jeg håper de eksperimenterer litt.. Men gjerne med litt hardere musikk. Jeg føler ikke at det blir så bra å skrive en oppfølger til Hybrid Theory og Meteora..

Hvem er de nye bandmedlemene og hvem erhar forlatt bandet?..

eller er det samme band?

8628818[/snapback]

samme band :)

Lenke til kommentar
Noen som vet når vokalisten i bandet, chester kommer med soloprosjektet sitt?

Får bare håpe det bli nu metal denne gangen...

Og hvor ble det egentlig av

8629260[/snapback]

QWERTY er på LPU 6.0

Og soloprosjektet til Chester Bennington kommer en gang i år. På wikipedia står det at det skal komme ca midtveis ut i året eller litt senere. Tror ikke det blir nu-metal. Han selv har sagt at han hater det genret.

Lenke til kommentar

Qwerty er en av mine favorittsanger av Linkin Park, elsker den. Sammen med flere sanger på Hybrid Theory, er det den jeg liker aller best.

Angående det nye albumet, så ble jeg virkelig skuffet. Visste jo om stilskiftet, men hadde likevel forhåpninger om at de ikke ville bli så anonyme og standard som de har blitt på Minutes to Midnight. Det var et par gode sanger, blant annet Given Up, men resten ble jeg skikkelig skuffet over. Jeg føler de har mistet særpreget sitt. Hybrid Theory var et knallalbum, Meteora en grei oppfølger, mens Minutes to Midnight hos meg faller gjennom og høres ut som så mye annet. Mange som hatet LP i nu-metal-tiden, men da hadde de i det minste et særpreg og laget mye bra musikk. Jeg for min del håper hvert fall at LP vender tilbake til nu-metal, eller hvert fall lignende genre, på et eventuelt neste album, selv om det nok ikke er så sannsynlig.

Lenke til kommentar

Det er bestandig litt artig å se hvordan et album av et kjent band selger godt selv om det ikke nødvendigvis er så bra. Alle er så spente på hvordan det er at de kjøper det uansett. Sånn sett er disse bandene sikret om de leverer ei god debutplate.

Bare noe jeg kom på.

Lenke til kommentar
Det er bestandig litt artig å se hvordan et album av et kjent band selger godt selv om det ikke nødvendigvis er så bra. Alle er så spente på hvordan det er at de kjøper det uansett. Sånn sett er disse bandene sikret om de leverer ei god debutplate.

Bare noe jeg kom på.

8634073[/snapback]

Det er jo ganske sant.

Men det som er dumt er a Nu-Metalen er brukt opp, sommange sier.

Nå laget dem slik musikk de selv ville ha og lage, ikke musikk for fansen på samme måte.

Lenke til kommentar
Jeg har også lest noen plasser at Nu-Metal er brukt opp, men brukt opp?  Hvordan kan musikk være brukt opp?

8635449[/snapback]

Personlig så mener jeg at Nu-metal går/gikk igjennom akkurat det samme som diskoen *grøss* på 80-tallet, veldig populært først, for å så bli sett ned på og bannlyst.

Hørte forresten dette på radioen akkurat nå:

(ikke perfekt quote, men ikke så langt ifra)

"Selv om de høres skummel ut så er de ikke det"

Gjett hvilket band og hvilken sang han siktet til.

Skummel? Hvis han spilte av Mayhem så kan jeg fatte det, men LP?

Lenke til kommentar

Kjøpte albumet i dag og førsteinntrykket er dårlig.

Først og fremst vil jeg si at dette er et veldig varierende album når det gjelder kvalitet på sangene. Given Up og Bleed It Out er for eksempel to knallsanger, mens In Between må være det verste jeg har hørt fra Linkin Park. Jeg skulle helst sett at flere av sangene var som de to førstnevnte istedet for alt dette balladeskvipet. Etter å ha hørt det en gang får dette albumet terningkast 3 av meg.

Det dummeste Linkin Park noensinne har gjort var å la Mike Shinoda synge. Han er utrolig til å rappe, men synging er ikke helt hans greie. Vi får håpe Linkin Park tar nok en usving og at de kommer med et nytt album relativt kjapt slik at de ikke blir dratt ned i gjørma av relativt skuffende Minutes to Midnight. I mens får vi trøste oss med Hybrid Theory der nesten samtlige sanger er bedre enn de beste på Minutes to Midnight.

Lenke til kommentar
Kjøpte albumet i dag og førsteinntrykket er dårlig.

Først og fremst vil jeg si at dette er et veldig varierende album når det gjelder kvalitet på sangene. Given Up og Bleed It Out er for eksempel to knallsanger, mens In Between må være det verste jeg har hørt fra Linkin Park. Jeg skulle helst sett at flere av sangene var som de to førstnevnte istedet for alt dette balladeskvipet. Etter å ha hørt det en gang får dette albumet terningkast 3 av meg.

Det dummeste Linkin Park noensinne har gjort var å la Mike Shinoda synge. Han er utrolig til å rappe, men synging er ikke helt hans greie. Vi får håpe Linkin Park tar nok en usving og at de kommer med et nytt album relativt kjapt slik at de ikke blir dratt ned i gjørma av relativt skuffende Minutes to Midnight. I mens får vi trøste oss med Hybrid Theory der nesten samtlige sanger er bedre enn de beste på Minutes to Midnight.

8641172[/snapback]

Det er synginga til M.Shinoda som imponerer meg mest på albumet. Han har kanskje ikke verdens vakreste sangstemme, men den er ganske bra og han kan synge masse forskjellig i forhold til andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...