Gå til innhold

Skal sende med Posten.

Anbefalte innlegg

Skal sende en 21" CRT skjerm fra Oslo til Ålesund. Problemet er at den er helsikes ting og veier ca. 32 kg. Hva er den billigste måten å sende den på?

Er Norgespakken verdt 196,- kroner for? Må jeg kjøpe Norgespakken og samtidig betale penger for den vekta som blir målt hos Posten? Eller kjøper jeg Norgespakken og alt er forhåndsbetalt, sånn at jeg bare kan pakke den inn og sende den..

Kan noen forklare :)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok folkens, trur dere at en 21" CRT skjerm får plass i en norgespakke?

Dere vet ca hvor lang og bred en 21"CRT med flat bilderøre er...Noen idèer?

Har sjekket på servicepakken, den ser en del større ut :), noen som vet hvilken sone

Ulsteinvik er

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar

Er sone 4 siden postnr er innen 6000-6099 så det er klassifisert som sone 4.

Så hvis skjermen veier ca 32-33 Kg, betaler jeg 212,- eller 217,-

Men skjermen er vel mindre enn under 120 CM lengde og under 60 cm bredde

Pakker med lengde over 120 cm, bredde over 60 cm og/eller høyde over 60 cm, pakker uten ytre emballasje og pakker i rulleform får et spesialgodstillegg.

Lenke til kommentar
Skal sende en 21" CRT skjerm fra Oslo til Ålesund. Problemet er at den er helsikes ting og veier ca. 32 kg. Hva er den billigste måten å sende den på?

Er Norgespakken verdt 196,- kroner for? Må jeg kjøpe Norgespakken og samtidig betale penger for den vekta som blir målt hos Posten? Eller kjøper jeg Norgespakken og alt er forhåndsbetalt, sånn at jeg bare kan pakke den inn og sende den..

Kan noen forklare :)?

8164087[/snapback]

Nei, den skal sendes til Ulsteinvik! (6065) :),

EDIT: ringer posten og spør hvilken sone det er.. ;)

EDIT2: Kjærringa i posten forstod ingenting om hva jeg mente med sone... utrolig hvilken service de har.

PS: Kortet sendes imorgen!

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Du greier ikke å få en crt-skjerm inn i en norgespakke uansett. Du kan jo bare egenemballere den. Men jeg husker ikke hva vektgrensen er for egenemballert.

8165832[/snapback]

posten har ei generell vektgrense på 35kg, som sagt tildlegare i tråden.

Lenke til kommentar

Så lenge den ikke veier over 35kg, så kan du egenemballere den selv og si at du skal sende den som norgespakke. De vil veie den hvis de er usikker. Det er fast pris på egenemballert norgespakke. Du finner prisen i listen.

Ut i fra den listen er det forøvrig ingen grense for vekten på ferdig-esker til Norgespakker. Kanskje fordi man ikke kan få inn mer enn 35kg i en slik eske uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...